PracaGrupypl.praca.dyskusjestatus studenta › Re: status studenta
  • Data: 2005-11-22 13:20:34
    Temat: Re: status studenta
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarod" <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:dlv4bf$ko9$1@news.onet.pl...

    > No wlasnie jak mam umowe o dzielo gdzie nie placi sie ZUS-u i ostatnia
    > sesje mam w lutym... to dopoki nie zloze indexu to mam status ? Heh do 15
    > marca bedzie pewnie czas na zlozenie indexow :P :)
    > Jarod

    z http://gospodarka.gazeta.pl/firma/2,31455,,,,2933203
    9,P_INFOREXT.html

    "Aby wyjaśnić wszelkie wątpliwości zarówno uczniów, studentów -
    zleceniobiorców i ich zleceniodawców, ZUS rozstrzygnął, kto ma status ucznia
    do 31 sierpnia każdego roku. Dla celów ubezpieczeń społecznych uznaje się,
    że uczniem do 31 sierpnia każdego roku jest osoba, która:
    . kontynuuje naukę w tej samej szkole ,
    . skończyła szkołę i rozpoczyna naukę w szkole, w której rok szkolny
    rozpoczyna się 1 września,
    . ukończyła szkołę i nie kontynuuje nauki.
    Z powyższego wynika, że od umów zlecenia zawartych z uczniami na czas
    wakacji nie należy opłacać składek. Ubezpieczać nie trzeba także do końca
    sierpnia absolwentów, którzy nie kontynuują nauki. "

    I.