PracaGrupypl.praca.dyskusjetesty w P&G › Re: testy w P&G
    From: "W accenture :" <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: testy w P&G
    Date: 27 Feb 2005 20:22:45 +0100

    Jakiś czas temu byłam na testach w accenture i zdałam.
    ( P&G też, ale bardzo dawno, w P&G nie było części humanistycznej, poza tym
    zadania były bardzo podobne, może identyczne. Wtedy nie zdałam)
    Na początku jest krótki test próbny, żeby wszyscy się nauczyli o co chodzi.
    Jest dużo czas.
    Test wypełnia się ołówkiem.

    Chwilę później jest drugi test. Jest bardzo mało czasu.
    Drugi prawdziwy test podzielony jest na 2 części.
    W pierwszej (50 pytań 35min) zadania dotyczą rozumienia tekstu, zakresu słów,
    trochę logiki.
    Teksty poprzedzające pytania są napisane bardzo złym językiem.
    Ten kto je pisał u polonisty, który mnie uczył w LO
    na pewno dostał by 2!!!(według starej skali ocen).
    Mimo, że mam zdecydowanie ścisły umysł i jestem antyhumanistą :)
    mam wrażenie, że w tej części było więcej czasu niż w drugiej (mi go odrobinę
    zostało).
    Być może, że miało wpływ moje zmęczenie w drugiej części.

    Druga część (50 pytań 35min)dotyczy umiejętności bardzo szybkiej oceny tabel i
    wykresów.
    Jest załącznik, w którym jest kilka tabel i wykresów.
    Jest również bardzo wiele zadań. Każde dotyczy którejś tabeli lub wykresu.
    Zadania nie są po kolei, czyli nie ma tak, że 10 zadań dotyczy wykresu
    pierwszego,
    potem 10 zadań z drugiego.
    Po zadaniu dotyczącym zbiorów, następne dotyczy ludności, potem
    energetyki,potem znów ludności itp.
    Organizatorzy mówili, że zadania są poukładane według trudności. Nie jest to
    prawdą.
    Zdarza się że zadania są w istocie nielogiczne.
    Mimo, że zalecane jest posiadanie kalkulatora, większość zadań, chociaż wynik
    jest liczbą można znaleźć na logikę, bez kalkulatora.
    Np gdy pytanie dotyczy gęstości zaludnienia i są 4 odpowiedzi: Holandia,
    Francja, Hiszpania, Rumunia, to nie trzeba patrzeć do tabeli i dzielić ludności
    i powierzchni krajów.
    Wystarczy po prostu wiedzieć z geografii, że największa z tych państw, jest w
    Holandii.
    Wiele zadań można rozwiązać bez kalkulatora, na podstawie eliminacji
    absurdalnych wyników.
    Praktycznie nie da się rozwiązać tego testu w czasie.

    Ale go zdałam. Jak?
    Myślę, że w tym teście chodzi o współpracę oraz sposób podejścia do problemu.
    Problemem jest ten test.
    Na początku ktoś z sali zadaje pytanie:
    Czy egzamin zdaje jakiś procent ludzi, czy też jest określona z góry liczba
    punktów, którą trzeba zdobyć?
    Pada odpowiedź: jest z góry określona liczba punktów, którą trzeba zdobyć.
    Z tego wynika, ze opłaca się ściągać. Kandydat siedzący obok nie stanowi
    konkurencji.
    Czy są punkty ujemne za niepoprawne odpowiedzi? Nie ma.
    Z tego wynika, że tuż przed końcem, w brakujących pytaniach należy zaznaczyć
    cokolwiek.
    Ludzie usadzeni są przy zestawionych stolikach po 6 osób.
    Każdy widzi odpowiedzi zaznaczane przez kolegów. Trzeba wziąść dobre okulary.

    Można się spróbować umówić, że w pierwszej części, każdy rozwiązuje inne 10
    pytań, a potem ściągnąć od innych odpowiedzi na pozostałe pytania.
    W drugiej częsci lepiej się podzielić nie według numerów zadań, a według
    wykresów.
    Np jeden rozwiązuje wszystkie pytania dotyczące ludności, a inny energetyki itd.

    W moim przypadku jednak podział nie wyszedł.
    W przerwie, tuż przed drugą częścią, zaproponowałam podział.
    Po rozwiązaniu swoich 10 zadań zaczęłam obserwować kolegów.
    Większość zaczęła zasłaniać swoje odpowiedzi. Ale nie wszyscy.
    Nie tylko ja zdałam. Ktoś kto nie zasłaniał, też zdał.

    Nie warto było zdawać. Przed dalszymi eliminacjami żądano ode mnie podpisania
    bardzo długiego oświadczenia, które wydawało mi się sprzeczne z prawem.
    Nie podpisałam. Nie wiem jak wyglądała dalsza rekrutacja.