PracaGrupypl.praca.dyskusje › skąd strach przed zatrudnieniem kobiety w ciąży

  • 1. Data: 2002-06-28 17:05:57
    Temat: skąd strach przed zatrudnieniem kobiety w ciąży
    Od: "Justyna" <j...@o...pl>

    Nie wiem skąd się wzięło ze nie chcą zatrudniać kobiety w ciąży a jeśli już
    są zatrudnione na czas określony to pracodawca nie chce przedłużyć na czas
    nieokreślony tak aby kobiecie pomóc by miała możliwość pójść na wychowawczy.
    Czy istnieje jakieś prawo, które zabrania zatrudniać takie kobiety ?
    Mam jeszcze pytanie dlaczego dla ZUS-u kobieta która zatrudnia się będąc w
    ciąży (powiedzmy, że w szóstym miesiącu) jest podejrzaną o wyłudzenie ?Czy
    takie kobiety nie mają już prawa pracować ?

    Pozdrawiam i zgóry dziękuję

  • 2. Data: 2002-06-28 18:08:13
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    Użytkownik "Justyna" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są zatrudnione na czas określony to pracodawca nie chce przedłużyć na czas
    > nieokreślony tak aby kobiecie pomóc by miała możliwość pójść na

    Z prostej przyczyny, takiej pani nie mozna zwolnic, trzeba tez zapewnic jej
    miejsce pracy,
    po urlopie wychowawczym, wtedy ta pani moze byc zupelnie niepotrzebna lub na
    jej
    stanowisku moze byc o wiele nowy pracownik, ktorego bedzie trzeba
    zwolnic(zaplacic
    odprawe). Tak wiec jak widac same koszty.

    > Czy istnieje jakieś prawo, które zabrania zatrudniać takie kobiety ?

    I tak i nie. Tak bo istnieje odwieczene prawo ekonomi, nie bo nie ma go
    zkodyfiikowanego.

    > Mam jeszcze pytanie dlaczego dla ZUS-u kobieta która zatrudnia się będąc w
    > ciąży (powiedzmy, że w szóstym miesiącu) jest podejrzaną o wyłudzenie ?

    Bo pracownicy ZUSu za zlapanie takiej pani dostana premie...

    >Czy takie kobiety nie mają już prawa pracować ?

    Juz na to pytanie odpowiedzialem

    > Pozdrawiam i zgóry dziękuję

    Ja tez pozdrawiam i proponuje zatrudnic sie na niby u znajomego, na dosc
    wysoka pensje
    (oczywiscie ZUS bedzie trzeba samemu sobie oplacic).

  • 3. Data: 2002-06-29 07:53:04
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > są zatrudnione na czas określony to pracodawca nie chce przedłużyć na czas
    > nieokreślony tak aby kobiecie pomóc by miała możliwość pójść na

    Bo przeważnie wygląda to tak, że ciężarna idzie na zwolnienie lekarskie -
    czy są wskazania medyczne, czy ich nie ma - po prostu: jest okazja więc ją
    wykorzystują. Jakieś półtora roku w szczecińskim M3 mieli baaaardzo dużo
    zatrudnionych pań. Na papierze. Bo jak tylko któraś z nich zachodziła w
    ciążę, to jakoś tak, koniecznie musiała iść na zwolnienie.

    A jak inaczej wytłumaczysz????
    :)
    W tym kraju każdy jest podejrzany.

    Asmira

  • 4. Data: 2002-06-29 16:30:45
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    wychowawczy.
    > Czy istnieje jakieś prawo, które zabrania zatrudniać takie kobiety ?

    oczywiscie ze nie ma. Na szczescie tez nie ma prawa nakazujacego
    zatrudnienie takiej kobiety. Jakbys byla wlascicielem i znala prawo to nigdy
    bys nie zatrudnila takiej osoby.

    --
    l...@s...pl
    gg 1287117

  • 5. Data: 2002-07-01 08:14:49
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    > stanowisku moze byc o wiele nowy pracownik, ktorego bedzie trzeba
    > zwolnic(zaplacic
    > odprawe). Tak wiec jak widac same koszty.

    Czy oby na pewno wiesz, kiedy jest wypłacana odprawa??
    W takiej sytuacji odprawa się nie należy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-07-01 08:22:22
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

> [...]
    wychowawczy.
    > Czy istnieje jakieś prawo, które zabrania zatrudniać takie kobiety ?

    Zatrudniać jak najbardziej można, za to zwalniać - raczej ciężko. Dlaczego
    pracodawcy nie chcą zatrudniać - wynika ze zdrowego rozsądku. Za pierwszy
    miesiąc zwolnienia w roku płaci pracodawca, są ograniczenia co do pracy,
    którą może wykonywać kobieta w ciąży, nieobecność w pracy dezorganizuje
    organizację firmy, jak kobieta uda się na urlop wychowawczy to trzeba
    zatrudnić kogoś na zastępstwo, a jej wdrożenie do pracy po powrocie też
    będzie kosztowało. Tak się przyjęło w nasza kraj, że jak dziecko choruje, to
    opiekuje się nim matka. Generalnie sporo kosztów względem zatrudnienia
    mężczyzny (stąd ogólna niechęć do zatrudniania kobiet).

