PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pyt] ubezpieczenie zdrowotne

  • 1. Data: 2007-02-14 13:29:04
    Temat: [pyt] ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "realise" <r...@p...fm>

    Witam
    Czy suma ubezpieczenia zdrowotnego, ktore zostaje pobrane z moich dochodow
    kazdego miesiaca ma jakikolwiek wplyw na odszkodowanie i inne koszty gdybym
    np. mial wypadek, zachorowal, itp. Co sie dzieje z kwota ktora jest
    przekazywana na ubezpieczenie zdrowotne - czy "przepada" w taki sam sposob
    jak podatek ktory jest rowniez co miesiac pobierany od dochodow?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-14 13:49:13
    Temat: Re: [pyt] ubezpieczenie zdrowotne
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu realise porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > przekazywana na ubezpieczenie zdrowotne - czy "przepada" w taki sam sposob
    > jak podatek ktory jest rowniez co miesiac pobierany od dochodow?
    Albo ja nie rozumiem Twojego postu albo Ty nie rozumiesz co to jest
    ubezpieczenie zdrowotne.
    Pomijajac drobnostke ze wszystko co idzie do skarbu panstwa to niestety
    przepada ;) to...
    ubezpieczenie zdrowotne to opieka medyczna + (chyba) placenie pensji
    podczas choroby
    Odszkodowanie za wypadek czy chorobe - tylko jesli sobie wykupisz
    dodatkowe ubezpieczenie (samemu, zrobi to pracodawca, bedziecie mieli
    grupowke itp). Jedno z drugim nie ma nic wspolnego
    --
    badzio

  • 3. Data: 2007-02-14 14:15:24
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    badzio nabazgrolił na ekranie:
    > Patrze, patrze a tu realise porozsypywal nastepujace haczki:
    > ubezpieczenie zdrowotne to opieka medyczna + (chyba) placenie pensji
    > podczas choroby

    Ubezpieczenie zdrowotne to tylko ta opieka medyczna,
    czyli 'bezpłatny' /rotfl/ dostęp do służby zdrowia. No należy do NFZ.

    A placenie 'pensji podczas choroby' /a raczej zasiłku chorobowego przez ZUS
    po 33 dniach choroby/ to już ubezpieczenie chorobowe. To należy do
    ubezpieczeń społecznych i zajmuje się tym ZUS.

    > Odszkodowanie za wypadek czy chorobe - tylko jesli sobie wykupisz
    > dodatkowe ubezpieczenie (samemu, zrobi to pracodawca, bedziecie mieli
    > grupowke itp). Jedno z drugim nie ma nic wspolnego

    Odszkodowanie za wypadek _podczas pracy_ to ubezpieczenie wypadkowe - też
    działka ZUS. Zwolnienie lekarskie płacone jest wtedy z ubezpieczenia
    wypadkowego a nie chorobowego.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 4. Data: 2007-02-14 14:36:23
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Nikiel ;) porozsypywal nastepujace haczki:
    > A placenie 'pensji podczas choroby' /a raczej zasiłku chorobowego przez ZUS
    > po 33 dniach choroby/ to już ubezpieczenie chorobowe. To należy do
    > ubezpieczeń społecznych i zajmuje się tym ZUS.
    No tego wlasnie nie bylem pewien
    > Odszkodowanie za wypadek _podczas pracy_ to ubezpieczenie wypadkowe - też
    > działka ZUS. Zwolnienie lekarskie płacone jest wtedy z ubezpieczenia
    > wypadkowego a nie chorobowego.
    Ja mialem na mysli ogolnie wypadki, niekoniecznie w miejscu pracy
    --
    badzio