PracaGrupypl.praca.dyskusje › tłumaczenia TV (Discovery, TVN Turbo)

  • 1. Data: 2004-06-08 14:08:51
    Temat: tłumaczenia TV (Discovery, TVN Turbo)
    Od: "Andrzej" <s...@p...fm>

    Mam pytanie do wszystkich:

    Kto robi tłumaczenia do polskiej wersji kanałów TV typu Discovery, Animal
    Planet, TCM et cetera, czyli tych dostępnych przez UPC oraz dla kanału TVN
    Turbo?

    Pisałem do Discovery ale nic konkretnego mi nie odpowiedzieli, więc może Wy mi
    pomożecie, drodzy Internauci.

    Nie ukrywam, że chciałbym się wkręcić. Jest może ktoś, kto robi takie rzeczy i
    mógłby mi pomóc?

  • 2. Data: 2004-06-08 15:40:41
    Temat: Re: tłumaczenia TV (Discovery, TVN Turbo)
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > Kto robi tłumaczenia do polskiej wersji kanałów TV typu Discovery, Animal
    > Planet, TCM et cetera, czyli tych dostępnych przez UPC oraz dla kanału TVN
    > Turbo?
    Rozne firmy, np.Studio Publishing Wa-wa. Tu sie nie ma co "wkrecac", trzeba
    nagrac jakis niedlugi filmik w wersji oryginalnej, zrobic tlumaczenie i ten
    komplet porozsylac po roznych studia opracowan filmow.
    Uwaga techniczna: co ok.1 min zaznaczac czas w tlumaczeniu i robic podwojny
    odstep zeby lektor czytal zgodnie z obrazem. Wymagana nienaganna polszczyzna!
    Placa godnie, ja za filmy przyrodnicze dostawalem 70PLN za akt(10 min). Placa za
    10 min. filmu bez wzgledu ile tam jest do tlumaczenia.
    Umowa o dzielo i prawa autorskie do tlumaczenia(jesli jest wznowienie to tez
    zazwyczaj placa bez upominania sie, w TVP to regula). Dla TVN robi to ITI Film
    Studio.
    Chyba pomoglem;-)
    t.

  • 3. Data: 2004-06-08 15:44:14
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    et cetera
    et caetera
    normalnie na usenecie nikomu bym nie zwrocil uwagi tego typu, ale skoro chcesz
    tlumaczyc...
    t.

  • 4. Data: 2004-06-09 07:08:49
    Od: "Andrzej" <s...@p...fm>

> [...]
    > et caetera
    > normalnie na usenecie nikomu bym nie zwrocil uwagi tego typu, ale skoro chcesz

    Wielkie dzięki za pomoc i rzeczowe uwagi. Gwoli ścisłości - ja już tłumaczę i
    mam nawet pewne osiągnięcia.
    Teraz już wiem, dlaczego masz nick "Terrorysta", ale przyznaję - Twoje
    zastrzeżenia co do pisowni są w pełni uzasadnione.Jednak pisząc ukradkiem na
    komputerze w biurze, gdzie odbywa się praktykę, trudno zastanawiać się nad
    pisownią łacińskich wyrazów. Jak to mówią Anglicy "You've got me there!" -
    chciałem udać mądrzejszego, niż jestem, lecz mi się nie udało.

    Serdecznie pozdrawiam
    Andrzej (Sosin)

  • 5. Data: 2004-06-09 09:19:09
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Andrzej" <s...@p...fm> wrote in message
> [...]

    etc, etc, etc

    bezpieczniej ;)

    marek

  • 6. Data: 2004-06-10 17:34:18
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[SPAMWSTAWKA].interia.pl>

    Użytkownik "terrorysta" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    > et cetera
    > et caetera

    grupa jest pl....... więc używaj "i tak dalej"

  • 7. Data: 2004-06-10 21:03:25
    Od: Jerzy Dusk <vesperUSUŃMAJUSKUŁY@bci.pl>

    Krzysztof 'kw1618" z Warszawy pisze:
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    > grupa jest pl....... więc używaj "i tak dalej"

    ależ to jest dość powszechny zwrot, zpożyczenie od dawna używane w jęz.
    polskim

    Jerzy

  • 8. Data: 2004-06-10 21:44:00
    Od: "terrorysta" <t...@g...pl>

    > grupa jest pl....... więc używaj "i tak dalej"

    Badz uprzejmy i nie mow mi co mam robic!
    t.
    PS.przeczytaj CALY watek!