PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    From: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Date: Sat, 20 Mar 2004 19:39:37 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@chello062179047124.chello.pl

    Marek <m...@g...pl> wrote:
    > Do pracodawców? Nie. Tak się gra jak przeciwnik pozwala. Jak sternicy
    > gospodarki dali pracodawcom w prezencie ponad 3.5 milionowe bezrobocie
    > to byliby głupcami, gdyby tego nie wykorzystali. Jak się ma 100 - 1000

    Ale przy okazji wielu milionom ludzi zyje sie znacnzie lepiej niz za komuny
    Ale tego ludzie juz nie pamietaja. Pamietaja tylko bezplatne wczasy.
    Co wiecej to wlasnie wiekszosc tych z 3,5 miliona obecnyhc bezrobotnych
    najgosniej krzyczalo precz z komuna. Chcieli, wybrali? To maja.

    > lub więcej chętnych na jedno miejsce, to i pensje niskie i na
    > sprzedawcę
    > w butiku wymaga się wyższego wykształcenia - nawet gdy pan właściciel
    > ma ledwie zawodowe. Bo i tak bywa - wolno mu. Jak jest takie
    > bezrobocie
    > to mu wszystko wolno. Nawet płacić z opóźnieniem lub wcale - wyniki
    > kontroli to horror, a anonimowe głosy w mediach świadczą o tym, że
    > kontrole odsłaniają tylko wierzchołek góry lodowej.

    Kiedys zadzwonilo sie po sekretarza i takich problemow nie bylo. A marszalek
    Leper obiecuje, ze ze znowu bedzie praca, bogatych pusci sie w skarbetkach.
    Prosze jeszcze raz mi wytlumacz. Co ma wyksztalcenie przedsiebiorcy?
    widocznie ma leb na karku i sobie moze na to pozwolic. Jesli nie masz lba na
    karku to nie win panstwa tylko SIEBIE. Tak - to TWOJA wina!

    > Jak zaczynałem karierę zawodową, to mgr inż był tylko kierownik
    > ośrodka informatyki, większość załogi miała średnie techniczne lub
    > ogólne, a teraz wymaga się od każdego, no może oprócz pani
    > sprzątaczki - na razie.

    Wiesz, ale duzo ludzi sie ksztalci nawet w Twoim wieku..

    > Biorąc pod uwagę mnogość stanowisk i obowiązków, od obsługi
    > technicznej, poprzez help desk, administrację systemu, programowanie,
    > aż do
    > administracji LAN, to nie byłem jeszcze tylko kierownikiem.

    Nie wiem, nie znam twoich kwalfikacji. Ale jak na razie widze twoje
    podejscie do pracodawcow. Ja tam takiej osoby w swojej firmie, tez bym nie
    chcial.

    > Dla ciebie to dziwne, dla mnie też, ale przy takiej nadprodukcji
    > informatyków plus totalne bezrobocie po 40-stce to już kanał.

    Ale to nie sa informatycy. Czy Ci trudno zrozumiec, ze taki teraz jest rynek
    pracy? Przeciez mozesz sie przekwalifikowac. Wiem - latwo powiedziec. Ale
    chyba lepsze to niz narzekanie na caly swiat.

    > Kto inwestuje w 40-latka gdy ma tylu chętnych na jedno miejsce
    > absolwentów plus studenci. Teraz nawet wyższa szkoła gotowania na
    > gazie i prądzie, wypuszcza informatyków.

    Moze nie uimesz sie sprzedac, moze w twoim miescie nie potrzeba wiecej
    informatykow, moze twoje kwalifikacje nie przekonuja pracodawcy i tak dalej.
    Jesli robiles tyle rzeczy - zacznij nawet na czarno pracowac na wlasny
    rachunek - tak jak robia to studenci/ Chyba lepsze to niz nic?