PracaGrupypl.praca.dyskusje › tytuł naukowy przy nazwisku w CV

  • 1. Data: 2005-11-07 20:58:15
    Temat: tytuł naukowy przy nazwisku w CV
    Od: moles <m...@o...pl>

    Kiedyś słyszałem o tym aby dodawać swój tyt. nauk. do imienia i
    nazwiska w CV.
    Zamiast pisać, że ukończyłem studia możnaby napisać np:
    mgr inż. Imie Nazwisko.

    Co wy to tym sądzicie.

  • 2. Data: 2005-11-07 21:04:17
    Temat: Re: tytuł naukowy przy nazwisku w CV
    Od: Michał <m...@s...net>

    moles wrote:

    > Kiedyś słyszałem o tym aby dodawać swój tyt. nauk. do imienia i
    > nazwiska w CV.
    > Zamiast pisać, że ukończyłem studia możnaby napisać np:
    > mgr inż. Imie Nazwisko.

    IMHO warto o tym pomyśleć od doktoratu w górę.
    Mnie by taki "mgr" rozbawił mile, szczerze mówiąc. Wszyscy wiemy, że
    obecnie tytuł magistra nie niesie realnej wartości naukowej...

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 3. Data: 2005-11-07 21:30:45
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Kiedyś słyszałem o tym aby dodawać swój tyt. nauk. do imienia i
    > nazwiska w CV.
    > Zamiast pisać, że ukończyłem studia możnaby napisać np:
    > mgr inż. Imie Nazwisko.

    To zalezy, jak ktos skonczyl szkole w pcimciu dolnym i to z trudem, to moze
    rzeczywiscie lepiej niech sie tym nie chwali. Natomiast jak skonczyl AGH,
    UW, albo inna znana uczelnie to mysle, ze moze miec to pewien wplyw na to
    czy zadzwonia czy nie ;)
    Jarod

  • 4. Data: 2005-11-07 21:38:33
    Od: "yard" <y...@B...fm.BEZTEGO>

    Tak ale pytanie dotyczylo, tego, czy pisac tytul naukowy (imho jest to
    stopien, nie tytul) przed imieniem i nazwiskiem w cv. Ty piszesz swoje o
    prestizu uczelni, co raczej nie pisze sie w stopniu. Ci po pcimciu tez maja
    mgr przed nazwiskiem.
    A co do pytania to uwazam, ze nie powinno sie pisac w cv stopni
    naukowych/zawodowych przed nazwiskiem. Troche to traci tabliczka na
    drzwiach: "mgr Janina i mgr inz. Jan Kowalscy". Widac kto ma jaki stopien
    troche nizej, w wyksztalceniu.

    Pozdrawiam

    PS. Slyszalem, ze dopiero profesor jest tytulem naukowym. Moze ktos kto wie
    lepiej sie wypowie.

  • 5. Data: 2005-11-07 21:54:02
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

> [...]
    > stopien, nie tytul) przed imieniem i nazwiskiem w cv. Ty piszesz swoje o
    > prestizu uczelni, co raczej nie pisze sie w stopniu. Ci po pcimciu tez

    Wiec, jesli ktos chce sie pochwalic , ze ma wyzsze a jednak nie koniecznie
    gdzie je zdobyl to moze to byc dobry sposob i to mialem na mysli. W
    przypadku gdy nazwa uczelni i wszystkie dane znajduja sie zaraz pod
    rubryczka adresowa to raczej mozna sie domyslic , ze ta osoba ma wyzsze.
    Jarod

  • 6. Data: 2005-11-07 22:39:50
    Od: "bArT" <baartekNO^SPAM@klub.chip.pl>

    yard wrote:
    > Tak ale pytanie dotyczylo, tego, czy pisac tytul naukowy (imho jest to
    > stopien, nie tytul) przed imieniem i nazwiskiem w cv.

    [ciach]

    BTW mgr to tytuł zawodowy a nie naukowy

    --
    pozdrawiam
    bArT

  • 7. Data: 2005-11-07 22:42:50
    Od: "DB Weres" <b...@i...pl>

    > PS. Slyszalem, ze dopiero profesor jest tytulem naukowym. Moze ktos kto
    > wie lepiej sie wypowie.
    Jest jak mówisz.
    BW

  • 8. Data: 2005-11-07 23:26:39
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    moles napisał(a):

    > Co wy to tym sądzicie.
    Pretensjonalne. I rodem z tych melancholijnie czerwonych czasów sierpa i
    młota, w których ludzie na nagrobkach umieszczali "mgr. inż". Nie
    nieboszczycy rzecz jasna umieszczali (ci się pewnie w grobie
    przewracali) tylko ich rodziny dumne z trupa.

    pozdr.
    m.

  • 9. Data: 2005-11-07 23:52:37
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Maciek Sobczyk napisał(a):
> [...]
    > nieboszczycy rzecz jasna umieszczali (ci się pewnie w grobie
    > przewracali) tylko ich rodziny dumne z trupa.
    Ja bym jednak nie krytykowal napisow "mgr inz." na nagrobkach, ktore to
    napisy zostaly umieszczone dawno temu... jednak te 30 lat temu duzo
    mniejszy odsetek spoleczenstwa mogl sie pochwalic wyzszym
    wyksztalceniem. I zwlaszcza "panie inzynierze" brzmialo dumnie.
    Mnie duzo bardziej smieszy/drazni co innego - mowienie "panie
    profesorze" do nauczycieli w
    podstawowce(rzadziej)/gimnazjum(czesciej)/liceum(nag
    minnie). I jeszcze
    sie taki oburzy jak sie do niego powie "prosze pana". Czy tez dzwonisz
    do szpitala i chcesz porozmawiac z lekarka, ktora akuratnie ma tytul
    profesora... odbiera jakas pani sekretarko-podobna, Ty mowisz "poprosze
    z pania doktor" (tak jak sie zwyczajowo mowi na lekarzy) a ona Cie
    poprawia "nie pani doktor a pani profesor". I jeszcze pozniej rzuca
    tekst "podczas wizyty trzeba pamietac ze to jest pani profesor".

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 10. Data: 2005-11-08 07:58:59