PracaGrupypl.praca.dyskusje › rozliczanie diet

  • 1. Data: 2007-02-16 11:38:20
    Temat: rozliczanie diet
    Od: PK <r...@w...pl>

    Witam!

    Firma w ktorej pracuje wprowadzila rozliczanie delegacji krajowych na
    ogolnych zasadach. W zwiazku z tym powinnismy otrzymywac diety.
    Niestety choc od pierwszego wyjazdu sluzbowego minal z gora miesiac nikt
    zadnej diety na oczy nie zobaczyl, a szefowa twierdzi nie moze wyplacic
    diet bo ksiegowosc ich nie rozliczyla itd. itp.
    Jezdzimy po Polsce sporo i te diety uzbieraly sie na znaczna kwote.
    I teraz pytanie - czy w jakis przepisach jest jakis termin w ktorym
    diety maja byc wyplacowane pracownikom?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 2. Data: 2007-02-16 12:31:17
    Temat: Re: rozliczanie diet
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er45al$ji1$1@nemesis.news.tpi.pl PK <r...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > Jezdzimy po Polsce sporo i te diety uzbieraly sie na znaczna kwote.
    > I teraz pytanie - czy w jakis przepisach jest jakis termin w ktorym diety
    Niedawno zaczęła obowiązywać nowelizacja rozporządzenia dotyczącego podróży
    służbowej, w której jasno określono, że na żądanie pracownika pracodawca
    obowiązany jest wypłacić zaliczkę na poczet kosztów podróży oraz że
    rozliczenie musi nastąpić w ciągu 2 tygodni po zakończeniu podróży.
    Nie mam tego teraz pod ręką, ale łatwo znajdziesz.
    Z tym, że prawo nie działa wstecz...

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-02-16 12:33:40
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    PK <r...@w...pl> pisze:

    > Niestety choc od pierwszego wyjazdu sluzbowego minal z gora miesiac
    > nikt zadnej diety na oczy nie zobaczyl, a szefowa twierdzi nie moze
    > wyplacic diet bo ksiegowosc ich nie rozliczyla itd. itp.

    Całkiem możliwe. Jeśli tych delegacji jest masa, to jest z tym rozliczeniem
    trochę roboty.
    Często zresztą robi się tak, że zbiera się delegacje z całego miesiąca i
    rozlicza wszystkie za jednym zamachem.

    > Jezdzimy po Polsce sporo i te diety uzbieraly sie na znaczna kwote.
    > I teraz pytanie - czy w jakis przepisach jest jakis termin w ktorym
    > diety maja byc wyplacowane pracownikom?

    Obawiam się, że nie ma takiego przepisu (w każdym razie swego czasu również
    szukałam i nie udało mi się nic znaleźć), ale następnym razem poproś o
    zaliczkę na wyjazd :)

    --
    Nixe

  • 4. Data: 2007-02-16 15:49:56
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:er486n$kt1$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Nie mam tego teraz pod ręką, ale łatwo znajdziesz.
    A niech tam, podam na tacy:
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2006/1661.htm

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2007-02-16 16:31:40
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
> [...]

    > podróży służbowej, w której jasno określono, że na żądanie pracownika
    > pracodawca obowiązany jest wypłacić zaliczkę na poczet kosztów

    Tak gwoli ścisłości:

    Czy faktycznie z tego zapisu jasno wynika, że jest to_obowiązek_?:
    "Na wniosek pracownika pracodawca przyznaje zaliczkę na niezbędne koszty
    podróży"

    > oraz że rozliczenie musi nastąpić w ciągu 2 tygodni po
    > zakończeniu podróży.

    Owszem - rozliczenie kosztów podróży przez_pracownika_.
    "Rozliczenie kosztów podróży przez pracownika jest dokonywane w terminie 14
    dni od dnia zakończenia podróży"
    Czyli pracownik ma dwa tygodnie na zwrot reszty zaliczki i przedłożenie
    odpowiednich dokumentów w księgowości.
    Nie jest to imho jednoznaczne z obowiązkiem wypłacenia diety przez
    pracodawcę w tymże terminie.

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2007-02-17 13:50:08
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że nie ma takiego przepisu (w każdym razie swego czasu
    > również szukałam i nie udało mi się nic znaleźć), ale następnym razem
    > poproś o zaliczkę na wyjazd :)

    Pracodawca musi taki wyjazd zaliczyc w koszty miesiaca w ktorym mial on
    miejsce lub miesiaca nastepnego. W najgorszym przypadku (podroz na poczatku
    miesiaca) podstawa do wyplaty moze sie pojawic po 2.5 miesiaca.

    sz.

  • 7. Data: 2007-02-17 20:48:28
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:er71ag$l6$1@atlantis.news.tpi.pl>
    szomiz <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> pisze:

> [...]
    > on miejsce lub miesiaca nastepnego. W najgorszym przypadku (podroz na
    > poczatku miesiaca) podstawa do wyplaty moze sie pojawic po 2.5

    Znasz jakąś podstawę prawną odnośnie powyższego?

    --
    Nixe

  • 8. Data: 2007-02-17 21:59:48
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    > Znasz jakąś podstawę prawną odnośnie powyższego?

    Nie znam ;> Moje biuro rachunkowe twierdzi, ze koszty mozna wciagac do
    ewidencji w /nastepnym/ miesiacu. Z czego czasami korzystam - jak nie mam
    przychodow, to nie chce mi sie przetrzasac biurka, plecakow i toreb w
    poszukiwaniu kwitow ;)

    Nie ma oczywiscie nic wspolnego z prawem pracy. Chodzi o uchwycenie
    maksymalnie najpozniejszego terminu, w ktorym fakt odbycia podrozy sluzbowej
    musi zostac zaksiegowany (a wiec wczesniej rozliczony).

    Co do meritum: a moze te diety na prawde sie nie naleza? Kilka lat temu
    radosne urzedasy wprowadzily zasade, ze za czas podrozy diety nie
    przysluguja.

    sz.

  • 9. Data: 2007-02-19 07:17:17
    Od: PK <r...@w...pl>

    > Czy faktycznie z tego zapisu jasno wynika, że jest to_obowiązek_?:
    > "Na wniosek pracownika pracodawca przyznaje zaliczkę na niezbędne koszty
    > podróży"

    U nas w firmie uwazaja ze nizbedne koszty podrozy to np paliwo do
    samochodu sluzbowego, hotel itd. Ale nie obejmuje to diet...

> [...]
    > 14 dni od dnia zakończenia podróży"
    > Czyli pracownik ma dwa tygodnie na zwrot reszty zaliczki i przedłożenie

    Dokladnie - to my musimy sie rozliczyc z zaliczek na paliwo itd.