PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas nieokreślony

  • 1. Data: 2006-04-12 20:10:54
    Temat: umowa na czas nieokreślony
    Od: "DS" <s...@t...wp.pl>

    Witam!
    Gdy zaczynałem pracę u obecnego pracodawcy dostałem umowę na trzy miesiące
    na okres próbny. Po 3 miesiącach podpisałem nową umowę - tym razem na rok.
    Gdy i ta umowa dobiegła końca, pracodawca dał mi nową - znowu na rok.
    Czy ta trzecia umowa nie powinna już być na czas nieokreślony? Czy może
    pracodawca ma rację i daje umowę na ile chce?

  • 2. Data: 2006-04-12 20:20:50
    Temat: Re: umowa na czas nieokreślony
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1jmsu$5bi$1@atlantis.news.tpi.pl>
    DS <s...@t...wp.pl> pisze:

> [...]
    > razem na rok. Gdy i ta umowa dobiegła końca, pracodawca dał mi nową -
    > znowu na rok. Czy ta trzecia umowa nie powinna już być na czas

    Nie, dopiero kolejna.
    Umowa na okres próbny nie jest tożsama z umową na czas określony.

    > Czy może pracodawca ma rację i daje umowę na ile chce?

    Można zawrzeć dwie umowy na czas określony.
    Trzecia - niezależnie od tego, co będzie w niej napisane - będzie umową na
    czas nieokreślony.
    Warunkiem oczywiście jest ciągłość stosunku pracy.

    --
    Nixe

  • 3. Data: 2006-04-12 20:36:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    <s...@t...wp.pl> pisze:

    > Gdy zaczynałem pracę u obecnego pracodawcy dostałem umowę na trzy
    > miesiące na okres próbny.
    Ta się nie liczy.

    > Po 3 miesiącach podpisałem nową umowę - tym
    > razem na rok.
    Kiedy ona została zawarta (dokładna data)? To podstawowa informacja. Reszta
    odpowiedzi zależy od tego terminu.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-04-12 21:07:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 12 Apr 2006 22:10:54 +0200, "DS"
    <s...@t...wp.pl> zakodował:

    >Czy ta trzecia umowa nie powinna już być na czas nieokreślony? Czy może
    >pracodawca ma rację i daje umowę na ile chce?

    Trzecia umowa na czas określony* zawarta po wejściu do UE działa jak
    umowa na czas nieokreślony (nawet jak jest w niej napisane co innego).

    Umowa na okres próbny nie liczy się tutaj.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 5. Data: 2006-04-12 21:32:03
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl>

    W wiadomości news:juqq32t7okfpvfiq58s3g3aijab5iem6rb@4ax.com Kaizen
    <x...@c...sz> pisze:

    > Trzecia umowa na czas określony* zawarta po wejściu do UE działa jak
    > umowa na czas nieokreślony (nawet jak jest w niej napisane co innego).
    Uważaj na ew. przerwy między umowami.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-04-13 05:54:55
    Od: "DS" <s...@t...wp.pl>

    Użytkownik "DS" <s...@t...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ta trzecia umowa nie powinna już być na czas nieokreślony? Czy może
    > pracodawca ma rację i daje umowę na ile chce?

    Dziękuje za wyjaśnienia. Pomiędzy umowami nie było przerw. Obecna wygasa mi
    30 listopada, czyli kolejna będzie już na czas nieokreślony, jeśli w ogóle
    będzie :-)

  • 7. Data: 2006-04-13 07:27:29
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    W wiadomości <news:e1kp40$ba$1@atlantis.news.tpi.pl>
    DS <s...@t...wp.pl> pisze:

    > Dziękuje za wyjaśnienia. Pomiędzy umowami nie było przerw. Obecna
    > wygasa mi 30 listopada, czyli kolejna będzie już na czas
    > nieokreślony, jeśli w ogóle będzie :-)

    Sugeruję nie wyrywać się przed pracodawcą z uzyskanymi tu informacjami ;-)
    Może nie jest świadomy takiego stanu rzeczy i da Ci do podpisania kolejną
    umowę na czas określony myśląc, że się w ten sposób zabezpieczy. Podpiszesz,
    a w dniu rzekomego jej rozwiązania powiesz mu jak wygląda sprawa :)

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2006-04-16 16:59:50
    Od: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>

    On Thu, 13 Apr 2006 09:27:29 +0200, Nixe wrote:

> [...]

    Było to już pewnie wałkowane na grupie - umowa o pracę na czas określony
    nie wygasa, tylko rozwiązuje się z upływem czasu na jaki ją zawarto
    (art. 30 § 1 pkt 4 k.p.). :)
    Przypadki wygaśnięcia stosunku pracy określa m.in. kodeks pracy
    (art. 63 - 66 k.p.). Najczęściej będzie to śmierć pracownika, pracodawcy,
    czy tymczasowe, dłuższe niż trzy miesiące, aresztowanie pracownika.

> [...]
    > umowę na czas określony myśląc, że się w ten sposób zabezpieczy. Podpiszesz,
    > a w dniu rzekomego jej rozwiązania powiesz mu jak wygląda sprawa :)

    Chciałbym jeszcze coś dodać. Otóż "w dniu rzekomego rozwiązania"
    trzeciej umowy na czas określony niekoniecznie mówisz pracodawcy o tym
    jak sprawy się mają, ponieważ ma on obowiązek zawrzeć z Toba umowę
    o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy (czyli następnego dnia),
    a często to jeszcze odwleka, np. świta mu jeszcze, że kiedyś miał na to
    tydzień. Być może lepiej będzie - jeśli chcesz nadal pracować w tej
    firmie - zostawić tą sprawę taką, jaka jest. :) Następnego dnia po
    rzekomym rozwiązaniu umowy pracodawca najprawdopodobniej przedstawi
    Ci następną. To, że podpiszesz czwartą (i następne) umowę na czas
    określony nie zmienia faktu, że jesteś już /de iure/ zatrudniony na
    czas nieokreślony. Natomiast uświadomienie pracodawcy tego, że się
    pomylił, może mieć różne, czasem niekorzystne dla Ciebie reperkusje.
    Bywa, że pracodawcy zostają pracodawcami z tego powodu, że nie nadają
    się na pracowników. ;)
    Inna sprawa, gdy potrzebujesz zaświadczenia stwierdzającego, że jesteś
    zatrudniony na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony
    i jest to sprawa życia i śmierci. ;)

    --
    abakan