PracaGrupypl.praca.dyskusjerozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia › Re: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania oswiadczenia
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozwiazanie umowy na zwolnieniu lekarskim i wymuszenie podpisania
    oswiadczenia
    Date: Wed, 15 Jun 2005 21:39:55 +0200

    Pięknego dnia Wed, 15 Jun 2005 17:52:03 +0200, "werdom"
    <w...@i...pl> zakodował:

    >nie, oprocz kilkunastominutowego pobytu w ksiegowosci nei pracowalem.

    No to trzeba było od razu do sądu pracy, po otrzymaniu wypowiedzenia.
    Ale to nie powinno być problemem - w końcu byłeś chory więc nie
    mogłeś biegać po sądach. Za to teraz czym prędzej z pozwem o
    stwierdzenie nieważności wypowiedzenia i przywróceniem do pracy do
    sądu (po drodze możesz odwiedzić PIP - ale z ich kompetencją bywa
    różnie, ale powinni pomóc napisać pozew).

    >hm... a co na to kodeks pracy? jesli wymuszone podpisanie takiego
    >oswiadczenia jest niezgodne z zawarta wczesniej umowa o prace (chodzi o
    >sporne pieniadze) to takie oswiadczenie jest wazne?

    Oświadczenia nie podpisuj. Jakby to sprytnie sformułował, to mogłaby
    zajść wątpliwość, czy nie jest to porozumienie stron kończące umowę. A
    skoro uważasz, że dalej tam pracujesz (wypowiedzenie umowy było
    niezgodne z prawem), to nie ma jakich rozliczeń zamykać. A co do
    wypowiedzenia - tu nawet nie ma znaczenia czy podpisałeś
    wypowiedzenie. Gdybyś nie podpisał, to wystarczy dowód ze świadków, że
    pracodawca wypowiedział Ci umowę/przeczytał wypowiedzenie. Podpisem
    potwierdzasz tylko, że z wypowiedzeniem się zapoznałeś.

    >no pracodawca stwierdzil, ze w okresie wypowiedzenia musze wziasc urlop. ja
    >zadnego wniosku nei wypisalem.

    Z urlopem to akurat prawda - w okresie wypowiedzenia pracodawca ma
    prawo posłać Cię na urlop "na siłę". Ale skoro byłeś na zwolnieniu
    lekarskim, to nie mogłeś jednocześnie WYPOCZYWAĆ (a urlop wypoczynkowy
    pewnie Ci zaliczył). Jest jeszcze jedno "ale" - AFAIK jeżeli za
    należny urlop wypłacił Ci ekwiwalent, to w świadectwie pracy pisze, ze
    urlop został wykorzystany. Tylko, że wypowiedzenie było niezgodne z
    KP, więc ani nie mógł wypłacić Ci ekwiwalentu, ani posłać na urlop "na
    siłę".

    Czemu tak późno się zająłeś sprawą? Od razu po otrzymaniu takiego
    wypowiedzenia trzeba było do PIP i do sądu.

    Czy umowę o pracę miałeś na czas nieokreślony? Jeżeli tak, to jakie
    było uzasadnienie na wypowiedzeniu?

    Tak czy inaczej - jak najszybciej udaj się do sądu pracy z pozwem o
    uznanie wypowiedzenia za niważne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded