PracaGrupypl.praca.dyskusje › rachunki, jak przeliczyc?

  • 1. Data: 2005-10-24 09:23:00
    Temat: rachunki, jak przeliczyc?
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    Witam,

    Mozecie mi podac przeliczenia i wzor na pobieranie od klienta oplat za
    usluge.
    Jesli do tej pory placil mi:
    500zl netto w oparciu o umowe/zleeecnie to jaka sume powinien placic netto
    przy umowie o dzielo, lub gdy bede posiadal dzialalnosc gospodarcza?

    Pozdrawim,

    Lukasz

  • 2. Data: 2005-10-24 15:45:52
    Temat: Re: rachunki, jak przeliczyc?
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Lukasz zapodał(-a):
> [...]
    > 500zl netto w oparciu o umowe/zleeecnie to jaka sume powinien placic
    > netto przy umowie o dzielo, lub gdy bede posiadal dzialalnosc

    umowa-zlecenie | Umowa o dzieło - tak samo liczysz, finansowo to jest
    to samo, jedynie różni się zasadami - umowa zlecenie-- robisz np. od 1 do 31
    miesiąca jakieś zlecenie i tyle - wykonujesz czynność, np. codziennie sprzątasz
    korytarz, albo uzupełniasz danymi stronę WWW.
    Umowa o dzieło - robisz "dzieło" - np. podpisujesz na 500zł, że uzupełnisz
    określone dane na stronie WWW. Nie ważne, czy zajmie Ci to 1 dzień, czy 2 dni - ma
    być.
    "Dzieło" - czyli np. że ma być posprzątana sala balowa a nie, że sprzątasz ją
    codziennie...
    Do tego umowę-zlecenie robisz sam, o dzieło - możesz mieć np. podwykonawcę.

  • 3. Data: 2005-10-25 09:12:22
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    [...]>> usluge.

> [...]
    > sprzątasz ją codziennie...
    > Do tego umowę-zlecenie robisz sam, o dzieło - możesz mieć np.

    Nie zrozumiales mnie do konca.
    Musze renegocjowac swoje umowy zlecenia, o dzielo. Chce sie dowiedziec
    jakie koszty poniesie moj zleceniodwaca (ile mam mu powiedziec) jesli chce
    zeby tyle samo na mnie wydawal ale zaloze dzialalnosc gospodarcza (byla
    umowa o dzielo lub zlecenie). Stad przyklad 500zl kwoty.

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 4. Data: 2005-10-25 09:58:06
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 25 paź 2005 w liście [news:op.sy62iwwugzu7fx@fc.sonet] Lukasz
    [k...@b...pl] napisał(a):

> [...]
    > powiedziec) jesli chce zeby tyle samo na mnie wydawal ale zaloze
    > dzialalnosc gospodarcza (byla umowa o dzielo lub zlecenie). Stad

    Zus to ~740 zł aktualnie. Ale o tyle więcej, to raczej twój
    zleceniodawca nie będzie chciał płacić. Musisz podać kwotę, która mu
    będzie pasować (nie wiem jakie są koszty przy umowie o dzieło i
    zlecenie przy 500 zł), ale tak żeby tobie też się to opłacało.
    W gruncie rzeczy, jeżeli nie będziesz wystawiać rachunków/faktur na
    spore kwoty (oczywiście nie tylko dla tego jednego zleceniodawcy), tak
    ~3000 zł, to prowadzenie działalności gospodarczej wydaje się być
    gorszym pomysłem niż umowa zlecenie lub o dzieło.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał Wawrzycki

    http://prw.terror404.net/rwawrzycki/

  • 5. Data: 2005-10-25 11:57:41
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Lukasz wrote:

    > Umowa w oparciu o VAT jest chyba dla zleceniodawcow lepsze niz
    > umowy/zlecenia (tych bylaby wiekszosc).

    Dla zeceniodawców tak, tyle że niekoniecznie dla Ciebie.

    > Pozatym zleceniami czy samymi umowami o dzielo nie oplace swojego
    > ZUS'u, patrzac perspektywnicznie II filaru emerytalnego?

    W zasadzie to nie wiem po co Ci ZUS, ale możesz go sobie
    przecież opłacać na własne życzenie, czemu nie?

    Kira

  • 6. Data: 2005-10-25 11:59:08
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    DZieki za odpowiedz,

> [...]
    > ~3000 zł, to prowadzenie działalności gospodarczej wydaje się być
    > gorszym pomysłem niż umowa zlecenie lub o dzieło.

    Dlaczego ma byc gorsze? Glownym powodem jest to ze stracilem glowna prace
    (umowa o prace) i chcialbym stac sie (wraz z moimi uslugami)
    atrakcyjnieszy na rynku. Umowa w oparciu o VAT jest chyba dla
    zleceniodawcow lepsze niz umowy/zlecenia (tych bylaby wiekszosc). Pozatym
    zleceniami czy samymi umowami o dzielo nie oplace swojego ZUS'u, patrzac
    perspektywnicznie II filaru emerytalnego?

    Zgadzasz sie? Podasz mi twoje zastrzezenia?

    Pozdrawiam,

    Lukasz

  • 7. Data: 2005-10-25 12:08:54
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    > Dla zeceniodawców tak, tyle że niekoniecznie dla Ciebie.

    Dlaczego niekoniecznie dla mnie 'NIE'. ?

    Lukasz

  • 8. Data: 2005-10-25 13:21:18
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Lukasz wrote:

    > Dlaczego niekoniecznie dla mnie 'NIE'. ?

    Zasadniczo dlatego, że płacisz do budżetu to samo co teraz
    (dochodowy) plus od cholery innych rzeczy, w tym ZUS, który
    sam z siebie stanowi circa 700zł miesięcznie, niezależnie
    od tego czy te 700 masz czy nie masz.

    Kira

  • 9. Data: 2005-10-25 13:32:35
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 25 paź 2005 w liście [news:djlblr$56n$1@inews.gazeta.pl] Kira
    [c...@W...pl] napisał(a):

    > Zasadniczo dlatego, że płacisz do budżetu to samo co teraz
    > (dochodowy) plus od cholery innych rzeczy, w tym ZUS, który
    > sam z siebie stanowi circa 700zł miesięcznie, niezależnie
    > od tego czy te 700 masz czy nie masz.

    I to zawsze do 10. każdego miesiąca, minuta spóźnienia i kłopoty gotowe
    [z własnej autopsji].

  • 10. Data: 2005-10-25 13:37:33
    Od: Lukasz <k...@b...pl>

    > Zasadniczo dlatego, że płacisz do budżetu to samo co teraz
    > (dochodowy) plus od cholery innych rzeczy, w tym ZUS, który
    > sam z siebie stanowi circa 700zł miesięcznie, niezależnie
    > od tego czy te 700 masz czy nie masz.

    Mnie dotyczy ulga na ZUS'ie w przypadku pierwszej działalności?

    Pozdrawiam,

    Lukasz