PracaGrupypl.praca.dyskusje › ta sama praca - 2 pracodawców

  • 1. Data: 2004-03-04 12:08:07
    Temat: ta sama praca - 2 pracodawców
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    Witjacie,
    mam następujący problem - od 2,5 roku pracuje w tym samym miejscu, na tym
    samym stanowisku, robię cały czas to samo, ale w między czasie zmienił mi
    się pracodawca. Rozwiązałam starą umowe za porozumeiniem stron i podpisałam
    nową.
    Do tej pory umieszczałam w cv dwie firmy osobno, jako że wydawało mi się to
    logiczniejsze, a dawało też informację co do ewentualnego okresu
    wypowiedzenia. Ostatnio byłam na rozmowie w agencji doradztwa personalnego i
    pani zasugerowała, zeby tego nie rozdzielać, skoro robię to samo i w tym
    samym miejscu.
    No i teraz pytanie - co byście zrobili na moim miejscu? czy faktycznie pisac
    nazwe obecnego pracodawcy, a w treści wspominac o poprzednim?
    czy zostawic tak jak mam - czyli 2 osobne firmy?
    czy moze jeszcze jakis inny pomysł macie??

    z góry dziękuję za pomoc
    Ania

  • 2. Data: 2004-03-04 12:25:09
    Temat: Re: ta sama praca - 2 pracodawców
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/4/2004 1:08 PM, Agania wrote:

> [...]
    > się pracodawca. Rozwiązałam starą umowe za porozumeiniem stron i podpisałam

    [...]
    To, że podpisałeś nową umowe, to w sumie mało ważne z punktu widzenia cv.

    Nie pisz:

    data 1 - data 2: Pimpuś sp. z o.o.
    data 2 - data 3: Boluś sp. z o.o.

    wyjasnienie:... zarząd uciekając z osobistym majatkiem przed egzekucją
    dokonał przeflancowania rejestrowego... Pimpusia na Bolusia...

    Napisz tak:

    data 1 - data 3: Boluś sp. z o.o. (d. Pimpuś sp. z o.o.)

    chyba, że są jakieś konkretne przyczyny by tak nie zrobić.

    Pzdr: Catbert

  • 3. Data: 2004-03-04 12:58:39
    Od: "gravide" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Catbert" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > wyjasnienie:... zarząd uciekając z osobistym majatkiem przed egzekucją
    > dokonał przeflancowania rejestrowego... Pimpusia na Bolusia...

    Pozwolę sobie mieć inne zdanie w tej kwestii. Z punktu widzenia prawa te
    dwie firmy, choć połączone osobą właściciela są różnymi podmiotami
    gospodarczymi. Nie wnika się, a już na pewno nie insynuuje w takich
    przypadkach , odnośnie powodu zmian. Przykład? Proszę:
    Spółka cywilna. Jeden ze wspólników chce odejść. Zarobił wystarczająco duzo
    i chce zdrezygnować. Niestety firmę w takim przypadku trzeba rozwiązać i
    zarejestrować na nowo. Nowe są również umowy z pracownikami.
    Nic nie stoi na przeszkodzie by wpisywać podług umów o pracę, czyli dwie
    firmy. A jeśli chodzi o panie w biurach doradztwa personalnego to ujmę temat
    delikatnie. Nie we wszystko trzeba im wierzyć.
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-03-04 16:10:33
    Od: "veni VIDI vici" <s...@o...pl>

    Również skłaniam sie ku tej wersji.
    Po rozmowie przyjdzie czas (życze aby jak najszybciej:) że zostaniesz
    poproszony o przyniesienie kopii świadectw pracy. Wtedy "wyjdzie
    szydłol z worka" i po co tracic na starcie w oczach pracodawcy.

    Proponuję w cv zaznaczyc, że ta druga firma to podmiot powstały z
    przekształcenia pierwszego lub coś w tym stylu.

    PZDr
    Quba
    www.superszkolenia.pl

  • 5. Data: 2004-03-04 18:01:36
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/4/2004 5:10 PM, veni VIDI vici wrote:

> [...]
    >
    > Proponuję w cv zaznaczyc, że ta druga firma to podmiot powstały z
    > przekształcenia pierwszego lub coś w tym stylu.

