PracaGrupypl.praca.dyskusjeszkolenia i lojalki › Re: szkolenia i lojalki
    From: robbi <r...@n...frompoznan.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szkolenia i lojalki
    Date: Fri, 07 Jul 2006 10:00:20 +0200

    Diego napisał(a):
    > jaki mechanizm nacisku ?? ...
    > dowód odbycia szkolenia i wszytkie dokumnety z nim związane potwierdzające
    > umiejętności nabyte na takim szkoleniu (certyfikaty uprawnienia) ...
    > zostają u pracodawcy ... w kadrach .. w dokumentach pracownika ... jesli
    > zwalniający się pracownik chce je dostać to musi płacić ...
    > Jeśli pracodawca zapłacił za szkolenie to potwierzenia nabytej wiedzy czy
    > umiejętności są jego własnością.. i jeśli niechce to nie musi ich wydawać
    > pracownikowi.

    Swiadectwa i certyfikaty sa zazwyczaj imienne i dostaje sie je do reki
    po ukonczeniu ewentualnie listem polecaonym - ale do konkretnej osoby
    wiec nikt w firmie nie wezmie go sobie - tak wiec ta teoria troche malo
    realna. W kadrach w aktach osobowych sa zawsze przechowywane
    poswiadczone kserokopie.

    Co do lojalek - znajomy kadrowiec powiedzial mi szczerze ze tak naprawde
    nie maja one sily zatrzymac pracownika ktory chce odejsc. A nawet
    srednio dobry prawnik znajdzie kilka powodow dla ktorych mozna je
    uchylic - wspomniana tu obawa przed utrata pracy, tudziez stwierdzenie
    iz lojalke podpisywalo sie pod przymusem np finansowym itp itd

    pzdr
    robbi