PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca przy komputerze - wizyta u okulisty

  • 1. Data: 2007-02-16 07:46:10
    Temat: praca przy komputerze - wizyta u okulisty
    Od: "pepe" <j...@p...fm>

    Witam
    Mam pytanie odnosnie wyslania pracownika na badania wzroku. W pracy wieksza
    czesc dnia pracuje przy komputerze i chcialbym sprawdzic stanu mojego wzroku
    bo mam wrazenie ze ulegl on pogorszeniu. Czy moge zostac wydelegowany przez
    pracodawce na takie badania oraz jesli moj wzrok ulegl pogorszeniu to czy
    przysluguje mi refundacja przy zmianie szkiel/okularow (okularow uzywam) na
    odpowiednie do mojej obecnej wady wzroku.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-16 07:57:54
    Temat: Re: praca przy komputerze - wizyta u okulisty
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu pepe porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > bo mam wrazenie ze ulegl on pogorszeniu. Czy moge zostac wydelegowany przez
    Mozesz. Ale nie musisz. Pracodawca nie ma obowiazku wyslac Cie na
    badania okulistyczne (pomiajjac badania okresowe) ale mozesz isc samemu.
    > oraz jesli moj wzrok ulegl pogorszeniu to czy
    > przysluguje mi refundacja przy zmianie szkiel/okularow (okularow uzywam) na
    > odpowiednie do mojej obecnej wady wzroku.
    Tak
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-16 07:58:34
    Od: mk <n...@a...pl>

    pepe napisał(a):
> [...]
    > przysluguje mi refundacja przy zmianie szkiel/okularow (okularow uzywam) na
    > odpowiednie do mojej obecnej wady wzroku.

    tak , powinienes zostac o tym poinformowany na szkoleniu bhp
    (przynajmniej ja tak mialem)
    jesli udowodnisz ze pogorszyl Ci sie wzrok w okresie kiedy pracowales,
    czyli przedstawisz zaswiadczenie od lekarza przysluguje Ci zwrot
    pieniedzy za oprawki i szkla.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-16 08:41:50
    Od: " Nixe" <n...@f...pl>

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:er3oen$ge1$1@nemesis.news.tpi.pl>
    mk <n...@a...pl> pisze:

    > jesli udowodnisz ze pogorszyl Ci sie wzrok w okresie kiedy pracowales,
    > czyli przedstawisz zaswiadczenie od lekarza przysluguje Ci zwrot
    > pieniedzy za oprawki i szkla.

    Należy tylko dodać, że nigdzie nie ma uregulowań prawnych co do kwoty
    refundacji, więc równie dobrze pracodawca może zwrócić jedynie 20 zł.

    --
    Nixe

  • 5. Data: 2007-02-16 09:05:16
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 08:57:54 +0100, badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>
    w <er3p09$o9t$1@inews.gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > Mozesz. Ale nie musisz. Pracodawca nie ma obowiazku wyslac Cie na
    > badania okulistyczne (pomiajjac badania okresowe) ale mozesz isc samemu.

    Potrzebna jest karteczka od okulisty, na której jest napisane, że
    okulary potrzebne sa do pracy z monitorem ekranowym.
    Jak pani okulistka nie chce wystawić takiego zaświadczenia (jedna miała
    taką fanaberię, a podobały mi się oprawki razem ze szkłami za jakieś pół
    kafla), to się idzie do konkurencji, która takie zaświadczenie wystawia.

    Najpierw dowiedz się, jak wygląda u was w zakładzie procedura
    rozliczania, zazwyczaj informuje się odpowiednią osobę o tym, ze będize
    się miało nowe pingle, robi się badania, bierze wspomniany papierek,
    robi się okulary, bierze fakturę, idzie się do odpowiedniej osoby w
    firmie i zostawia do rozliczenia.

    Ale tutaj jest pole do popisów dla kreatywności firmy - w niektórych
    pieniądze są śmiesznie małe, w innych żądają, aby okulary były innej
    mocy niż poprzednie, niektóre co 2 lata (wzrok może lecieć szybciej),
    wszystko zależy od zakładu, i o tych detalach musisz się dowiedzieć
    osobiście.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2007-02-16 12:34:26
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 16 lut o godzinie 08:58, na pl.praca.dyskusje, mk napisał(a):

    > jesli udowodnisz ze pogorszyl Ci sie wzrok w okresie kiedy pracowales,

    Masz na myśli "okres zatrudnienia". w jaki sposób udowodnisz że pogorszenie
    wzroku nastąpiło w związku z wykonywaniem pracy, a nie jest spowodowane
    "starzeniem się materiału", albo też co jeszcze gorsze, że po pracy
    spędzasz czas na wlepianiu się w telewizor tudzież w ekran monitora tyle że
    w domu?
    Macie może jakieś linki do takich unormowań w stosunku do pracy całymi
    dniami przy komputerze a możliwością refundacji zakupu okularów przez
    pracodawcę?

    --
    Herbi
    16-02-2007 13:34:24