PracaGrupypl.praca.dyskusjerachunki, jak przeliczyc? › Re: rachunki, jak przeliczyc?
    From: Lukasz <k...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rachunki, jak przeliczyc?
    Date: Tue, 25 Oct 2005 13:59:08 +0200

    DZieki za odpowiedz,

    > Zus to ~740 zł aktualnie. Ale o tyle więcej, to raczej twój
    > zleceniodawca nie będzie chciał płacić. Musisz podać kwotę, która mu
    > będzie pasować (nie wiem jakie są koszty przy umowie o dzieło i
    > zlecenie przy 500 zł), ale tak żeby tobie też się to opłacało.
    > W gruncie rzeczy, jeżeli nie będziesz wystawiać rachunków/faktur na
    > spore kwoty (oczywiście nie tylko dla tego jednego zleceniodawcy), tak
    > ~3000 zł, to prowadzenie działalności gospodarczej wydaje się być
    > gorszym pomysłem niż umowa zlecenie lub o dzieło.

    Dlaczego ma byc gorsze? Glownym powodem jest to ze stracilem glowna prace
    (umowa o prace) i chcialbym stac sie (wraz z moimi uslugami)
    atrakcyjnieszy na rynku. Umowa w oparciu o VAT jest chyba dla
    zleceniodawcow lepsze niz umowy/zlecenia (tych bylaby wiekszosc). Pozatym
    zleceniami czy samymi umowami o dzielo nie oplace swojego ZUS'u, patrzac
    perspektywnicznie II filaru emerytalnego?

    Zgadzasz sie? Podasz mi twoje zastrzezenia?

    Pozdrawiam,

    Lukasz