PracaGrupypl.praca.dyskusjeprogramiści... › Re: programiści...
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: programiści...
    Date: Wed, 8 Dec 2004 12:22:48 +0100

    Użytkownik "Michał" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:5d7a.00001f0f.41b62f80@newsgate.onet.pl...

    > współprace. Bo jakby nie było, aby napisać porządny (bezpieczny, wydajny i
    > właściwie skomentowany) kod trzeba się trochę napracować, co powoduje, że
    > potrzeba na to trochę czasu.
    >
    > Z moje doświadczenia wynika, że wszelkiego rodzaju projekty potrzebne są
    &#8222;na
    > wczoraj&#8221;, czyli im szybciej zostaną napisane tym lepiej. Pół biedy,
    jeżeli

    Twoje doswiadczenie bylo w zlych firmach. W normalnej firmie pierwszy
    miesiac czy dwa pracy nad projektem to rozeznawanie, ile osobolat trzeba
    bedzie na niego poswiecic. Analitycy sa w stanie to ocenic, dodac margines
    bezpieczenstwa i na naprawe bugow i rozlozyc to tak, zeby nie bylo
    rozpaczliwego dlubania po nocach przy n-tej filizance kawy. Oczywiscie
    zawsze beda momenty intensywniejszej pracy w chwilach radzenia sobie z
    bugami, ale wiekszosc moich znajomych programistow wychodzi z pracy przed 18
    i dobra organizacja pracy to jedna z rzeczy, ktora sobie w swoich firmach
    cenia najbardziej.

    > jeszcze ktoś powie &#8222;kurcze, nie wiedziałem, że to tyle pracy
    jest&#8221; i doceni to
    > dorzucając parę złotych ekstra od wcześniej omówionej kwoty. Gorzej,
    jeżeli
    > będzie w przekonaniu, że to moja wina, że dany produkt powstaje tak wolno.
    >
    > Chciałem się także zapytać o jeszcze jedno. Bardzo często w wymaganiach
    > pracodawcy piszą mniej więcej tak: &#8222;bardzo dobra znajomość
    > WybranejTechnologii&#8221;. Czy w rzeczywistości tak jest, że pracodawcy
    zawsze
    > wymagają wybitnych geniuszy tej sztuki?

    Bieglych rzemieslnikow. Dostajesz zadanie i umiesz to napisac. W tej chwili
    jest taki popyt na ludzi dobrych w np. Javie, przynajmniej w moim rejonie (i
    zorientowanych w inzynierii oprogramowania), ze nie bedac geniuszem, a majac
    dobre podstawy znajdziesz pracodawce gotowego zainwestowac w doszkolenie
    Cie - o ile jasno zaznaczysz, ze jestes żądny nauki, rozwoju i z calym
    zaangazowaniem bedziesz sie szlifowac do poziomu przez niego pozadanego.

    I.