PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy, w jaki sposob i czy przelozony moze poddac pracownika badaniu alkomatem?

  • 1. Data: 2005-10-13 17:24:22
    Temat: Kiedy, w jaki sposob i czy przelozony moze poddac pracownika badaniu alkomatem?
    Od: Roman <R...@p...l>

    Chodzi mi o calosc tematu od prawnej strony. Zostalem zmuszony do poddania sie
    takiemu badaniu pod grozba utraty pracy. Kierownik zrobil to w sposob dla mnie
    upokarzajacy. Wynil byl oczywiscie negatywny(00), ale uwazam ze stala mi sie
    krzywda. Zostalem ponizony i upokorzony po 38 latach nienagannej pracy. Jakie
    postepowanie mi doradzicie
    ---
    Wiadomosc wyslana za pomoca serwisu WapNEWS / 213.158.194.211 porsche04.eranet.pl
    *** Grupy dyskusyjne na telefon http://wapnews.fast-mobile.com/ ***
    *** USENET na WAP: http://wapnews.fast-mobile.com/ ***

  • 2. Data: 2005-10-13 18:14:38
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Roman" napisał w wiadomości

    > Zostalem zmuszony do poddania sie takiemu badaniu pod grozba
    > utraty pracy. Kierownik zrobil to w sposob dla mnie upokarzajacy.

    A o jakie badania chodziło?
    Bo jeśli, np. były to badania alkomatem, to pracodawca miał
    prawo je wykonać.

    --
    Koziorozec

  • 3. Data: 2005-10-13 18:48:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dim87j$sku$1@inews.gazeta.pl Koziorozec <b...@n...pl>
    pisze:

    > A o jakie badania chodziło?
    > Bo jeśli, np. były to badania alkomatem, to pracodawca miał
    > prawo je wykonać.
    Podstawa prawna, jeśli można?

    Jotte

  • 4. Data: 2005-10-13 19:01:35
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:6rh223-q4q.ln1@219-go2-3.acn.waw.pl Roman
    <R...@p...l> pisze:

> [...]
    > uwazam ze stala mi sie krzywda. Zostalem ponizony i upokorzony po 38
    > latach nienagannej pracy. Jakie postepowanie mi doradzicie ---
    Poniżenie, upokorzenie to pojęcia względne (dla wielu - bardzo względne).
    Ale jeśli sytuacja nie pozostawia wątpliwości - to może skarga do SP o
    naruszenie art. 11^1 KP? Bo z art. 94^3 §3 (mobbing) to raczej nie.
    Osobna kwestia to legalizacja urządzenia użytego do kontroli, sposób jej
    przeprowadzenia i - najważniejsze - umocowanie prawne. Osobiście w takiej
    sytuacji żądałbym wszystkiego na piśmie (wiem, że teraz za póxno, ale - na
    przyszłość).

    Jotte

  • 5. Data: 2005-10-13 20:10:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>

    > Podstawa prawna, jeśli można?

    Nie jestem pewien, ale z tego co pamietam takie umocowanie daje pracodawcom
    "Ustawa o wychowaniu w trzewosci i przeciwdzialaniu alkoholizmowi" lub
    ktores z rozporzadzen do tej ustawy. Przebywanie w stnie nietrzezwosci na
    terenie zakladu pracy (jakiegokolwiek) stanowi przestepstwo przeciwko tej
    wlasnie ustawie.
    Badanie alkomatem to praktyka w sumie powszechna w wielu zakladach-
    zwlaszcza takich gdzie panuja bardzo niebezpieczne warunki (kopalnie, huty)
    lub gdzie od konkretnego stanowiska zalezy bezpieczenstwo innych ludzi
    (kierowcy, operatorzy urzadzen transportowych, napychacze wedlin,
    cholewkarze, zbieracze szyszek itp)
    --
    Jackare
    Bytom

  • 6. Data: 2005-10-13 21:15:07
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2005 22:10:51 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
    > lub gdzie od konkretnego stanowiska zalezy bezpieczenstwo innych ludzi
    > (kierowcy, operatorzy urzadzen transportowych, napychacze wedlin,

    zbieracze szyszek? ;-)

    OT: W Żywcu badają pracowników przy wychodzeniu z pracy;) Pewnie w innych
    firmach z tego samego sektora też;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 7. Data: 2005-10-14 05:59:59
    Od: "mhl999 " <m...@N...gazeta.pl>

    Roman <R...@p...l> napisał(a):

    > Jakie postepowanie mi doradzicie

    ja na twoim miejscu zapomnialbym o sprawie.
    po 38.latach szkoda na to czasu
    zdarzylo sie raz - twierdze, ze mozna wybaczyc
    im mniej szumu wokol tego zrobisz tym szybciej ludzie o tym zapomna
    a jak sie komus przypomni to obrot to w zart.

  • 8. Data: 2005-10-14 14:31:14
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Thu, 13 Oct 2005 23:15:07 +0200, na pl.praca.dyskusje, Sebastian Rusek
    napisał(a):

    > zbieracze szyszek? ;-)

    Oni zazwyczaj szyszki zbieraja jeszcze z drzew, co oznacza ze musza sie na
    nie wspiac, a to znow oznacza ze jest to niebezpieczne.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl