PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wykładowca

  • 1. Data: 2003-10-03 05:44:25
    Temat: Wykładowca
    Od: "repairman" <r...@o...pl>

    Jestem magistrem inżynierem informatykiem i mam nieodpartą chęć podzielenia się
    swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi. Myślę o zostaniu wykładowcą na jakiejś
    uczelni lub firmie prowadzącej kursy. Jakie są możliwości zdobycia uprawnień
    nauczycielskich (najszybsze i najtańsze) i czy są one niezbędnie potrzebne?
    Jakie są stawki godzinowe wynagrodzeń (mieszkam w Bydgoszczy) i w jaki sposób
    najlepiej szukać takiego zajęcia? Proszę o opinie na ten temat.
    Pozdrawiam
    repairman

  • 2. Data: 2003-10-03 06:32:44
    Temat: Re: Wykładowca
    Od: "Arkadiusz J." <j...@w...wat.edu.pl>

    Użytkownik "repairman" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sposób
    > najlepiej szukać takiego zajęcia? Proszę o opinie na ten temat.

    Na uczelni mogą wymagać kurs pedagogiczny,
    natomiast na kursach liczy sie doswiadczenie w prowadzeniu szkolen.

    Proponuje skontaktowac sie z firmami prowadzacymi szkolenia,
    czasami warto pochodzic po duzych firmach, które same prowadza szkolenia dla
    personelu biuorowego

    AREK

  • 3. Data: 2003-10-03 10:39:25
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    repairman napisał:

> [...]
    > Jakie są stawki godzinowe wynagrodzeń (mieszkam w Bydgoszczy) i w jaki sposób
    > najlepiej szukać takiego zajęcia? Proszę o opinie na ten temat.

    A jak nie znajdziesz roboty, to może pobaw się w wolontariat, ale na
    własną odpowiedzialność [w innych firmach możesz skończyć jako osoba do
    obsługi ksera ;)]. Znajdź firmę, która może podarować Ci komputery,
    miejsce [może nawet w UP] i firmę, która użyczy Ci na ten szczytny cel
    programy [przedstawiciel producenta] - zawsze masz jakiś plus na CV
    [szkolenia i samodzielność] a dodatkowo może to być wprawką do własnej
    działalności [jak sam będziesz jednoosobową firmą, to masz mniejsze
    koszty i jesteś konkurencyjny] i znajomości.

    Flyer - idealista ;)
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 4. Data: 2003-10-03 13:55:40
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    sposób
    > najlepiej szukać takiego zajęcia? Proszę o opinie na ten temat.

    Napisz propozycje szkoleń jakie możesz prowadzić (dokładne programy albo
    tylko ogólna tematyka) i przedstaw je firmom konsultingowym, szkoleniowym
    itp - nawet jeżeli od razu nie okażą zainteresowania, to już będą cię mieć w
    pamięci jak by trafiło mają mniej szukania...
    Co do uczelni, to jeżeli nie jestes tam zatrudniony schemat wygląda tak:
    - szukasz instytutu/zakładu/katedry, który może być zainteresowany
    proponowanymi przez ciebie zajęciami
    - idziesz do kierownika z propozycją jeżeli ją zaakceptuje przygotowywujesz
    projekt wykładu monograficznego/przedmiotu(kursu) do wyboru (uczelnie różnie
    to nazywają).
    - Kierownik zgłasza twój projekt na Radzie Wydziału - jeżeli zostanie
    "klepnięty" wywieszsasz ogłoszenie dla studentów
    - jeżeli zgłosi się ofpowiednia liczba studentów (każda uczelnia ma swoje
    minimum), podpisujesz umowę o dzieło i prowadzisz kurs.
    Co do stawek, to każda uczelnia ma swoją cenę za godzine obliczeniową ale
    stawek nie pamiętam.
    Natomiast w firmach konsultingowych negocjce są indywidulane, bo dużo zależy
    od specjalności i klienta zamawiaącego szkolenia, ale raczej nie powinno
    się schodzić poniżej 50zł/ha netto.
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2003-10-03 16:30:53
    Od: "" <t...@p...onet.pl>

