PracaGrupypl.praca.dyskusje › szczepionki - obowiązkowe?

  • 1. Data: 2003-10-03 10:00:53
    Temat: szczepionki - obowiązkowe?
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Witam,

    Pracodawca wpadł na pomysł, aby zafundować personelowi szczepionkę
    przeciwko grypie, oczywiście on stawia. ;-)
    Pytanie. Czy w związku z tym muszę się zaszczepić?
    Wyjaśniam, że co prawda nakazu nie było, ale czuję pewną presję, zaś
    moja niechęć nie wynika ze względów zdrowotnych, a programowych, przy
    czym odkąd pracuję w firmie (2 lata) nie byłem na zwolnieniu, nawet 1 dnia.

    pozdrawiam

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 2. Data: 2003-10-03 11:13:11
    Temat: Re: szczepionki - obowiązkowe?
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Zbyszek Tuźnik"
    > (...) nakazu nie było, ale czuję pewną presję,

    chyba jestes przeczulony ;-))
    nikt ci zlego slowa nie powie - wiele osob sie nie chce szczepic i nikt ich
    o nic nie pyta
    *** blad ***

  • 3. Data: 2003-10-03 14:36:50
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Tak czy inaczej nie ma prawa nakazać obowiązku szczepienia i nie musisz
    podawać przyczyn. Najlepiej powiedz, że już się zaszczepiłeś, będzie spokój.

    mangha

  • 4. Data: 2003-10-03 16:06:52
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Nie ma sie co dziwic pracodawcom: lepiej wydac dwadzieścia pare zetow na
    szczepionke niż później płacić komuś kto jest na chorobowym. Ja na twoim
    miejscu bym się zaszczepił, bo przecież istnieje bardzo wiele innych chorób
    które mogą być przyczyną zwolnienia lekarskiego...
    tomek

  • 5. Data: 2003-10-03 16:38:10
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik t...@p...onet.pl napisał, Dnia 03-10-03 18:06:

    > Nie ma sie co dziwic pracodawcom: lepiej wydac dwadzieścia pare zetow na
    > szczepionke niż później płacić komuś kto jest na chorobowym.

    Ja ich rozumiem, tyle, że w moim przypadku nie mają podstaw do takich
    obaw. Staram się, z dobrym jak dotąd skutkiem, nie chorować.

    Ja na twoim
    > miejscu bym się zaszczepił, bo przecież istnieje bardzo wiele innych chorób
    > które mogą być przyczyną zwolnienia lekarskiego...

    Taaa, ale wiesz, nie chodzi o to, że szczepionka zmniejszy moje
    możliwości pójścia na chorobowe, jako, że nie przychodzenie do pracy
    zupełnie mi się nie opłaca, tylko o to, że nie wierzę w szczepionki
    przeciwko grypie, tym bardziej, że jak dotąd, puk puk puk, naturalna
    odporność wystarczała mi w zupełności, a po co poprawiać coś co dobrze
    działa?

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 6. Data: 2003-10-03 17:56:00
    Temat: Odp: szczepionki - obowiązkowe?
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

> [...]
    > przeciwko grypie, tym bardziej, że jak dotąd, puk puk puk, naturalna
    > odporność wystarczała mi w zupełności, a po co poprawiać coś co dobrze

    Szczepionki to nie kwestia wiary ! Ja sie szczepie za wlasne pieniazki.

  • 7. Data: 2003-10-03 18:29:08
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

> [...]
    chorób
    > które mogą być przyczyną zwolnienia lekarskiego...

    Tak, ale to moja prywatna sprawa na co, jako dorosły człowiek, chcę się
    zaszczepić, jak również jakie leki chcę przyjmować.
    To tak, jakby nakazać pracownikom przyjmować profilaktycznie witaminy...
    Pracodawca nie powinien ingerować w taką sferę.

    mangha

  • 8. Data: 2003-10-04 00:38:15
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał:

    > Ja ich rozumiem, tyle, że w moim przypadku nie mają podstaw do takich
    > obaw. Staram się, z dobrym jak dotąd skutkiem, nie chorować.

    Ja też się starałem - jakoś nigdy nie udało mi się zachorować na grypę,
    aż bach - w zeszłym roku, na bezrobociu, z mniejszą intensywnością
    kontaktów z ludźmi - a później kaszel przez miesiąc. Kaszel, jako
    powikłanie grypy [wiem, wiem - zapalenie oskrzeli lub płuc] to i tak
    dosyć lekkie powikłanie.

> [...]
    > przeciwko grypie, tym bardziej, że jak dotąd, puk puk puk, naturalna
    > odporność wystarczała mi w zupełności, a po co poprawiać coś co dobrze

    To brzmi tak, jakbyś napisał, że naturalna odporność pozwoliła Ci
    uniknąć wylecenia przez przednią szybę w samochodzie, w sytuacji, kiedy
    nie miałeś nigdy wypadku - żebyś mógł sprawdzić tę swoją naturalną
    odporność musisz łyknąć odpowiednią dawkę wirusów - nawet w towarzystwie
    samych zagrypionych, przy sprzyjających okolicznościach [niezależnych od
    twojej odporności] może nie dojść do zarażenia - tak samo, jak może
    dojść w towarzystwie jednego zagrypionego.

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 9. Data: 2003-10-04 08:49:47
    Od: Zbyszek Tuźnik <z...@b...pl>

    Użytkownik Flyer napisał, Dnia 03-10-04 02:38:

    > To brzmi tak, jakbyś napisał, że naturalna odporność pozwoliła Ci
    > uniknąć wylecenia przez przednią szybę w samochodzie,

    Nie do końca. Analogia byłaby co najwyżej taka, że nadzwyczajnie silne
    ramiona pozwoliły mi się skutecznie zaprzeć o deskę
    rozdzielczą/kierownicę i przeciwdziałać sile bezwładności.

    w sytuacji, kiedy
    > nie miałeś nigdy wypadku

    A tego nie wiesz, co do wypadku jak i chorowania.

> [...]
    > twojej odporności] może nie dojść do zarażenia - tak samo, jak może
    > dojść w towarzystwie jednego zagrypionego.

    Jasssne, ale obydwaj/dwoje nie wiemy, czy przyjąłem czy nie odpowiednią
    dawkę wirusów, przy czym Ty masz, o wiele mniejsze pojęcie ode mnie co
    do możliwości zajścia tegoż.
    Przy czym nie o to chodzi. Nie dyskutujemy, przynajmniej ja o
    sensowności i celowości szczepień, tylko o tym, czy muszę skoro nie chcę.

    --
    Zbyszek Tuźnik
    zb_tuznik poczta onet pl

  • 10. Data: 2003-10-05 18:14:53
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Zbyszek Tuźnik napisał:

> [...]
    > rozdzielczą/kierownicę i przeciwdziałać sile bezwładności.
    >
    > w sytuacji, kiedy
    >
    > A tego nie wiesz, co do wypadku jak i chorowania.

    I dlatego tekst był razem - osoba, która nigdy nie miała wypadku
    [uczestniczyła w nim] może się chełpić 100% odpornością na wypadnięcie
    przednią szybą samochodu. ;)

    > Przy czym nie o to chodzi. Nie dyskutujemy, przynajmniej ja o
    > sensowności i celowości szczepień, tylko o tym, czy muszę skoro nie chcę.

    Skoro użyłeś argumentu o swojej odporności, to już dyskutujemy o
    celowości szczepień.