PracaGrupypl.praca.dyskusjeumowa na czas nieokreślony › Re: umowa na czas nieokreślony
    From: Gracjan Abakanowicz <g...@y...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: umowa na czas nieokreślony
    Date: Sun, 16 Apr 2006 18:59:50 +0200

    On Thu, 13 Apr 2006 09:27:29 +0200, Nixe wrote:

> [...]

    Było to już pewnie wałkowane na grupie - umowa o pracę na czas określony
    nie wygasa, tylko rozwiązuje się z upływem czasu na jaki ją zawarto
    (art. 30 § 1 pkt 4 k.p.). :)
    Przypadki wygaśnięcia stosunku pracy określa m.in. kodeks pracy
    (art. 63 - 66 k.p.). Najczęściej będzie to śmierć pracownika, pracodawcy,
    czy tymczasowe, dłuższe niż trzy miesiące, aresztowanie pracownika.

    > Sugeruję nie wyrywać się przed pracodawcą z uzyskanymi tu informacjami ;-)
    > Może nie jest świadomy takiego stanu rzeczy i da Ci do podpisania kolejną
    > umowę na czas określony myśląc, że się w ten sposób zabezpieczy. Podpiszesz,
    > a w dniu rzekomego jej rozwiązania powiesz mu jak wygląda sprawa :)

    Chciałbym jeszcze coś dodać. Otóż "w dniu rzekomego rozwiązania"
    trzeciej umowy na czas określony niekoniecznie mówisz pracodawcy o tym
    jak sprawy się mają, ponieważ ma on obowiązek zawrzeć z Toba umowę
    o pracę najpóźniej w dniu rozpoczęcia pracy (czyli następnego dnia),
    a często to jeszcze odwleka, np. świta mu jeszcze, że kiedyś miał na to
    tydzień. Być może lepiej będzie - jeśli chcesz nadal pracować w tej
    firmie - zostawić tą sprawę taką, jaka jest. :) Następnego dnia po
    rzekomym rozwiązaniu umowy pracodawca najprawdopodobniej przedstawi
    Ci następną. To, że podpiszesz czwartą (i następne) umowę na czas
    określony nie zmienia faktu, że jesteś już /de iure/ zatrudniony na
    czas nieokreślony. Natomiast uświadomienie pracodawcy tego, że się
    pomylił, może mieć różne, czasem niekorzystne dla Ciebie reperkusje.
    Bywa, że pracodawcy zostają pracodawcami z tego powodu, że nie nadają
    się na pracowników. ;)
    Inna sprawa, gdy potrzebujesz zaświadczenia stwierdzającego, że jesteś
    zatrudniony na podstawie umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony
    i jest to sprawa życia i śmierci. ;)

    --
    abakan