PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-13 14:22:33
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: Michał <m...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

    januszek wrote:

    > ... ale zdają po angielsku ;P

    and it's such a big deal?

    > W tej chwili nie - ale gdybym się postarał to kilka mógłbym znaleźć ;)

    Łebskich ludzi w kraju jest więcej niż kilku. I nie trzeba robić PhD za
    oceanem, żeby się rozwijać.

    > Nie mam na myśli jakiegoś konkretnego kierunku i konkretnej specjalności.
    > Mam na myśli polityke uczelni. Myślę, że studenci kierunków mechaniczno-
    > inżynieryjnych chętnie uczeszczaliby na cykl wykładów prowadzonych
    > przez głównego konstruktora z Airbusa etc. ;)

    Kwestia pierwsza: główny konstruktor Airbusa nie pracuje w Polsce,
    analogicznie mają się w sprawy w innych międzynarodowych firmach. I
    zupełnie poważnie to piszę: masz doświadczenia w pracy w polskich
    oddziałach dużych korporacji? Centrala rzadko przekazuje dzieciom
    ciekawsze kompetencje...

    Kwestia druga: głównym celem uczelni nie jest wyuczanie technologii.
    Robotnikiem jest ten, kto ma pracę tylko dlatego, że umie posługiwać się
    łopatą, koparką czy Javą. Celem uczelni nie jest kształcenie robotników,
    choć być może tacy się wśród absolwentów znajdą. Jeśli szczytem marzeń
    absolwenta kierunku informatycznego jest stanowisko programisty to
    świadczy to jest to wyłącznie jego problem.

    pozdr,
    --
    mgl