PracaGrupypl.praca.dyskusje › serwis komputerowy

  • 1. Data: 2004-12-04 16:12:30
    Temat: serwis komputerowy
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Witam,

    Jako, że od samego początku prawie, kiedy to zacząłem się interesować
    komputerami interesowało mnie również, mówiąc kolokwialnie 'grzebanie' w
    nich.
    Nie dość, że - mówiąc nieskromnie - umiem to robić to sprawia mi to
    przyjemność ;). Ponieważ w związku z takimi, a nie innymi problemami na
    rynku pracy zacząłem się zastanawiać nad własnym biznesem, a dokładniej
    prowadzeniem serwisu komputerowego. Jest jednak pewien problem: O ile
    komputer (z zewnątrz i od środka) nie ma dla mnie tajemnic /modernizacja nie
    stanowi problemu/ o tyle na elektronice niestety się nie znam. Dlatego też
    zapytuję, jeśli można: Czy, aby prowadzić serwis PC trzeba się znać na
    elektronice (w takim sensie jak np. pracownik serwisu RTV itp) czy sama
    znajomość komputerów wystarczy ?

    cOOba

  • 2. Data: 2004-12-04 18:04:07
    Temat: Re: serwis komputerowy
    Od: "ktos" <n...@k...onet.pl>

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zapytuję, jeśli można: Czy, aby prowadzić serwis PC trzeba się znać na
    > elektronice (w takim sensie jak np. pracownik serwisu RTV itp) czy sama

    Odpowiem Ci z punktu widzenia informatyka zakladowego i zarazem klienta
    takich serwisow

    Pewne rzeczy robie sam, typowo to wymiana uszkodzonego FD/Cd-Roma,
    instalacja nowego dysku - szkoda czasu na jezdzenie.
    Wez tez pod uwage, ze modernizacje chetnie, czasami za darmo robia sklepy
    (instaluja to co u nich sie zakupilo).

    A serwis? Kilka prawdziwych przykladow z tego roku:
    - wymiana kondensatorow w slawetnej plycie ABIT, kilka przypadkow
    - naprawa monitora
    - komp sie wiesza, resetuje, w ogole nie startuje i mam podejrzenie, ze to
    plyta/procesor to tez zawoze do serwisu zeby wytestowali
    - konserwacja/ naprawa drukarki (wymiana podajnika papieru, jakichs rolek,
    czyszczenie)
    Z prostych rzeczy robia mi tez wymiane wiatrakow na starym procesorze/
    dolozenie pamieci RAM.
    Zamiast kupic/ sprawdzic czy pasuje/oddawac, wole zawiezc komputer do
    serwisu, zrobia na poczekaniu.

    A wszystko to robia 3 serwisy:
    - jeden tylko drukarki laserowe/atramentowe, daja zastepcze na czas naprawy
    - drugi monitory/drukarki j.w + iglowe/UPS-y. Komputerow nie.
    Obydwa to typowe firmy, spore lokale, pracownicy, stawki spore, klienci to
    tylko firmy.
    Maly serwisik moglby konkurowac pewnie cenami, no tylko te czesci i drukarki
    zast.

    - trzeci serwis robi wszystko ale w odniesieniu do drukarek bylem swiadkiem
    reklamacji w stylu panowie, to nie musi byc na poczekaniu/30 zl, zrobcie
    dokladniej, zebym nie musial trzeci raz... Ja drukarek tam nie woze.
    Graciarnia, pelno rupieci, uzywanych czesci, komis, lutownica im nie obca.
    Ceny przyzwoite, sprzedaja tez troche kabelkow/przejsciowek/zasilaczy itp.
    Mnie sie podoba, klientow duzo mimo nie najlepszego dojazdu. Wg mnie to w
    sam raz dla dwoch kumpli znajacych sie na rzeczy, chcacych powoli zdobywac
    klientow.
    Konkurencja gigantow nie grozi.

  • 3. Data: 2004-12-04 19:21:45
    Od: "jaQbek" <j...@n...onet.pl>

    > zapytuję, jeśli można: Czy, aby prowadzić serwis PC trzeba się znać na
    > elektronice (w takim sensie jak np. pracownik serwisu RTV itp) czy sama
    > znajomość komputerów wystarczy ?

    Jeśli chcesz prowadzić Serwis, przez duże 'S', to na naprawach sprzętu
    powinienneś sie znać. Teraz są takie czasy, że praktycznie każdy jest w
    stanie znaleźć wśród rodziny lub znajomych kogoś, kto potrafi zainstalowac
    windowsy czy zamontować nowy dysk. Natomiast np. naprawa monitora czy płyty
    głównej to już wyższa szkoła jazdy i z tego dałoby się żyć.

  • 4. Data: 2004-12-05 00:47:03
    Od: Gabriel <g...@p...com>

    Znajomość elektroniki nie jest konieczna, ale przydaje się w pracy
    serwisanta. Mając więcej czasu możesz samodzielnie naprawić niektóre
    usterki np. zasilaczy, płyt głównych, monitorów czy UPS-ów. Ale można
    prowadzić serwis, który w razie potrzeby wysyła podzespoły do naprawy
    lub wymienia na nowe.

    g.

  • 5. Data: 2004-12-05 06:22:48
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    cOOba <c...@o...pl> zapodał(a):
> [...]
    > zapytuję, jeśli można: Czy, aby prowadzić serwis PC trzeba się znać na
    > elektronice (w takim sensie jak np. pracownik serwisu RTV itp) czy sama

    Konkurencja jest ogromna w tej chwili... Praktycznie każdy sklep komputerowy
    oferuje też serwis a do tego wymiana dysku twardego, czy karty graficznej
    w dzisiejszych czasach to nie jest aż taki problem (zworki zaczynają być
    powoli rzadkością...).
    Co do elektroniki... Warto umieć chociaż wymienić te nieszczęsne 11 kondensatorów
    przy procesorze (jak kolega pisał o Abicie). Warto też mieć programator pamięci
    Flash i kilka kostek w zapasie. Voltomierz też się przyda, aby sprawdzić napięcie
    na zasilaczu... Dobrze by też było, gdybyś jakąś współpracę nawiązał, np. z dobrą
    osobą od drukarek i można zaoferować usługi dla dużych firm (np. przeglądy drukarek,
    wymiana wałków przesuwu papieru, czyszczenie komputerów...).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl

  • 6. Data: 2004-12-05 20:18:21
    Od: "cOOba" <c...@o...pl>

    Jakkolwiek informacje dotąd uzyskane nie są zbyt optymistyczne (zaczynam
    nabierać przekonania, iż bez znajomości elektroniki, o której pisałem wyżej
    się raczej nie obejdzie) to moje pytanie nie zaistniało po to, aby czytać
    same pozytywne odpowiedzi, ale również negatywne, byle były one szczere.
    Dlatego też za wszystko to, co już do tej pory przeczytałem (i być może
    przeczytam w przyszłości) serdecznie dziękuje.

    Pozdrawiam
    cOOba

  • 7. Data: 2004-12-06 18:14:47
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    cOOba <c...@o...pl> zapodał(a):
> [...]
    > Dlatego też za wszystko to, co już do tej pory przeczytałem (i być może
    > przeczytam w przyszłości) serdecznie dziękuje.

    Mówię - znajdź kogoś do współ pracy od drukarek ! Niech umie naprawiać
    atramentówki HP (600,610,660, 840, etc.), konserwować laserówki - a do tego
    jakieś usługi i świadczyć usługi dla firm... to teraz będzie standard.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl