PracaGrupypl.praca.dyskusje › Refundacja ze srodków Funduszu Pracy

  • 1. Data: 2005-10-23 09:06:36
    Temat: Refundacja ze srodków Funduszu Pracy
    Od: "artur" <v...@i...pl>

    Chcialbym zalozyc dzialalnosc gospodarcza...w zwiazku z powyzszym, jako
    osoba bezrobotna chce zlozyc wniosek o przyznanie z Funduszu Pracy
    srodkow na podjecie takiej dzialalnosci. W zwiazku z tym mam dwa
    pytania, a mianowicie:
    1. Czy jest to refundacja ("pozyczka") bezzwrotna? Jezeli tak, to jakie
    warunki musze spelnic?
    2. W jakiej wysokosci moge liczyc na przyznanie srodkow? (na stronie
    Urzedu Pracy jest info ze w wysokosci "nie więcej niż 500% przeciętnego
    wynagrodzenia". A ile to jest te 500% przecietnego wynagrodzenia?)

    Z gory dziekuje za odpowiedzi. pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-10-23 14:21:32
    Temat: Re: Refundacja ze srodków Funduszu Pracy
    Od: "abyss" <b...@s...pl>

    Białystok (gdzie indziej nie wiem. może być inaczej)

    Dostaje mniej niż 1/5 składających wnioski. Musisz przedstawić coś w rodzaju
    business planu i otwierana działalność musi mieć realne szanse powodzenia
    (oceniane przez jakiś specjalny zespół, czyli jak wymyślisz np. hodowlę
    strusi, to raczej masz nikłe szanse powodzenia - a jak np. punkt usługowy
    ksero to zdecydowanie bardziej realne). Zdaje się, że kasy nie dostajesz "do
    rączki", a masz możliwość opłacenia zakupu sprzętu (np. a już np.ZUS'u
    czynszu za lokal -nie). Kwoty do nieco ponad 10 tys. złotych. Jeżeli
    wszystko się powiedzie, to mogą część lub całość umorzyć - ale standardowo
    spłacasz.

    W sumie bardzo dużo biegania, papierów. To chyba ma być alternatywa dla
    tych, co nie mają rodziny na którą mogą brać kredyt, a sami nie mają tzw.
    wydolności kredytowej. No i trudno sobie wyobracić dochodowy interes który
    można założyć i rozkręcić za te jedyne 10 tysięcy. To na pół roku opłat
    wystarczy o ile masz tą kasę w ręku. A klienci (an masse) nie muszą przyjść
    po pół roku, a po 2 latach.

  • 3. Data: 2005-10-23 14:53:48
    Od: "artur" <v...@i...pl>

> [...]
    > opłat
    > wystarczy o ile masz tą kasę w ręku. A klienci (an masse) nie muszą

    - czy ta dotacja nie bedzie przypadkiem bezzwrotna, w przypadku kiedy
    moja firma
    przetrzyma minimum 12-mcy??
    - jaka wysokosc maksymalna moze byc tej dotacji?
    - czy to nie dotyczy przypadkiem osob do 25 roku zycia?
    pozdrawiam

    P.S. A jaka jest Wasza opinia na temat dzialalnosci typu: "handel
    elektroniczny"? Bo z taka sie wlasnie zamierzam...czy ma to szanse na
    zrozumienie ze strony ludzi decydujacych?

  • 4. Data: 2005-10-24 11:01:06
    Od: "jareka" <jarkita@_usun_to_interia.pl>

    Użytkownik "artur" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pytania, a mianowicie:
    > 1. Czy jest to refundacja ("pozyczka") bezzwrotna? Jezeli tak, to jakie
    Jesli firma bedzie dzialac min 12 m-cy to tak i jeszcze pare warunkow
    ponizej w linku
    > 2. W jakiej wysokosci moge liczyc na przyznanie srodkow?
    max 12500 zl ale wymagany wklad wlasny ca 10000 zl
    Mozesz poczytac wiecej tu:
    http://www.up.warszawa.pl/druki/kryteria180805.doc
    A najlepiej udac sie do UP i podpytac - konczy sie termin i tam gdzie moga
    to chca jak najszybciej te kase "rozdac" do konca roku (na wykorzystanie
    masz 3 m-ce).
    --
    Pozdrawiam,
    jareka