PracaGrupypl.praca.dyskusjeprzyszłośc etatu › Re: przyszłośc etatu
    From: "regent..." <r...@o...TOTEZ.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przyszłośc etatu
    Date: Mon, 11 Apr 2005 11:40:55 +0200

    Jan Kowalski wrote:
    > związanie jest dość proste, w dodatku mogące w dość istotny
    > sposób pomóc w ograniczeniu bezrobocia
    > 1. "składki" ZUS naliczane podobnie jak podatki dochodowe - procentowo
    > od faktycznych dochodów, aż do uzyskania dochodu "granicznego",
    > powyżej jakiego zaczynają obowiązywać składki stałe.

    bardziej radykalne, jako że jest to ubezpieczenie "własnego tyłka", więc
    i każdy powinien się o niego martwić sam -> pełna dobrowolność

    Musiałaby
    > wystąpić dodatkowo równoległa modyfikacja "ryczałtów" i "kart" lub
    > (lepiej) takie uproszczenie podstawowej księgowości (przepisów
    > związanych z podatkami na poziomie KPiR), aby zlikwidować instytucję
    > ryczałtowo-kartową.

    instytucję rycz-kar. można zlikwidować i od zaraz, kpir nie jest
    skomplikowanym systemem (bardziej popieprzone jest bycie vatowcem i
    zakaz odliczania vatu, vide samochody i paliwo)

    I raczej kierunek płacenia składek uproszczonych
    > (niech składniki obliczają kwalifikowani pracownicy ZUS) oraz podatków
    > albo w całości przez zlecającego w imieniu wykonującego pracę zleconą,
    > albo przez samego wykonującego.

    jednak obliczenie podatku nie powinno przekraczać umiejętności
    freelancera (chyba, że piszemy o sprzątaniu)

    > 2. Modyfikacja zasadnicza Kodeksu Pracy, zwłaszcza znaczne
    > rozszerzenie (lub ograniczenie restrykcyjności) pojęcia umowy zlecenia
    > oraz umowy o dzieło. Lub wręcz nowe pojęcie przez połączenie tych
    > obecnych, gdzie możliwe byłoby płacenie za wykonaną pracę jak za
    > dzieło różnież wtedy, jak praca nie jest dziełem. Coś jak umowa
    > agencyjna bez konieczności zakładania DG.

    albo zniesieni zapisu o trzeciej umowie jako na czas nieokreślony.
    obecne zapisy nie pomagają w znalezieniu pracy...

    > Takie zmiany powinny nastąpić natychmiast, bo do tej pory nasi
    > posłowie pod pretekstem obrony praw pracowniczych tylko przyczyniają
    > się do "obrony" bezrobocia i "obrony" rynku przed rozwojem zasilanym
    > najdrobniejszym kapitałem.

    coś muszą robić :(:(

    > J.K.

    (j.k. :)