PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: przedluzenie umowy o prace - podchdy › Re: przedluzenie - jesteś ślepy i nie umiesz czytać.
  • Data: 2006-03-26 20:17:42
    Temat: Re: przedluzenie - jesteś ślepy i nie umiesz czytać.
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nixe w news:e06kuh$qhe$1@news.mm.pl napisał(a):

    > Zatem daj sobie szanse krynico mądrości i napisz wreszcie mnie,
    > skończonej idiotce coś konstruktywnego. I zgodnego z obowiązującym
    > prawem ofkors,

    Przepraszam, że wcinam się w tak ciekawą wymianę uprzejmości ;-)

    Kodeks pracy poświęca temu zagadnieniu cały oddział:

    Art. 63.
    Umowa o pracę wygasa w przypadkach określonych w kodeksie oraz w przepisach
    szczególnych.

    Art. 631.
    § 1. Z dniem śmierci pracownika stosunek pracy wygasa.

    Art. 632.
    § 1. Z dniem śmierci pracodawcy umowy o pracę z pracownikami wygasają, z
    zastrzeżeniem przepisu § 3.
    § 3. Przepis § 1 nie ma zastosowania w razie przejęcia pracownika przez
    nowego pracodawcę na zasadach określonych w art. 231.

    Art. 66.
    § 1. Umowa o pracę wygasa z upływem 3 miesięcy nieobecności pracownika w
    pracy z powodu tymczasowego aresztowania, chyba że pracodawca rozwiązał
    wcześniej bez wypowiedzenia umowę o pracę z winy pracownika.

    Wróćmy do postu o tym, w którym pisałaś, że pracodawca mówi NIE i kropka,
    ponieważ powyższe koresponduje z tam poruszaną sytuacją. Tam doszliśmy do
    pewnego konsensusu jak mniemam. W takim układzie przeczysz sama sobie.
    Jeżeli pracodawca wyrejestruje pracownika z ZUS to... po prostu go
    wyrejestrował i tyle. O wygaśnięciu stosunku pracy stanowią przytoczone
    przeze mnie art. KP. KP stanowi także o rozwiązaniu umowy. KP określa
    również czym jest stosunek pracy i od tego należy zacząć:

    Art. 22.
    § 1. Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do
    wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego
    kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a
    pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

    Mogę być w błędzie, ale czytam to od trochę innej strony: jeżeli pracownik
    wykonuje określoną pracę na rzecz pracodawcy, pod jego kierownictwem oraz w
    miejscu i czasie wyznaczonym przez tegoż - nawiązany został stosunek pracy.

    W związku z powyższym wyciągam następujące wnioski. Jeżeli pracodawca
    wyrejestruje pracownika z ZUS, ale ten nadal będzie świadczył pod
    kierownictwem pracodawcy określoną pracę w określonym miejscu i czasie to...
    przeszli do szarej strefy, ale stosunek pracy trwa co zapewne potwierdzi
    sąd. Owszem, umowa zostanie rozwiązana (wygasa tylko w przypadkach podanych
    w zapodanych artykułach) gdy pracodawca wyrejestruje pracownika z ZUS I (to
    I podkreślam maksymalnie) pracownik przestanie świadczyć pracę pod
    kierownictwem pracodawcy w miejscu i czasie przez niego wyznaczonym.

    pozdrawiam
    Greg