PracaGrupypl.praca.dyskusjeszansa na zatrudnienie absolwenta › Re: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    From: "Tytus" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: szansa na zatrudnienie absolwenta i Apel
    Date: Wed, 25 Sep 2002 13:06:46 +0200

    Niejaki Gemm był uprzejmy napisać coś takiego:

    > <ciach>
    >
    > Chodzilo mi o to, ze jezeli absolwent nie moze znalezc pracy w swoim
    > kierunku,
    > to jakim cudem ma znalezc taka prace jako student? I tu wlasnie widze
    > sprzecznosc :-)

    Hmmmm... Czy rzeczywiście tak jest? Moim zdaniem (popartym własnym i cudzym
    doświadczeniem) wygląda to tak:
    student - ma troszkę mniej czasu (choć często znajduje nawet te 8 godzin
    dziennie), można go zatrudnić na umowę zlecenie - nie trzeba płacić ZUSu,
    może mało umie (choć nie zawsze) ale szybko się uczy (wyćwiczony umysł ;-))
    bo to jego pierwsza praca więc ma dużo zapału, no i najważniejsze - można mu
    zapłacić mniej (przynajmniej w tej początkowej fazie dopóki się nie
    zorientuje, że jest robiony w bambuko). Generalnie: jest tańszy.
    absolwent - chce być od razu na umowę o pracę (ZUS), wie niewiele więcej od
    studenta (często tak bywa), ma wysokie mniemanie o sobie (w końcu ma się to
    wyższe wykształcenie ;-)) i chciałby dużo zarabiać. =>jest droższy.

    > Mozna by to podciagnac do wszystkim porad typu: znajdz prace jako student
    > to pozniej nie bedziesz mial klopotu z jej znalezieniem (pewnie, jak juz
    > ma prace to po co
    > bedzie szukal innej ;-)).

    Mówimy tu o pierwszej pracy. I nie twierdzę, że nie będzie miał kłopotu,
    tylko że praca w czasie studiów znacznie ułatwia znalezienie jej po
    studiach. A to jest różnica.

    > Na moja slaba glowe ;-) ludzie dajacy takie rady
    > uwazaja, ze student
    > znajduje prace bez problemu, a przynajmniej znacznie latwiej niz
    > absolwent.

    Wcalę nie twierdzę, że student znajdzie pracę bez problemu, a to czy
    łatwiej? Napisałem "Zależy". Od czego? Od wielu czynników. Najczęściej od
    znajomości odpowiednich ludzi ;-)
    Tytus
    "Pamiętaj - jesteś niepowtarzalny, podobnie jak wszyscy pozostali."