PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy o prace › Re: rozwiazanie umowy o prace
  • Data: 2006-03-07 22:31:09
    Temat: Re: rozwiazanie umowy o prace
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    >>> PALANTUNIO!
    >>> adas;
    > wrote:
    > palantunio - rzeczownik;
    tak? a wyglądało na to że tym przymiotem określasz swoją osobę.
    Skoro twierdzisz że tu wystąpił aż jako rzeczownik, to znaczy że bardzo
    mocno myslisz o tym swoim przymiocie. gratuluję cywilnej odwagi. przed
    samym sobą ofkors.

    > AFAIK kodeks pracy nie mowi, ze jest przymus podpisania
    > lojalki jezeli pracodawca zazada tego w momencie otrzymania wypowiedzenia
    > umowy przez pracownika;
    prawo pracy (bo i nie sam KP) nie precyzuje w którym momencie ma być
    podpisana lojalka. A tym samym nie moze być w żaden sposób wymuszona

    > odnosze rowniez wrazenie, ze mozemy uwazac to
    > za sedno pytania - tzn. powinnismy, nawet gdyby z punktu widzenia osoby
    > pytajacej dwie opisane sprawy czyli "ustanie obowiazku swiadczenia pracy"
    > i "podpisanie lojalki" byly rownorzedne, to uwazam ze NA TEJ GRUPIE
    > powinno byc osobie pytajacej jasno wskazane, ze pomysl z lojalka jest
    > niedopuszczalny (nie ma podstawy prawnej)
    oczywiście że jest podstawa prawna do tego, żeby podpisać lojalkę.
    Art. 101-1. § 1, Art. 101-2 cały,

    > zas pomysl ze swiadczeniem
    > pracy jest tutaj sliski - ustnie wydanej dyspozycji pracodawca moze sie
    > przeciez wyprzec;
    tu sie chyba nie spieraliśmy, a to od razu zaznaczyłem w pierwszym poście
    żeby sam przyniósł papier do podpisania przed "nieświadczeniem pracy w
    okresie rozwiązania umowy"

    > NIE O TO BYLO PYTANIE;
    nie? w takim razie milcząco przyjmujemy że pracodawca może/nie może dac
    lojalki do podpisania? trochę bez sensu podejście.
    Bo skoro zostało wyjasnione, ze pracodawca może dać do podpisu lojalkę
    (nawiasem mówiąc dział czwarty, rozdział II a KP) w dowolnym momencie
    obowiązywania umowy, to znaczy dokładnie tyle i nie mniej, i nie więcej.
    może. i w tym przypadku skorzystał ze swojej możliwości

    > swiadcza o tym, ze jezeli pracodawca podsunalby osobie pytajacej
    > takie pisemko do podpisania, to jest wielce prawdopodobne, ze nie
    > orientujac sie w obowiazujacym prawie osoba ta podpisalaby to
    > pisemko; a jednak osoba ta ma watpliwosci i pyta tutaj;
    więc teżna nie odpowiedziałem - o tym że w okresie obowiązywania umowy "o
    zakazie konkurencji"

    > gdzie? "jasne. tylko mu powiedz, że żeby lojalka była zgodna z prawem,
    > to przez okres trwania lojalki musi ci wypłacać przynajmniej 25%
    > wynagrodzenia." - z tego Twoim zdaniem wynika, ze podpisanie lojalki
    > nie jest obowiazkowe wobec zadania pracodawcy?? ja tu widze inny sens;
    W momencie podpisania oczywiście zobowiązuje. Do czasu zerwania tej umowy
    przez pracodawcę.
    przeczytaj Art. 101-2. §2.
    Zakaz konkurencji, o którym mowa w § 1, przestaje obowiązywać przed upływem
    terminu, na jaki została zawarta umowa przewidziana w tym przepisie, w
    razie ustania przyczyn uzasadniających taki zakaz lub niewywiązywania się
    pracodawcy z obowiązku wypłaty odszkodowania.

    i w tych ostatnich słowach masz odpowiedź na swoje pytanie

    > a tak w ogole to wystepujac w roli osoby odpowiadajacej na TEJ grupie
    > dyskusyjnej, osobiscie uwazam, ze szczytem chamstwa w Twoim wykonaniu
    > jest pytanie "a czemu miało by nie być?" - gdyz, kolega pytajacy nie
    > przychodzi tutaj z wielka wiedze o kodeksie pracy, tylko dokladnie
    > odwrotnie: z brakiem wiedzy; i jednak - chociaz moze tego nie widzisz -
    > liczy na odpowiedz osob, ktore ta wiedze posiadaja;
    ciekawe czy poguglaleś (i kolega rozpoczynajacy wątek)po grupie (jeden z
    ważnych punktów fakju każdej newsgrupy). Bo pytanie o lojalkę pojawia się
    przynajmniej co kilka dni i tak samo jest z odpowiedziami
    zresztą właśnie przeczytałem że Jotte też zwrócił na to uwagę
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---