    Yes Sir, tylko, że jak Twoje cv będzie kaszniaście wyglądać, to na
    rozmowę nie zostaniesz zaproszony, a wpisanie, tak, jak zasugerowałem
    jest łatwe do wyjaśnienia i eleganckie.
    Uzasadnienie:
    - ćwiczyłem na sobie
    - to je zapraszam na rozmowy, nie mnie.

    Pzdr: Catbert

  • 6. Data: 2004-03-04 18:14:05
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 3/4/2004 1:58 PM, gravide wrote:

> [...]
    >

    > Pozwolę sobie mieć inne zdanie w tej kwestii. Z punktu widzenia prawa te
    > dwie firmy, choć połączone osobą właściciela są różnymi podmiotami

    Dla cv nie ma to znaczenia, kto reprezentuje spółkę i kto jest jej
    udziałowcem. Z punktu widzenia pracodawcy liczy się doświadczenie, marka
    firmy etc.

    > Nie wnika się, a już na pewno nie insynuuje w takich
    > przypadkach , odnośnie powodu zmian.

    Napisałem, żeby nie pisać - znaczy się , nie jest dobrze pisać, że
    powodem zmian...
    Insynuować nie da się podmiotom nieistniejącym z hipotetycznego przykładu.
    Przykład:
    Jeżeli wykładowca mówi, że konkubent x zamordował swą konkubinę, to nie
    znaczy, że insynuuje studentom zycie na kocią łapę i mordowanie
    partnerów seksualnych.
    Nożyce się odezwały, czy jak?

> [...]
    > i chce zdrezygnować. Niestety firmę w takim przypadku trzeba rozwiązać i
    > zarejestrować na nowo. Nowe są również umowy z pracownikami.

    A co to obchodzi pracodawcę? Pacjent składał dajmy na to komputery
    Tornado, a teraz składa Piorun - właścicielem/współnikiem firmy jest
    Zdzisław, a był Walerian z Anzelmem - pracodawcę natomiast obchodzi, czy
    pacjent często zmienia pracę, tzn. wynosi sie z jednej do drugiej, lub
    go wyrzucają - czy nie lepiej sugerować, że nic takiego nie miało miejsca?
    Nie prościej powiedzieć na rozm. kwal. firma została sprzedana i
    musileliśmy podpisać nowe umowy?

    > Nic nie stoi na przeszkodzie by wpisywać podług umów o pracę, czyli dwie
    > firmy. A jeśli chodzi o panie w biurach doradztwa personalnego to ujmę temat
    > delikatnie. Nie we wszystko trzeba im wierzyć.

    Pewnie, że nie, bo one reprezentują interes pracodawcy, a pracownik jest
    towarem. (pewnie tak jest, nigdy tam nie byłem).

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-03-05 09:30:39
    Od: tuptuś <x...@x...pl>

    Thu, 4 Mar 2004 13:08:07 +0100, na pl.praca.dyskusje, Agania napisał(a):

> [...]
    > czy zostawic tak jak mam - czyli 2 osobne firmy?
    > czy moze jeszcze jakis inny pomysł macie??

    mysle ze cv to nie wniosek o emeryture do ZUS im krotsze i konkretne tym
    lepiej, a pracodawcy takie sytuacje znaja najlepiej bo to oni je tworza .
    Myślę też te ta pani z doradztwa nie ma żadnego interesu w tym by komuś
    szkodzić
    --
    pozdrawiam
    Tuptuś :-)

  • 8. Data: 2004-03-05 09:30:39
    Od: tuptuś <x...@x...pl>

  • 10. Data: 2004-03-05 09:44:27
    Od: "Agania" <a...@t...pl>

    > pracodawcę natomiast obchodzi, czy
    > pacjent często zmienia pracę, tzn. wynosi sie z jednej do drugiej, lub
    > go wyrzucają - czy nie lepiej sugerować, że nic takiego nie miało miejsca?

    To mnie przekonało:) faktycznie częsta zmiana pracy nie sprawia dobrego
    wrażenia w cv, zwłaszcza, że w sumie pracuję dopiero 2,5 roku i 2
    pracodawców i dalsze poszukiwanie pracy moze nie sprawiac dobrego wrażenia.

    dzięki za pomoc
    pozdrawiam
    Ania

  • 9. Data: 2004-03-05 09:44:27