PracaGrupypl.praca.dyskusjeprocedura tworzenia stron www i aplikacji › Re: procedura tworzenia stron www i aplikacji
    From: "neikula" <n...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: procedura tworzenia stron www i aplikacji
    Date: Thu, 24 Jul 2003 10:12:44 +0000 (UTC)

> [...]
    oszczednosci
    > chce abym zrobil i utrzymywal strone www. Dodatkowo jest takze potrzeba
    > wykonania kilku baz danych, ktore wspolpracowalyby z innym oprogramowaniem
    > firmie (tytpu FK). Bylyby to proste bazdy utworzone w Excelu lub w Accesie.
    > Zaznaczam, ze zadne z wymienionych czynnosci nie sa zapisane w moim
    zakresie
    > obowiazkow, a wykonywalbym je po czesci w pracy i w domu.
    > Jak w takim razie powinno sie to odbyc? Czy mam prawo zadac dodatkowego
    > wynagrodzenia? Czy powinna byc spisana dodatkowa umowa?
    1) Myślę, że tak - powinna zostać spisana odrębna umowa, w której pracodawca
    zrobi coś na wzór specyfikacji serwisu, który masz wykonać.
    2) Przejrzyj sobie cenniki firm, które robią profesjonalnie stronki, zrób coś
    na kształt małego raportu (gdzie zawrzesz ceny różnych firm) i pokaż
    pracodawcy. Następnie powiedz mu, że skoro tyle i tyle zaoszczędzi na Twojej
    pracy, to powinien Ci dodatkowo zapłacić.

    Jak wygladalaby sprawa
    > praw autorskich zarowno do powstalych baz danych jak i strony www (elementy
    > graficzne, merytoryczne)?
    > Bardzo prosze o porade w tej sprawie.

    Co do praw autorskich: to zależy jakie przyjmiecie rozwiązanie z pracodawcą,
    zazwyczaj jest tak, że prawa majątkowe należą do tego, który płaci i zamawia
    serwis, ale prawa niemajątkowe zawsze należą do Ciebie (i nie ma możliwości
    ich zbycia). Oznacza to, że każdy element przygotowany przez Ciebie masz
    prawo podpisać swoim imieniem i nazwiskiem oraz we wszelkich dokumentach
    powinieneś występować jako autor serwisu :-). Jeżeli pracodawca nie podpisze
    z Tobą odrębnej umowy (i jeżeli nie ma odpowiedniego zapisu w Twojej
    dotychczasowej umowie o pracę) możesz uznać także, że prawa majątkowe do
    serwisu należą do Ciebie. Daje Ci to duże pole manewru, np. gdy pracodawca
    będzie Cię chciał zwolnić zawsze możesz mu powiedzieć, że w takim razie Ty
    zabierasz swój serwis internetowy (będziesz mógł go usunąć z serwera :-)

    A tak szczerze, to czy znasz się na projektowaniu i wdrażaniu serwisów
    internetowych?
    Nie chodzi mi tylko o stronę informatyczną, ale także o sferę architektury
    informacji, procesu organizacji pracy nad takim projektem? Bo ja w sumie to
    spotkałem (nie umniejszając Tobie i innym) ledwie kilku marketingowców,
    którzy mają jakieś pojęcie o tym (do niedawna taki sam problem był z
    informatykami) Jeżeli nie to odezwij się na priva.

    Pozdrawiam
    Daniel