PracaGrupypl.praca.dyskusjepseudoinformatycy › Re: pseudoinformatycy
    From: czarny <m...@f...art.lp>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pseudoinformatycy
    Date: Mon, 25 Jul 2005 09:51:30 +0200

    Przemysław Maciuszko napisał(a):

    > Wedlug mnie studia powinny dac podstawe. Np. w temacie algorytmow i innych
    > zagadnien. Ale samo programowanie powinno byc pozostawione do wyboru. Jesli
    > ktos bedzie chcial/potrzebowal nauczyc sie programowac w konkretnym jezyku -
    > i tak to zrobi. Nie widze natomiast sensu w zmuszaniu ludzi do nauki np. C++
    > przez X lat, tylko dlatego, ze "kazdy student po informatyce musi umiec
    > programowac".

    Wiec jak miałby wygladac organizacyjnie taki wybór: szkoła mialaby
    zatrudnic dla kazdej grupki osob wykladowce, ktory zna dany jezyk?
    Czy raczej w ogole zaniechac kodowania w szkole, ucząc tylko podstaw o
    ktorych napisales powyzej?

    IMO, cala ta dyskusja na temat koniecznosci (lub nie) uczenia studentów
    kodowania na studiach informatycznych nie ma sensu i jest niczym wiecej
    jak tylko trzepaniem piany. Prawda jest taka, ze zdecydowana wiekszosc
    ludzi na takim kierunku to ludzie przypadkowi, ktorzy tam poszli
    kierujac sie stereotypem "jest zapotrzebowanie na informatyków no i
    zawsze dobrze mozna zarobic". Potem sie okazuje, ze taki czlowiek zderza
    sie z kodowaniem co skutecznie obrzydza mu zycie a prosta funkcja
    rekurencyjna staje sie barierą nie do przeskoczenia.

    I prawda jest taka, ze to wlasnie tacy studenci narzekają, ze na
    kiedunkach informatycznych jest kodowanie i po jaka cholere. Narzekaja,
    bo maja z tym ogromne problemy, ktore czesto przyczyniaja sie do
    zakonczenia studiowania w czasie krotszym niz obowiazujacy.

    A ci ktorzy nie maja z tym problemów (czytaj: z kodowaniem), nie
    przejmuja sie tym ze uczelnia kaze im sie zmuszac do C++ czy Delphi
    bo te języki nie sprawiaja im trudnosci (wiec i nie ma problemu) a
    rownolegle i juz zupelnie poza szkola ucza sie takich jezyków, jakie
    pozostaja w ich zainteresowaniu.

    (Opisywanego zjawiska nie odnos do siebie; opisujac je kierowalem sie
    wlasnymi obserwacjami i nie wnikam tutaj w ktorej akurat jestes grupie.)

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]