PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 371. Data: 2005-10-17 07:52:19
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.syq9l3nqfrn0ri@donkichot...

    > Nie, mówiłem bez związku z Tuskiem, tylko odnosząc się do poprzedniej
    > wypowiedzi. Ale skoro już zahaczyłeś do Tuska, to interesujące, że jak
    > jeden mąż popierają go wszystkie komuchy.

    Lepper go nie popiera :) a to wiekszy komuch niz cala reszta.
    Poparcie Leppera dla Kaczora jest dla mnie wystarczajacym powodem, zeby na
    Kaczynskiego nie glosowac.

    Ja patrze na to, co ktos mowi, a nie na ideologiczne latki. Kiedys z SdPL
    wyszedl pomysl tak sensowny, ze mnie zaskoczyl. Byla to propozycja, aby
    czlowiek mogl dysponowac srodkami zgromadzonymi na II filarze jako zastawem
    bankowym za kredyt na DG. Te z ZUSu by temu nie podlegaly, dajac kazdemu co
    najmniej minimum socjalne na emeryturze, jesli by stracil te z II filaru (o
    ile wierzymy w przetrwanie ZUSu). W ten sposob bardzo by sie powiekszyla
    ilosc zwyczajnych, przecietnie sytuowanych ludzi dysponujacych czyms, pod
    zastaw czego - jako ze jest to rzecz bardzo pewna i latwa w potencjalnej
    egzekucji, gdyby tylko przepisy na to pozwalaly - moga wziac kredyt na
    zalozenie firmy. Wiadomo, jak banki boja sie dawac kredyty nowym
    przedsiebiorcom i uzyskanie kredytu na maly start-up jest obecnie prawie
    niemozliwe w sektorze bankowym, co jest jednym z najwiekszych hamulcow
    drobnej przedsiebiorczosci. Pomysl jest zreszta wziety zywcem ze Stanow,
    gdzie dobrze funkcjonuje.

    I.

  • 372. Data: 2005-10-17 07:59:11
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "EL" <s...@w...na.drzewo.pl> napisał w wiadomości

    > Widzę lubisz definicje ;) Z mojego, zupełnie subiektywnego punktu widzenia
    > bogate społeczeństwo to takie w którym:
    > - jest niskie bezrobocie

    Reszta ok, ale tego sie czepie. Ten miernik niewiele oznacza w oderwaniu od
    reszty. Po pierwsze, nie uwzglednia underemployment, czyli zatrudnienia
    ponizej kwalifikacji i/lub za kase nie wystarczajaca na samodzielne
    przezycie. Na Bialorusi bezrobocie jest sladowe, ale "podzatrudnienie"
    szacuje sie na 70%. Natomiast Niemcy mimo duzego bezrobocia pozostaja krajem
    znacznie bogatszym niz np. Azerbejdzan z bezrobociem 1,20 %. Poziom zycia
    niemieckiego bezrobotnego jest niejednokrotnie wyzszy niz polskiego
    zatrudnionego. Tak wiec ten miernik bym wywalila z definicji.

    I.

  • 373. Data: 2005-10-17 07:59:35
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Immona napisał(a):

    > Lepper go nie popiera :) a to wiekszy komuch niz cala reszta.

    Wydaje mi sie, ze pomylilas socjalizm, komunizm z populizmem ;)

    j.

  • 374. Data: 2005-10-17 08:00:32
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Immona napisał(a):

> [...]
    > jednym z najwiekszych hamulcow drobnej przedsiebiorczosci. Pomysl jest
    > zreszta wziety zywcem ze Stanow, gdzie dobrze funkcjonuje.

    I pomysł nie przeszedł - z jednego ważnego powodu. Wprowadzenie go,
    oznaczałoby de facto rezygnację z obowiązkowego II filaru - innymi słowy
    człowiek mógłby już dziś otrzymywać gotówkę za coś, co powinien zużyć
    dopiero na emeryturze.

    To tak, jakby powstała ubezpieczalnia OC kierowców, gdzie zniżka, np.
    za bycie Marjsaninem, wynosiłaby 99%. Kierowca płaciłby 10zł rocznej
    składki po obniżce, a po wypadku ubezpieczenie nie byłoby wypłacane,
    ponieważ zniżka, która została przyznana, nie przysługiwała w
    rzeczywistości. Efekt jest taki, że byłby to legalny sposób ominięcia
    obowiązku ubezpieczenia.

    Podobnie z II filarem - przymus oszczędzania w II filarze możnaby
    obejść, biorąc regularnie pożyczki pod jego zastaw i nie spłacając.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 375. Data: 2005-10-17 09:31:10
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 08:07:21 Piotr <s...@r...com> napisał:

    > Nie wiem czy wszystkie komuchy, podejrzewam że część z nich jest także
    > elektoratem Leppera w miastach.

    nie mówię o wyborczym motłochu.

    > A co do Kaczyńskiego - wielu osobom bardzo przeszkadza jego klerykalizm,

    czym się objawiający? bzdet.

    > natomiast Tusk jest ideologicznie neutralny. Kwaśniewski też wyczuł

    mówisz na temat?

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogspot.com

  • 376. Data: 2005-10-17 09:35:01
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 10:00:32 Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>
    napisał:

    > I pomysł nie przeszedł - z jednego ważnego powodu. Wprowadzenie go,
    > oznaczałoby de facto rezygnację z obowiązkowego II filaru

    ...która powinna być przeprowadzona de iure.

  • 377. Data: 2005-10-17 09:45:57
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 09:52:19 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

    > Lepper go nie popiera :) a to wiekszy komuch niz cala reszta.
    > Poparcie Leppera dla Kaczora jest dla mnie wystarczajacym powodem, zeby
    > na Kaczynskiego nie glosowac.

    Czyli Twoim głosem steruje Lepper? Gratuluję.

    > Ja patrze na to, co ktos mowi,

    http://skocz.pl/tusk-nie
    ten człowiek nie ma żadnych poglądów - jest zwykłym figurantem swoich
    patronów.

    Przy okazji: Nocna Zmiana nie staje się mniej prawdziwa dlatego, że
    została ostatnio dołączona do Naszego Dziennika i jest o ile wiem dość
    często emitowana w TV Trwam. Tusk pokazał wtedy, po której jest stronie i
    nic nie świadczy o tym, by się zmieniło cokolwiek w tej sprawie.

  • 378. Data: 2005-10-17 09:47:59
    Od: Liwiusz <l...@t...poczta.onet.pl>

    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > ...która powinna być przeprowadzona de iure.

    Popieram! Tak samo, jak z I filarem :-)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 379. Data: 2005-10-17 09:55:26
    Od: "Qba" <j...@t...zapytaj.gov.pl>

    napisał w wiadomości

    > czym się objawiający? bzdet.

    Kaczyński nie jest za klerem?? ROTFL To czemu popiera go Rydzyk i
    radiomaryjne oszołomy?

  • 380. Data: 2005-10-17 09:59:31
    Od: "Qba" <j...@t...zapytaj.gov.pl>

    Użytkownik "Immona" <c...@n...googlemailu> napisał w wiadomości

    > Reszta ok, ale tego sie czepie. Ten miernik niewiele oznacza w oderwaniu
    od
    > reszty. Po pierwsze, nie uwzglednia underemployment, czyli zatrudnienia
    > ponizej kwalifikacji

    Przy powszechności wyższego wykształcenia praca poniżej kwalifikacji będzie
    coraz częstszym zjawiskiem i z bogactwem społeczeństwa raczej związku to nie
    ma.