PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie netto / brutto

  • 11. Data: 2004-04-28 17:11:11
    Temat: Re: pytanie netto / brutto
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    WAM wrote:
    > Wnioskuje ze chleb jest 2x drozszy niz w .pl :D

    To po ile jest chleb w Polsce? Po 90 gr? Gdzie?

    > Tak wiec roznice w zarobkach proponuje tez przez 2 podzielic.
    > I dopiero potem ja analizowac :)

    Mikroekonom minimalista? A ja proponuję się zastanowić ile oni
    na benzynie zaoszczędzają na ten chleb :) Nie mówiąc o innych
    rzeczach, bo generalnie wszystko tam jest tańsze, bądź
    w podobnych cenach. Poza tym mowa była o tym, że to strażnicy
    klozetów zarabiają 16000$ rocznie. W Polsce to są zarobki
    4x większe niż średnie, więc nawet dzieląc przez 2 (choć to
    bez sensu) wychodzi na korzyść Murzynów :)

    > A najlepiej stworzyc koszyk zakupow i porownac jego ceny w stosunku do
    > zarobkow.

    Nie byłoby co porównywać. Wierz mi. Najlepiej obniżać podatki
    i zlikwidować biurokrację. Ale tego tutaj nikt nie rozumie,
    bądź nie chce, bo się ludzie do "opieki państwa" przyzwyczaili.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 12. Data: 2004-04-28 21:02:53
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Jak juz mówimy o tych różnicach w zarobkach między Polską a szeroko
    rozumianym Zachodem, ciągle przytacza się tezę, iż głównym powodem w tak
    niskich zarobkach polaków jest ich mała wydajność. Czy tak jest rzeczywiście
    ?? Czy rzeczywiście przeciętny amerykanin czy francuz "robi" w pracy więcej
    niż polak (biorąc pod uwagę, że w Polsce zostawanie po godzinach jest normą,
    oraz to, że po zwolnieniu kilku osób - wykonywaną przez nich pracę rozdziela
    się pomiędzy inne osoby).

    pozdr
    Krzysiek

  • 13. Data: 2004-04-28 21:34:45
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    KrzysztofM wrote:
    > Jak juz mówimy o tych różnicach w zarobkach między Polską a szeroko
    > rozumianym Zachodem, ciągle przytacza się tezę, iż głównym powodem w tak
    > niskich zarobkach polaków jest ich mała wydajność.

    Moim zdaniem bzdura. Generalnie, bo oczywiście nie znam "mądrych" badań
    czy też opracowań. Natomiast ludzie generalnie z natury są leniwi i nie
    ma znaczenia czy na Zachodzie czy na Wschodzie (z pewnym wyjątkiem, który
    dotyczy Japonii). Dysproporcja dochodów wynika z wielu czynników,
    począwszy od historycznych, skończywszy na politycznych (np. podatki).
    Wydajność pracy to też powód, ale na litość... nie główny.

  • 14. Data: 2004-04-29 08:27:54
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Dariusz Jaworski" <d...@s...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Dysproporcja dochodów wynika z wielu czynników,
    > począwszy od historycznych, skończywszy na politycznych (np. podatki).
    > Wydajność pracy to też powód, ale na litość... nie główny.

    Myślę że jakby polak zarabiał tyle co amerykanin to byłby duuuużo bardziej
    wydajny.
    Należy tu również uwzględnić czynnik psychiczny: jaką przyjemność daje praca
    w barze za 800zł?
    A jaką by dawała za 2800zł? Wiele osób byłoby z tego zadowolonych, a
    zadowolony pracownik pracuje inaczej niż "uciskany".

    KCH

  • 15. Data: 2004-04-29 10:44:19
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "KCH" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A jaką by dawała za 2800zł? Wiele osób byłoby z tego zadowolonych, a
    > zadowolony pracownik pracuje inaczej niż "uciskany".

    Jeszcze jeden aspekt - gdyby Ci sami ludzie, którzy dziś zarabiają po 800
    zł - zaczęli zarabiać 3000-6000 - stali by się kołem napędowym gospodarki -
    przecież oni by te pieniądze wydawali! Budowali by domy, kupowali samochody,
    meble, wszelkiego rodzaju sprzęt, wydawali by pieniądze na konsumpcję,
    rozrywkę. Innymi słowy - dawaliby innym ludziom pracę!!

    pozdr
    Krzysiek

  • 16. Data: 2004-04-29 13:34:48
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    KrzysztofM wrote:
> [...]
    > meble, wszelkiego rodzaju sprzęt, wydawali by pieniądze na konsumpcję,
    > rozrywkę. Innymi słowy - dawaliby innym ludziom pracę!!

    Amerykę odkryłeś. Oczywiście, że tak. W tej chwili napędza się jedynie
    aparat państwowy, finansuje z podatków partie, limuzyny dla politykierów
    i budowę "autostrad". Przypomnę, że w ciągu ostatnich kilku lat aparat
    państwowy powiększył się w Polsce o ok. 150 tys. urzędników. Zgadnij
    za co. Bo na pewno nie za wydrukowane pieniądze, bo inflacja jakoś
    stabilna.

  • 17. Data: 2004-04-29 14:12:33
    Od: "KCH" <k...@w...pl>

> [...]
    > państwowy powiększył się w Polsce o ok. 150 tys. urzędników. Zgadnij
    > za co. Bo na pewno nie za wydrukowane pieniądze, bo inflacja jakoś

    Polski premier przyjeżdza do francuskiego z prywatną wizytą. Podjeżdżają pod
    dom, a tam wielka chata z 15 pokojami, wszystko urządzone, złota fontanna w
    ogrodzie. Polski Premier pyta się:
    - Skąd na to wziąłeś?
    - A widzisz tam autostradę?
    - No widzę!
    - No właśnie; zaksięgowane jest 25 a kosztowało 20 i stąd na to mam -
    odpowiada premier Francji.

    Minęły 2 lata. Francuski premier przyjeżdża z wizytą do polskiego.
    Podjeżdżają pod dom i premier Francji widzi wspaniały pałac, który nijak ma
    się do domu gościa.
    - Skąd na to wziąłeś - pyta się premier francji
    - A widzisz tam autostradę?
    - Eeee, no nie widzię!
    - No właśnie !!!

  • 18. Data: 2004-04-29 15:25:58
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 28 Apr 2004 17:11:11 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    wrote:

    >To po ile jest chleb w Polsce? Po 90 gr? Gdzie?
    To gdzie sa te dolary po 3,00 zl ? :)
    Chleb od 1,20 mozna kupic. Pytanie o jakim chlebie mowa :)

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu lub na Kaszubach.
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!

  • 19. Data: 2004-04-29 19:37:16
    Od: "KrzysztofM" <k...@w...dvdinfo.prv.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > To gdzie sa te dolary po 3,00 zl ? :)
    > Chleb od 1,20 mozna kupic. Pytanie o jakim chlebie mowa :)

    podobno najgorszy polski chleb będzie najlepszym chlebem w Ameryce (swego
    czasu był ciekawy artykuł we Wprost o produkcji chleba w Polsce i
    możliwościach zwojowania rynków zachodnich - problemem jest jedynie szybki
    transport).

    pozdr
    Krzysiek

  • 20. Data: 2004-05-06 08:16:08