PracaGrupypl.praca.dyskusjesocjalisci atakuja › Re: socjalisci atakuja
  • Data: 2005-10-18 19:35:12
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Immona" napisał w wiadomości

    > Ludzie w sluzbie zdrowia zarabiaja za malo w stosunku
    > do kwalifikacji i odpowiedzialnosci na nich spoczywajacej.
    > Pacjenci to wiedza.

    Czy petenci urzędów, instytucji państwowych, gdzie dyrektorzy
    zarabiają po kilka tysięcy złotych też wiedzą, że oni zarabiają
    za mało??? :>

    > jest glupio, po ludzku glupio, ze robiacy cos tak waznego
    > dla mnie lekarz nie jest dostatecznie wynagradzany, to okazanie
    > wdziecznosci "po" uwazam za normalny odruch.

    Czy mechanik naprawiający Twój samochód robi coś mniej
    ważnego dla Ciebie, gdy w ten sposób dba o Twoje bezpieczeństwo?
    Czy płacisz mu za to dodatkowo?

    Czy nauczyciel, który będzie uczył Twoje dziecko nie robi
    czegoś tak bardzo ważnego dla Ciebie i Twojego dziecka,
    a jednocześnie zarabia tak mało - że powinnaś mu zapłacić
    dodatkowo? A może zresztą płacisz...

    > Kwiaty trudno uznac za korzysc materialna, bo konsumpcja polega
    > wylacznie na delektowaniu sie byciem docenionym :) a materialnie
    > osoba obdarowana nic z tego nie ma poza nietrwalymi roslinkami
    > o krotkotrwalym, dekoracyjnym wykorzystaniu.

    A pomiędzy kwiatkami albo po otworzeniu bombonierki - kopertka :>

    Jeśli sprzedawca w sklepie poświęci Ci wyjątkowo dużo czasu
    i wynajdzie/sprowadzi coś, co było Ci niezbędne, to polecisz
    do niego z kwiatkami, czy z bombonierką?
    Czy po prostu wylewnie, z uśmiechem powiesz: 'dziękuję'
    i będziesz robić dobrą reklamę temu sklepowi?

    Dziękowanie kwiatami za szczególne potraktowanie może być ok,
    ale dziękowanie za pracę, która należy do obowiązków, to przesada.

    Pielęgniarki zbierają dodatkową kasę na ludziach starszych, którzy
    mając nawet niewielką emeryturę dają choćby niewielkie pieniądze,
    np. za drobną przysługę, bo boją się, że mogą zostać potraktowani
    źle, gdy będą, np. nieprzytomni - bo widzą, jak pielęgniarki odnoszą
    się do niektórych chorych z lekceważeniem (lekarze też).

    Powszechne jest, że starsza osoba poprosi o pomoc, np.
    w umyciu włosów (leżąca w łóżku), a pielęgniarka oczekuje
    za to zapłaty. Kiedyś było to 5 zł, teraz - nie wiem.

    > Zreszta mowimy o rencie nieslusznie przyznanej, wyludzonej -
    > czesto laczonej z praca na czarno, wykonywana przez calkiem
    > sprawnego czlowieka.

    _Całkiem_sprawny_ człowiek nie dostanie renty, choćby dał
    w łapę wszystkim lekarzom. W końcu, ile może dać w łapę i na ile
    osób jej starczy, skoro taka osoba stara się o rentę???
    Zastanów się, który lekarz pójdzie na taki układ, że ktoś mógłby
    go posądzić, że podpisał się pod wnioskiem o rentę dla osoby
    'całkowicie sprawnej'.

    --
    Koziorozec