PracaGrupypl.praca.dyskusjeproblemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych › Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
  • Data: 2004-03-20 18:48:12
    Temat: Re: problemy aktywizacji pracy osób bezrobotnych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> wrote:
    > Tym bardziej powinno byc ci latwiej ta prace dostac

    Czekaj. Co chcesz pokazac? Ze ja nie mam szans na te prace? Czy tez, ze 40
    latek nie ma na nia szans?
    Dlaczego tez mam wysylac swoje wlasne CV? Przeciez jak chce sie dostac na
    takie stanowisko, to nie pisze ze mam ukonczone wyzsze studia. Jesli ktos
    pisze to, to bez komentarza to pozostawiam

    > co ty powiesz? Nie martw sie, duzo jest bezrobotnych z doktoratami,

    I nie zostali nawet na uczelni?

    > wielu ucieklo bezposrednio ze studiow w doktoranckie, sadze, ze bys
    > zginal w masie CV. Duzo zdesperowanych osob probuje bezskutecznie
    > skladac papiery na stanowiska znacznie ponizej kwalifikacji.

    Wielu powiadasz? Hmmm - jakos ci nie wierze. Napisz na priva to ci
    udowodnie, ze sie grupo mylisz.

    > Twierdziles, ze Marek bez problemu powinien otrzymac taka prace.

    Co ty nie powiesz?
    Napisalem "Ale nie
    wierze, ze na ochroniarza itp nie mozna isc"
    Pytanie - czy Marek w ogole o prace poza zawodem sie staral?

    > I co? probujesz czy rezygnujesz z twierdzenia , ze bez problemow mozna
    > dostac prace przeznaczona dla znacznie nizej
    > wykwalifikowanych?Wystarczy "tylko chciec";) ?

    Alez oczywiscie - nikt ci nie kaze pisac pelnego doswiadczenia i
    wyksztalcenia.
    Niestety - ale zbyt duzo u nas ludzi, ktorzy wychowali sie pod kloszem
    opiekunczego panstwa, a teraz nie potrafia odnalezc sie w nowej
    rzeczywistosci. Ale oczywiscie rownamy wszystkich w dol. Zabieramy tych,
    ktorzy sie dorobili - niewazne uczciwie czy nie. Zazwyczaj przestepcy nawet
    NIPu nie maja, wiec podatkow nie placa. Ale ma byc sprawiedliwie.
    Panstwo to, panstwo tamto.
    W tym momencie mamy Marka, ktory jako konkurentow widzi studentow,
    absolwentow, rencistow (z poprzednich maili).
    Nie zauwazy - ze byc moze jego kwalifikacje nie przekonuja pracodawcow, ze
    moglby sie przekwalifikowac, ze moglby wyjechac do innego miesta itp. itd.
    Nie - on liczy, ze panstwo postawi mu pod nosem zaklad pracy, gdzie on
    bedzie pracowal 8 godzin dziennie i kasowal pieniadze. Czy jego praca
    bedziwe komus potrzebna - to go juz nie interesuje. PRzeciez mamy w
    konstytucji odpowiednie zapisy...