PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie netto / brutto

  • 1. Data: 2004-04-27 16:57:36
    Temat: pytanie netto / brutto
    Od: "Polar" <w...@p...onet.pl>

    8000 brutto to ile bedzie netto znaczy sie do reki ?

    Pozdr
    Polar

  • 2. Data: 2004-04-27 17:41:25
    Temat: Re: pytanie netto / brutto
    Od: "Barbara" <v...@w...pl>

    8000 x 2 /3 = 5300 ?

  • 3. Data: 2004-04-27 17:59:33
    Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl>

    Użytkownik "Polar" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 8000 brutto to ile bedzie netto znaczy sie do reki ?

    Jeżeli masz na myśli wynagrodzenie z umowy o pracę to przy uwzglęnieniu tzw.
    kwoty wolnej od podatku, normalnych kosztach, przy założeniu, że jesteś
    jeszcze w pierwszym progu podatkowym:
    5298,69
    Polecam
    http://www.infor.pl/kalkulatory/wynagrodzen.php
    chociaż nie można sobie tam np. wpisać podwyższonych kosztów, jak ktoś ma...
    pzdr
    Kasia

  • 4. Data: 2004-04-27 18:02:09
    Od: "Liwuisz" <l...@p...onet.pl>

    > 8000 brutto to ile bedzie netto znaczy sie do reki ?

    Na początku około 5300zł, po pół roku, ze względu na wpadnięcie w wyższy próg
    podatkowy, niecałe 4600zł. Po dziesięciu miesiącach ponownie więcej - 5500zł
    (brak ubezpieczenia emerytalnego i rentowego w związku z przekroczeniem limitu).
    Dane na rok 2004.

    Kalkulator płacowy znajduje się na stronie www.pracuj.pl

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2004-04-27 19:19:22
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Liwuisz wrote:
> [...]
    > 5500zł (brak ubezpieczenia emerytalnego i rentowego w związku
    > (brak ubezpieczenia emerytalnego i rentowego w związku z przekroczeniem

    Warto dodać, że 8000 brutto oznacza do ręki właśnie około 5000 zł, ale
    dochodzi jeszcze koszt pracodawcy. W sumie pracownik zarabiający 8000
    brutto kosztuje pracodawcę co miesiąc prawie 10000 zł z czego pracownik
    dostaje połowę, bo reszta idzie na wszelkiego rodzaju obciążenia
    narzucone przez państwo. I jak tu nie wierzyć, że w Polsce są
    najwyższe podatki na świecie? Jak tu będąc pracodawcą chcieć
    kogoś legalnie zatrudniać i zapłacić mu 5000 na rękę, skoro
    żeby to zrobić trzeba wydać 2x więcej? Jak przy takich obciążeniach
    ma nie być bezrobocia? Rocznie koszt pracownika zarabiającego 8000
    brutto dla pracodawcy to 111519.42 zł z czego pracownik netto
    dostaje 62444.33 zł, czyli ok. 55% tego co pracodawca na niego
    wydaje. Warto dodać, że te 62000 rocznie to zaledwie ok. 16000$,
    czyli zarobki, którymi w USA legitymują się strażnicy klozetów.
    Chory kraj. Żeby jeszcze z tych podatków były tu autostrady,
    normalna służba zdrowia, sprawna policja... a co jest?

    PS. Eh, przyjdzie Lepper, będzie (jeszcze) lepiej.

    --
    Dariusz Jaworski

    PGP key fingerprint: 9FBC7DB3D28AB181F1838C321ACFDD74 / id: 6438E6C1

  • 6. Data: 2004-04-27 20:19:35
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 27 Apr 2004 19:19:22 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    wrote:

    >wydaje. Warto dodać, że te 62000 rocznie to zaledwie ok. 16000$,
    >czyli zarobki, którymi w USA legitymują się strażnicy klozetów.
    ile Ci straznicy placa za chleb?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 7. Data: 2004-04-27 22:26:44
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    WAM wrote:
    > ile Ci straznicy placa za chleb?

    Chleb? Kosztuje w USA tyle samo, albo i mniej niż w Polsce. Nie
    pamiętam. Można sprawdzić. Zapytaj lepiej ile płacą za paliwo.
    Benzyna w USA jest 3x tańsza niż w Polsce. Dlatego każdego stać
    na samochód. W Polsce to luksus, bo 70% ceny paliwa to podatki.
    Poza tym co drugi samochód to jakiś dziwoląg z kratką, udający
    ciężarówkę. Jak znajomi z USA to zobaczyli w Polsce to pytali
    czy to są samochody w których ludzie wożą zwierzęta.

    Jesteśmy i przez własną narodową głupotę będziemy jeszcze przez
    wieki sto lat za Murzynami.

  • 8. Data: 2004-04-28 13:30:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 27 Apr 2004 22:26:44 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    wrote:

    >Chleb? Kosztuje w USA tyle samo, albo i mniej niż w Polsce. Nie
    >pamiętam. Można sprawdzić. Zapytaj lepiej ile płacą za paliwo.
    Pytam o chleb bo jest on dla mnie wazniejszy niz paliwo.
    Bez paliwa mozna zyc (tylko co to za zycie;) ).
    Szkoda ze nie wiesz ile kosztuje chleb.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 9. Data: 2004-04-28 15:28:01
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    WAM wrote:
    > Pytam o chleb bo jest on dla mnie wazniejszy niz paliwo.
    > Bez paliwa mozna zyc (tylko co to za zycie;) ).
    > Szkoda ze nie wiesz ile kosztuje chleb.

    Specjalnie dla Ciebie zapytałem :) Za 60 centów w Wall Mart
    kupisz chleb. Jakieś wnioski?

  • 10. Data: 2004-04-28 16:38:54
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On 28 Apr 2004 15:28:01 GMT, Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>
    wrote:

    >Specjalnie dla Ciebie zapytałem :) Za 60 centów w Wall Mart
    >kupisz chleb. Jakieś wnioski?
    Wnioskuje ze chleb jest 2x drozszy niz w .pl :D
    Tak wiec roznice w zarobkach proponuje tez przez 2 podzielic.
    I dopiero potem ja analizowac :)
    A najlepiej stworzyc koszyk zakupow i porownac jego ceny w stosunku do
    zarobkow.

    WAM
    --
    Wygraj weekend w Rewalu lub na Kaszubach.
    Przyjdź na nasze stoisko na targach turystycznych!