PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: przedluzenie umowy o prace - podchdy › Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
    From: "Nixe" <n...@f...peel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: przedluzenie umowy o prace - podchdy
    Date: Sun, 26 Mar 2006 03:31:38 +0200

    W wiadomości <news:e04c87$116$1@inews.gazeta.pl>
    mlecz <m...@W...gazeta.pl> pisze:

    > Nie rób ludziom wody z mózgu sq...

    Na razie Ty jedynie próbujesz to robić.
    I licz się ze słowami.

    > Podstawę prawną masz w pierwszym poście.

    Prosiłam o konkrety i interpretację, a nie suchy tekst wyrwany z KP.

    > PIT i świadectwo pracy nie mają tu nic do rzeczy.
    > PIT każdy dostaje co roku.

    Jeżeli umowa o pracę zostaje rozwiązana w trakcie roku podatkowego,
    pracodawca przekazuje deklaracje PIT-11 do 15 dnia miesiąca następującego po
    miesiącu, w którym pobrana została ostatnia zaliczka na podatek dochodowy.

    > świadectwo pracodawca może wydać bez względu na to czy będzie
    > następna umowa czy nie

    Ale jeśli je wyda, a nie podpisze kolejnej umowy to oznacza to, że stosunek
    pracy wygasł.
    Masz problemy ze zrozumieniem tak prostych rzeczy?
    http://www.pu.kielce.pl/nszz-s/praca.htm

    > ZUS nie ma nic do rzeczy to stosunek prawny między pracodawcą i
    > ZUSem, a pracownik nawetnie jest o tym informowany.

    Wyrejestrowanie pracownika z ZUS'u jest konsekwencją wygaśnięcia stosunku
    pracy. Jeśli więc to nastąpiło, to siłą rzeczy pracownik NIE jest dłużej
    zatrudniony. Tego też nie rozumiesz?

    A jeśli nadal masz jakieś "ale", to proszę - napisz, jak wg Ciebie wygląda
    ustanie stosunku pracy.

    --
    PozdrawiaM