PracaGrupypl.praca.dyskusjeskladanie oferty - jak proponujecie › Re: skladanie oferty - jak proponujecie (uwaga - dlugie)
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: skladanie oferty - jak proponujecie (uwaga - dlugie)
    Date: 14 Apr 2003 15:58:00 -0700

    "Wojtek Reszkowski" <a...@m...eu.org> writes:

    > Ja myślę, że to co pisze michu jest prawdą a szczególnie w branży
    > informatycznej gdzie grupka studentów może aktualnie swobodnie rywalizowac
    > na rynku. Jednym krokiem przechodząc całą niekompetencję konurencji.

    taka grupka studentow byc moze jest w stanie rywalizowac w programowaniu,
    napisaniu konkretnego algorytmu etc. ale na ogol nie moze rywalizowac
    jesli chodzi o stanowiska kierownicze typu manager projektu etc. bo
    nie ma doswiadeczenia w tym kierunku a co gorsza nie ma doswiadczenia
    w pracy z ludzmi.

    jak to wyglada to mialam okazje sie przekonac sama, pracujac w firmie
    (startupie) gdzie prawie cala kadra to byli ludzie mlodzi zaraz po
    studiach. w miare jak firma rosla, zatrudniano nowych i ci mlodzi
    zostali awansowani na managerow.
    z 8 awansowanych ZADEN nie dal sobie rady jako manager, po prostu nie
    umieli radzic sobie z ludzmi, zalatwiac konfliktow polubownie, nie
    chcialo im sie czasu spedzac nad ocena cudzej pracy, rozmowami, tym
    jak kogos zmotywowac do lepszej roboty, jak naklonic ludzi o skrajnie
    roznej osobowsci i wybujalym ego do wspolpracy z tymi, ktorych nie
    lubia etc.

    skonczylo sie tak, ze po roku czesc z nich wsama poprosila o
    stanowiska niemanagerskie a czesc zostala do takich przesunieta :)

    ludziom po studiach to sie wydaje, ze z przeproszeniem moga dupa
    motyle lapac, sa niemalze polbogami a ci co pracuja juz i maja wecej
    dswiadczenia to dupki i niedouczone kretyny. tymczasem okazuje sie, ze
    doswiadczenie jest co najmniej tak samo wazne jak studia (no moze za
    wyjatkiem zawodow takich jak lekarz), bo wielu rzeczy mozna sie
    nauczyc dopiero w praqktyce... na studiach (zawyjatkiem psychologii)
    nie ucza bowiem rzeczy najwazniejszej: jak zastosowac teorie w zyciu,
    majac do czynienia z roznymi ZYWYMI LUDZMI.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net