PracaGrupypl.praca.dyskusje › dzialalnosc + umowa o prace

  • 1. Data: 2005-11-07 21:09:14
    Temat: Re: dzialalnosc + umowa o prace
    Od: KrzysiekPP <k...@N...op.pl>

    > Pracodawca zaproponowal mi przejscie na samozatrudnienie.
    > Chcemy zrobic tak: jestem zatrudniony u niego na umowe o prace ze stawka
    > najnizszej krajowej
    > i zakladam dzialalnosc gospodarcza i wystawiam mu rachunek co miesiac.

    Z tego co mi sie obiło o oczy to cos takiego nie przejdzie. Nie jestem
    pewien, ale chyba nie mozna łączyć tych dwóch spraw z pracodawcą.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 2. Data: 2005-11-07 21:10:42
    Temat: dzialalnosc + umowa o prace
    Od: "Monika" <m...@o...pl>

[...]
    Czy musze placic w tej sytuacji skladki zus od dzialanosci gospodarczej, czy
    sa one dobrowolne?
    Bylbym na karcie podatkowej, co oznacza, ze majac umowe o prace i dzialanosc
    jednoczesnie mialbym znizke 80% przy oplacaniu podatku od dzialalnosci.
    Czy dobrze rozumiem te przepisy?
    Czy ktos z Was ma moze jakies doswiadczenia w tym zakresie?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 3. Data: 2005-11-08 05:36:22
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    KrzysiekPP zapodał(-a):
    > Z tego co mi sie obiło o oczy to cos takiego nie przejdzie. Nie jestem
    > pewien, ale chyba nie mozna łączyć tych dwóch spraw z pracodawcą.

    Można, ale to wymaga troszkę zabiegu... Ostatnio moda jest taka:
    - w jednej częsci firmy (spółce) jest ktoś zatrudniony na 1/10 etatu
    - w drugiej dostaje pieniążki na zlecenie, albo dzieło.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 4. Data: 2005-11-08 05:51:56
    Od: "Fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > jednoczesnie mialbym znizke 80% przy oplacaniu podatku od dzialalnosci.

    Gdyby bylo jak piszesz, ZUS umarłby z głodu dawno. Przy takim ukladzie jaki Ci ktos
    niemadrze proponuje nie nastepuje tzw zbieg ubezpieczen w ZUS, wiec z tytulu
    dzialalnosci gospodarczej na rzecz swojego pracodawcy placisz wszystkie skladki jak
    za etat u niego. Sens moze sie pojawic jesli dzialalnosc taka otworzysz na pracujaca
    w innym miejscu siostre, mame, tate, dziewczyne.
    Ponadto karta podatkowa to jest narzedzie, w ramach ktorego mozna wykonywac bardzo
    mala ilosc rodzajów dzialalnosci, i jest tak skonstruowana, że praktycznie nierealna
    do zastosowania dla pracownika kontraktowego.
    Twoj szef odkryl Ameryke, i zaloze sie, ze po pierwsze niewiele macie przychodow w
    jego firmie, a Ty sam zarabiasz tam rowniez nieduzo:)
    Popraw mnie, jesli sie myle.
    Wojtek
    PS Doradzam rozgladanie sie za praca, sadzac po symptomach u Twojego pracodawcy