PracaGrupypl.praca.dyskusjeprosba o wycene szkolenia › Re: prosba o wycene szkolenia
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: prosba o wycene szkolenia
    Date: Mon, 09 May 2005 12:11:55 +0200

    Re to: pinki [Mon, 09 May 2005 11:39:44 +0200]:

    > 2. musze tez podac szacunkowy czas trwania szkolenia
    > dla jednej grupy czy ludzie, ktorzy NIGDY nie mieli
    > nic wspolnego z komputerami sa w stanie opanowac podstawy
    > windowsa w np 4 h ?

    Nie sa. Chyba ze akurat Ci sie zmyslni trafia.

    Robilam jakis czas temu z moim szczesciem szkolenia dla
    nauczycieli z ODNu. Calosc trwala 2 dni, grupy wlasnie
    tak circa 10 osob. Chodzilo tylko i wylacznie podobno
    o nauczenie podstaw korzystania z przegladarek i poczty
    e-mail na potrzeby szkolne, tak zeby mogli korzystac
    z Internetu podczas zajec lekcyjnych.

    Po tych 2 dniach polowa mniej wiecej wiedziala co robi,
    1/4 rokowala nadzieje ze zrozumieja, ze mozna sobie tekst
    ze strony wydrukowac albo skopiowac do Worda i formatowac.

    Reszta szla w zaparte "bo oni sie uczyc nie beda, bo maja
    komputery w domu i wiedza co z nimi robic!!!". Nie musze
    chyba dodawac, ze glownie tym ostatnim przydaloby sie
    wlasnie szkolenie z calkowitych podstaw obslugi? :>

    A, mielismy tez nauczycielke informatyki, ktora probowala
    za wszelka cene trzymac myszke kablem do siebie. Nie szlo
    jej przekonac, ze szybciej sie pracuje jak jest odwrotnie.

    Program niestety opracowany byl przez ODN wiec mielismy
    male pole manewru. Ja bym sie jednak do tego troche
    inaczej zabierala. Swoje metody bez problemu ustalisz
    po 2-3h w warunkach bojowych.

    Generalnie zalezy na kogo trafisz. Jesli mlode osoby,
    ktore nie wyrobily sobie nawyku "ja wiem lepiej", to
    moze i te 4h im wystarcza. Jezeli jednak sa to panie
    ok. 50 pracujace w ksiegowosci na FKach -- mowy nie ma.

    Wyceny Ci nie zrobie, sam musisz. Ja licze za calosc
    X ilosc grup i tyle. Przy czym nie daj wkopac sie w
    warunek, ze dzielo zostanie wykonane jak kursanci
    calkowicie opanuja material -- bo w zyciu tych pieniedzy
    nie zobaczysz... Nie widzialam jeszcze takiego cudu,
    zeby kompletnie wszyscy zalapali calosc. Chyba, ze masz
    grupe w ktorej _wszyscy_ sa z wyboru i rzeczywiscie
    _chca_ nauczyc sie tego, czego powinni.

    Kira