    Jesli chodzi o Kurs kwalifikacyjny - Przygotowania Pedagogicznego &#8211;
    uprawnienia do pracy w zawodzie nauczyciela, zgodnie z przepisami wydanymi
    przez MENiS, to prowadza to różne uczelnie w formie studiow podyplomowych ,
    przepisowo to trwa 250 godzin zajec + 150 godzin praktyki w szkole. Tylko
    wiadomo to kosztuje chyba 3000-4000. Nawet o połowe taniej kosztują te
    uprawnienia w osrodkach szkoleniowych dla nauczycieli Ośrodki Doskonalenia
    Nauczycieli - ODeeNy. Tylko jest problem musisz być zatrudniony w szkole, ale
    zawsze mozesz wysępić to zaświadczenie od jakieć dyrektorki szkoly. później
    następny problem praktyka w szkole:-) trzeba uważać aby nie pojawił sie tzw
    przypadek Toruński, musisz użerać sie z bachorami przez 2 miesiace.
    Jest również kurs pedagogiczny (uwaga!) do szkolenia osób dorosłych, nie są to
    uprawnienia pedagogiczne ale zawsze mozesz szkolić dorosłych koszt 500-700zl ,
    mało godzin zajęć.

    Ale moim zdaniem zamiast wydac 4000 na uprawnienia pedagogiczne najlepiej
    zrobisz jesli kupisz z 5 kompów używanych klasy PIII, Cel 0,7-1 GHz ,
    wynajmiesz jakiś pokój w podupadającym zakładzie (moze nawet 13 zl za m2 - za
    miesiąc), rozwiesisz ulotki o treści: zajęcia w małych grupach , niskie ceny
    bleble.... Założysz działalmność gospodarczą (wiadomo usługi - handel -
    szkolenia), a jesli pracujesz to odpada ZUS a szkolenia mozesz prowadzić
    popołdniami , i weekendy. Jeśli jesteś bezrobotny wez kredyt w UP moze
    dostaniesz zniżki na płacenie ZUSu. Kredyt niskooprocentowany dostaniesz (jesli
    UP bedzie miał kase ) ponieważ działalność szkoleniowa w zakresie informatyki
    są zgodne z twoim wykształceniem. Teraz musisz wziać liczydło i podsumować czy
    to się opłaca , Zrób sobie ten kurs do szk. dorosłych jako tzw dupochron jakby
    ktos sie pytał, czy masz kurs pedagogiczny.
    pozdr
    tomek

  • 6. Data: 2003-10-03 23:38:57
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On 3 Oct 2003 07:44:25 +0200, "repairman" <r...@o...pl> wrote:

    >Jestem magistrem inżynierem informatykiem i mam nieodpartą chęć podzielenia się
    >swoją wiedzą i umiejętnościami z innymi. Myślę o zostaniu wykładowcą na jakiejś
    >uczelni lub firmie prowadzącej kursy.

    Aby wykladac na uczelni jedynym wymogiem jest posiadac przynajmniej tytul
    magistra. Kurs pedagogiczny trzeba miec by pracowac w podstawowce, gimnazjum i
    liceum.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 7. Data: 2003-10-04 16:14:48
    Od: kalipso <n...@n...no>

    Użytkownik Kyniu napisał:

    > Aby wykladac na uczelni jedynym wymogiem jest posiadac przynajmniej tytul
    > magistra. Kurs pedagogiczny trzeba miec by pracowac w podstawowce, gimnazjum i
    > liceum.
    jest tak dokladnie jak pan mowi :) pedagodzy to tylko do szkol

  • 8. Data: 2003-10-04 22:29:44
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Sat, 04 Oct 2003 18:14:48 +0200, kalipso <n...@n...no> wrote:

    >jest tak dokladnie jak pan mowi :) pedagodzy to tylko do szkol

    Tylko nie pan. W necie sa koledzy i kolezanki.

    Kyniu

    --