PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.. / urlop wychowawczy...

  • 11. Data: 2005-10-13 16:50:32
    Temat: Re: rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia.. / urlop wychowawczy...
    Od: Jarek Skórski <j...@w...pl>

    Użytkownik "wektor" <w...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:dim1pc$qm7$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Twoje rady są niepoważne, oby autor wątku z nich nie skorzystał.
    > Najłatwiej zrezygnować z pracy, już jest tylu bezrobotnych bez
    > jakiejkolwiek nadziei na pracę, jakąkolwiek.

    Wiesz. Ja nie chcę tam pracować.
    Mój pracodawca i ja, mamy zupełnie inny obraz mojego rozwoju
    zawodowego.

    > Należy dążyć do uzyskania pisemnej umowy o pracę. Pisemny zakres
    > obowiązków nie jest w interesie pracownika, pracodawca nie ma
    > obowiązku doręczania pisemnego zakresu obowiązków.

    Ale jakiś zakres chyba być musi ???

> [...]
    > pracownikiem i może skorzystać z niewykorzystanej części urlopu
    > wychowawczego. Pracodawca nie może odmówić udzielenia urlopu
    > wychowawczego. Wniosek o urlop wychowawczy należy złożyć co najmniej
    > 14 dni przed planowaną datą rozpoczęcia urlopu wychowawczego
    > (dołączyć
    > odpis aktu urodzenia dziecka oraz oświadczenie matki dziecka o
    > okresie
    > wykorzystanego urlopu wychowawczego na to dziecko). Od chwili
    > złożenia
    > wniosku o urlop wychowawczy pracodawca nie może wypowiedzieć

    14 dni ? Trochę długo.

    > Problem: jaka umowa o pracę łączy pracownika i pracodawcę? A może
    > jest
    > to tylko umowa zlecenie lub - jeszcze gorzej - umowa o dzieło. Wtedy
    > nie można skorzystać z urlopu wychowawczego.

    Mam gdzieś zaświadczenie o zatrudnieniu i dochodach ktore było
    potrzebne mojej żonie.
    Tego typu dokumentów nie wystawia się chyba w przypadku umów o dzieło
    i umów zleceń ?

  • 12. Data: 2005-10-13 16:51:32
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Jarek Skórski napisał(a):

    > No nie ..
    > Nie chodzi chyba o "zbyt kosztowne", bo składki na zus za mnie odprowadza.
    > Dostałem nawet ktoregoś dnia zaświadczenie o zatrudnieniu i zarobkach ..
    > Wypłacona kasa za delegacje chyba też chyba o czymś świadczy.
    > Problem może być w czym innym - słowna umowa jest na 1/2 etatu.
    > Pracuję jednak z reguły po 8 godzin ( w porywach do 12 - 13) i to co
    > wypracuję powyżej 1/2 dostaję na lewo. Niestety nikt nie liczy mi tego
    > jako nadgodzin....

    Kira w zasadzie już w tym wątku napisała wszystko to, co mógłbym dodać ja.
    W jednozdaniowym skrócie: zbieraj dowody i do PIPu.
    EOT z mojej strony.
    --
    Pitt

  • 13. Data: 2005-10-14 06:58:29
    Od: "M." <m...@g...com.nospam>

    Jarek Skórski napisał(a):

    ja widze to tak, jesli i tak odchodzisz:
    skoro niby formalnie wyglada, ze jestes pracownikiem, to skladasz
    wymowienie na wlasna prosbe z dniem tym i tym
    tego dnia stawiasz sie w pracy i mas zotrzymac swiadectwo pracy i
    wynagrodzenie
    jesli tych 2 rzeczy nie otrzymujesz , dajesz 2 dni pracodawcy na
    dopelnienie jego obowiazkow i informujesz, ze 3 dnia skladasz sprawe do
    sadu pracy i informujesz PIP

    skoro twierdzisz , ze pracodawca oplaca skladki za ciebie itp. a brak
    tylko umowy o prace, to moze sie okazac ze taka umowa jest tylko,ze
    podpisane nie przez ciebie i np. nie na 1/2 etatu a na 1/4 bo z taka
    sytuacja sie spotkalem

    Pozddrawiam M.