PracaGrupypl.praca.dyskusjetzw. "pseudobezrobocie" › Re: tzw. "pseudobezrobocie"
    From: "the_foe" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: tzw. "pseudobezrobocie"
    Date: Thu, 25 May 2006 16:40:20 +0200

    Użytkownik "Hubert Taler" <h...@h...info> napisał w wiadomości
    news:4475830a$0$27875$ed362ca5@nr2.newsreader.com...
    > j...@p...onet.pl napisał(a):
    >
    > Wymyśliłeś właśnie sytuację bez wyjścia :-) jeśli uznamy że bezrobotny się
    > nadaje najlepiej do analizowania i raportowania sytuacji bezrobotnych, to
    > dając mu taką pracę, spowodujemy że nie jest już bezrobotnym... Wynika z tego
    > że niestety nie masz racji - samoświadomość ludzi bezrobotnych wcale nie musi
    > być większa od wiedzy specjalisty (np socjologa) badającego ich sytuację "z
    > zewnątrz".

    A dlaczego w takim razie, wg MOP bezrobocie w polsce to 5 mln, a wg rzadu to
    niecale 3 mln i sugeruja ze i tak polowa jedzie w szarej strefie? Moze dlatego
    ze MOP ma inna bardziej realna, oparta na czynniku dochodowym, definicja
    bezrobocia. Ja nigdy nie slyszalem, ze strony rzadu, ile polskie spoleczenstwo
    prywatnie doplaca do mozliwosci posiadania pracy. Kiedys raz w jakim programie
    kilka lat temu slyszalem ze rosnie u nas liczba ludzi, ktorrzy de facto
    doplacaja aby pracowac. Zjawisko nasilajace sie wsrod mlodych, gdzie rodzice
    wlasciwie doplacaja do firmy dziecka. No bo co mozna kupic za 600 zl w stolicy?
    Tym bardziej ze wiekszosc idzie na sama "obsluge" swojego emploi (ciuchy,
    kosmetyki, dojazdy, itp...)