PracaGrupypl.praca.dyskusjeszkolenia i lojalki › Re: szkolenia i lojalki
    From: "Diego" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szkolenia i lojalki
    Date: Fri, 7 Jul 2006 10:33:17 +0200

    Użytkownik "robbi" <r...@n...frompoznan.com> napisał w wiadomości
    news:e8l4af$u0p$1@news.onet.pl...

    > Swiadectwa i certyfikaty sa zazwyczaj imienne i dostaje sie je do reki po
    > ukonczeniu ewentualnie listem polecaonym - ale do konkretnej osoby wiec
    > nikt w firmie nie wezmie go sobie - tak wiec ta teoria troche malo realna.
    > W kadrach w aktach osobowych sa zawsze przechowywane poswiadczone
    > kserokopie.

    właśnie z tymi kserokopiami jest tak że zgodnie z obecnie ob.prawem
    oryginały powinny "muszą" być w kadrach ...

    certyfikat może być imienny ale jest własnością firmy jeśli firma za niego
    zapłaciała ... tak zamo z uprawnieniami np. jesli jestes elektrykiem i na
    koszt firmy zdobylem uprawnienia SEP to w razie kontroli kontroler zarząda
    dokumentu od firmy a nie od pracownika ... i to firma poniesie konsekwencje
    a nie pracownik (pracownik poniesie je , ale juz nieoficjalnie :) )

    to że pracownik dostaje coś do ręki to niedopatrzenie kadrowgo ... w durzych
    przedsiębiorstwach państwowych pilnuje się tego z zasady ... firmy
    szkoleniowe dają papier firmie która opłaca rachunki ... a w małych firmach
    gdzie kadrami zajmuje się np. właściciel zdarza się że papier trafia do
    pracownika ... ale puzniej nie można miećdo niego pretensjii że sobie z nim
    poszedł ;)

    jeśli ktoś dostał dowód odbycia szkolenia fundowanego przez firmę ... to
    doradzam sobie go schować i oddać w kadrach ksero :)

    pozdrawiam