    Art. 177. Par. 1. Pracodawca pracy nie może wypowiedzieć ani rozwiązać umowy
    o pracę w okresie ciąży, a także w okresie urlopu macierzyńskiego
    pracownicy, chyba że zachodzą przyczyny uzasadniające rozwiązanie umowy bez
    wypowiedzenia z jej winy i reprezentująca pracownicę zakładowa organizacja
    związkowa wyraziła zgodę na rozwiązanie umowy.
    Par. 2. Przepisu Par. 1 nie stosuje się do pracownicy w okresie próbnym, nie
    przekraczającym jednego miesiąca.
    Par. 3. Umowa o pracę zawarta na czas określony lub na czas wykonania
    określonej pracy albo na okres próbny przekraczający jeden miesiąc, która
    uległaby rozwiązaniu po upływie trzeciego miesiąca ciąży, ulega przedłużeniu
    do dnia porodu.
    Art. 178. Par. 1. Kobiety w ciąży nie wolno zatrudniać w godzinach
    nadliczbowych ani w porze nocnej. Kobiety w ciąży nie wolno bez jej zgody
    delegować poza stałe miejsce pracy.
    Par. 2. Kobiety opiekujące się dzieckiem w wieku do czterech lat nie wolno
    bez jej zgody zatrudniać w godzinach nadliczbowych ani w porze nocnej, jak
    również delegować poza stałe miejsce pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-07-01 08:43:27
    Od: "Mariusz" <m...@w...pl>

    Użytkownik "asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Bo przeważnie wygląda to tak, że ciężarna idzie na zwolnienie lekarskie -
    > czy są wskazania medyczne, czy ich nie ma - po prostu: jest okazja więc ją
    > wykorzystują.

    Mówisz z własnego doświadczenia???

    > jak tylko któraś z nich zachodziła w
    > ciążę, to jakoś tak, koniecznie musiała iść na zwolnienie.

    To conajmniej nieuczciwe (baaardzo delikatnie mówiąc) tak uogólniać. Jakoś
    byłam w ciąży i praktycznie do samego prawie końca pracowałam - chociaż
    gdybym tylko chciała, mogłam dostać zwolnienie. I znam wiele takich kobiet.
    Dlatego zastanów sie najpierw nad tym co piszesz :(

    Pozdrawiam,
    Miśka

  • 8. Data: 2002-07-01 15:57:39
    Od: "bobers" <b...@p...onet.pl>

[...]

    Istnieje prawo, które zniechęca do ich zatrudniania: chorobowe przez całą
    ciążę, niemożność rozwiązania umowy o pracę pomimo niewykonywania obowiązków
    i wiele innych.

    : Mam jeszcze pytanie dlaczego dla ZUS-u kobieta która zatrudnia się będąc w
    : ciąży (powiedzmy, że w szóstym miesiącu) jest podejrzaną o wyłudzenie ?Czy
    : takie kobiety nie mają już prawa pracować ?

    Z powodów podanych powyżej. Który pracodawca zatrudni kobietę w
    zaawansowanej ciąży? Zapłaci 3 składki, a będzie dostawała zasiłek pół roku,
    a jeżeli podczas urlopu wychowawczego urodzi drugie dziecko, to przez
    kolejne miesiące będzie brała zasiłek. Z daleka widać kant, bezczelny kant.

    --
    bobers

  • 9. Data: 2002-07-02 07:46:04
    Od: "asmira" <a...@p...onet.pl>

    > Mówisz z własnego doświadczenia???

    Doświadczenia obserwatorki.

> [...]
    kobiet.
    > Dlatego zastanów sie najpierw nad tym co piszesz :(

    No i co z tego, że nieuczciwe.
    Bardzo wiele osób tak robi. Sama jestem teraz w ciąży. Przy każdej wizycie
    lekarz proponuje mi zwolnienie - po co mam się przemęczać. Pomyśl zatem
    Ty - jeśli masz możliwość, praca średnio Ciebie bawi, nie masz wątpliwości
    'moralnych'...

    Asmira

  • 10. Data: 2002-07-02 13:42:16
    Od: "Efro" <w...@w...edu.pl>

    > Użytkownik "Efro" <w...@w...edu.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Czy oby na pewno wiesz, kiedy jest wypłacana odprawa??
    > W takiej sytuacji odprawa się nie należy.

    Jezeli pracownik bylby zatrudniony na umowe terminowa, ale jezeli pani
    zachoruje...