PracaGrupypl.praca.dyskusjepytanie o podanie adresu korespondencyjnego ? › Re: pytanie o podanie adresu korespondencyjnego ?
    From: "jacek" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pytanie o podanie adresu korespondencyjnego ?
    Date: Tue, 11 Feb 2003 14:25:11 +0100
    Sender: g...@p...onet.pl@62.233.167.154

    > witam
    > w swietle tego co tu niedawno padlo stwierdzenie , ze w przypadku podania
    > adresu korespondencyjnego w przypadku ubiegania sie o prace w rejonie
    > warszawskim lub wroclawskim , ma sens takie dzialanie , tzn. podac w
    > przypadku aplikowania do warszawy adres z okolic warszawy a wroclawia z
    > okolic wroclawia ?

    Ociec! dzialac!

    Zaloz ze rynek pracy jest obecnie po...ebany wiec trzeba traktowac go tak
    jak na to zasluguje.

    Jesli ubiegasz sie o prace w wawie - podaj adres warszawski, najlepiej
    twoich znajomych; jesli mozesz - podaj tez tel. stacjonarny. I tak nikt nie
    bedzie na niego dzwonil, ale to zwieksza Twoja wiarygodnosc. Jesli we
    Wrocku - analogicznie wroclawski. Firmy teraz dostaja mnoooostwo cv, i
    pierwsze co robia - patrza skad jest klient i co umie. Poniewaz na pierwszy
    rzut oka umiejetnosci/wytksztalcenie sa nierozroznialne to co sie robi
    najpierw? sortuje ludkow ktorzy sa z poza miejca zamieszkania. Powiedzmy ze
    dla Warszawy Otwock, Legionowo i Grodzisk Maz to jeszcze Warszawa, ale
    Skierniewice czy Lowicz juz niekoniecznie... Dla Wroclawia - Olawa czy
    Olesnica to Breslau, ale Swidnica czy Dzierzoniow juz niekoniecznie.

    Wiem z doswiadczenia swojego i moich znajomych ze podanie adresu
    warszawskiego o niebo zwieksza mozliwosc szukania pracy w Wawie. Bylem tez
    swiadkiem jak w firmach wroclawskich i warszawskich przy rekrutacji to osoby
    szukajace (dyrektorzy, wlasciciele) pierwsze co robili to odkladali do kosza
    cv z poza Wrocka/Wawy. Nawet ich nie ogladali w calosci tylko najpierw sie
    gapili na adres niewazne czy zameldowania czy korespondencyjny, wiec w tych
    srednich czasach lepiej nie ryzykowac...

    Ze to nie jest uczciwe? trudno... zdarza sie. Rynek nie premiuje
    prawdomownosci.

    Poza tym w Wawie istnieje niepisane formalnie przeswiadczenie, ze ci z
    prowincji umieja mniej niz ci z Wawy. Nawet jesli sami mozemy miec
    przekonanie ze to nieprawda - wrazenie jest wrazenie. Dla niektorych
    Wroclaw, Szczecin, Siedlce, Zamosc to jeden uj... moze tylko jeden
    ladniejszy od drugiego. Dlatego ktos urodzony w Lowiczu ale pracujacy w
    Wawie jest "lepszy" od tego urodzonego i pracujacego w Lowiczu. I moze
    wlasnie dlatego warto pokazac w swoim cv, ze nie jestes z "prowincji".

    Prowincja nie ma tutaj negatywnego wydzwieku jak sie uwaza. Po prostu
    prowincja to jest wszystko to co jest za rogatkami Wawy. Lomianki i Ozarow
    to juz prowincja...

    pzdr i zycze powodzenia

    jacek