PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozwiązanie umowy o pracę a zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2003-09-10 11:18:39
    Temat: rozwiązanie umowy o pracę a zwolnienie lekarskie
    Od: "Andżelika" <A...@w...pl>

    witam wszystkich !
    Mam kilka pytań: będąc na zwolnieniu lekarskim rozwiązałam umowę o pracę za
    porozumieniem stron, zwolnienie mi jeszcze nie wygasło i prawdopodobnie
    będzie kontynuowane, czy powinnam teraz zarejestrowac sie w urzędzie pracy
    jako bezrobotna? i drugie pytanie komu teraz powinnam dostarczyć zwolnienie
    lekarskie?
    Za szybką pomoc bardzo dziękuję wszystkim.

    a...@w...pl

  • 2. Data: 2003-09-10 19:58:09
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Andżelika" <A...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > a...@w...pl
    > W okresie po rozwiązaniu umowy o pracę chorobowe wypłaca ZUS ale na
    podstawie zaświadczenia wystawionego przez ostatni zakład pracy o zarobkacch
    z ostatnich 6-ciu mieś. przed rozpoczęciem chorobowego. W związku z tym
    powinnaś się zgłosić w dz. płac gdzie otrzymasz takie zaświadczenie, lub
    jeśli się nie zgłosisz to zakład pracy wypłaci Ci chorobowe do ostatniego
    dnia zatrudnienia, prześle wymaganą dokumentację z adnotacją, że już nie
    pracujesz i zceduje dalsze wypłacanie na ZUS, a następne zwolnienia
    będziesz już dostarczała do ZUS.
    ad 2/ jako osoba chora nie możesz się rejestrować jako bezrobotna, bo żeby
    ew. podjąć jakąś pracę trzeba mieć "zdolność do pracy"
    Niezależnie od tego przy rozwiązaniu umowy o pracę na mocy porozumienia
    stron z Twojej inicjatywy - nie masz prawa do zasiłku dla bezrobotnych.

  • 3. Data: 2003-09-10 20:10:03
    Od: "Małgorzata Baster" <m...@x...wp.pl>