PracaGrupypl.praca.dyskusjeserwis komputerowy › Re: serwis komputerowy
    From: "ktos" <n...@k...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: serwis komputerowy
    Date: Sat, 4 Dec 2004 19:04:07 +0100

    Użytkownik "cOOba" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cosnl9$9qq$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    >
    > Jako, że od samego początku prawie, kiedy to zacząłem się interesować
    > komputerami interesowało mnie również, mówiąc kolokwialnie 'grzebanie' w
    > nich.
    zapytuję, jeśli można: Czy, aby prowadzić serwis PC trzeba się znać na
    > elektronice (w takim sensie jak np. pracownik serwisu RTV itp) czy sama
    > znajomość komputerów wystarczy ?

    Odpowiem Ci z punktu widzenia informatyka zakladowego i zarazem klienta
    takich serwisow

    Pewne rzeczy robie sam, typowo to wymiana uszkodzonego FD/Cd-Roma,
    instalacja nowego dysku - szkoda czasu na jezdzenie.
    Wez tez pod uwage, ze modernizacje chetnie, czasami za darmo robia sklepy
    (instaluja to co u nich sie zakupilo).

    A serwis? Kilka prawdziwych przykladow z tego roku:
    - wymiana kondensatorow w slawetnej plycie ABIT, kilka przypadkow
    - naprawa monitora
    - komp sie wiesza, resetuje, w ogole nie startuje i mam podejrzenie, ze to
    plyta/procesor to tez zawoze do serwisu zeby wytestowali
    - konserwacja/ naprawa drukarki (wymiana podajnika papieru, jakichs rolek,
    czyszczenie)
    Z prostych rzeczy robia mi tez wymiane wiatrakow na starym procesorze/
    dolozenie pamieci RAM.
    Zamiast kupic/ sprawdzic czy pasuje/oddawac, wole zawiezc komputer do
    serwisu, zrobia na poczekaniu.

    A wszystko to robia 3 serwisy:
    - jeden tylko drukarki laserowe/atramentowe, daja zastepcze na czas naprawy
    - drugi monitory/drukarki j.w + iglowe/UPS-y. Komputerow nie.
    Obydwa to typowe firmy, spore lokale, pracownicy, stawki spore, klienci to
    tylko firmy.
    Maly serwisik moglby konkurowac pewnie cenami, no tylko te czesci i drukarki
    zast.

    - trzeci serwis robi wszystko ale w odniesieniu do drukarek bylem swiadkiem
    reklamacji w stylu panowie, to nie musi byc na poczekaniu/30 zl, zrobcie
    dokladniej, zebym nie musial trzeci raz... Ja drukarek tam nie woze.
    Graciarnia, pelno rupieci, uzywanych czesci, komis, lutownica im nie obca.
    Ceny przyzwoite, sprzedaja tez troche kabelkow/przejsciowek/zasilaczy itp.
    Mnie sie podoba, klientow duzo mimo nie najlepszego dojazdu. Wg mnie to w
    sam raz dla dwoch kumpli znajacych sie na rzeczy, chcacych powoli zdobywac
    klientow.
    Konkurencja gigantow nie grozi.