PracaGrupypl.praca.dyskusje › Przejscie na dzialalnosc

  • 1. Data: 2005-11-07 15:36:48
    Temat: Przejscie na dzialalnosc
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Witam

    Obecnie pracuje na etacie.
    Ale od dluzszego czasu nosze sie z zamiarem zalozenia wlasnej dzialalnosci
    gospodarczej, zwlaszcza ze moja praca nie wymaga ode mnie pracy w biurze
    przez 8 godzin.

    W zwiazku z tym mam kilka pytan.
    Wiem ze nasze panstwo ostatnio wprowadzilo pewne ulgi w ZUS dla
    zakladajacych dzialalnosc - ale czy moglbym nadal wpolpracowac ze swoim
    bylym pracodawca, z tym ze teraz wystawialbym mu faktury za swoja prace??

    Czy od razu moge przejsc na podatek liniowy??
    Czy lepiej rozliczac sie ryczaltem czy moze normalnie??

    Jacek

  • 2. Data: 2005-11-07 18:38:24
    Temat: Re: Przejscie na dzialalnosc
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    castrol napisał(a):

> [...]
    > zakladajacych dzialalnosc - ale czy moglbym nadal wpolpracowac ze swoim
    > bylym pracodawca, z tym ze teraz wystawialbym mu faktury za swoja prace??

    Tak.

    > Czy od razu moge przejsc na podatek liniowy??

    Tak.

    > Czy lepiej rozliczac sie ryczaltem czy moze normalnie??

    Jak jest ryzyko, że będziesz musiał odprowadzać duży vat to ryczałt, jak
    nie ma ryzyka to zwyczajnie.

    --
    Pitt
    Rockrider 7.5 & Ostre Koło