PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem z pracownikiem!!!

  • 1. Data: 2004-12-07 18:51:51
    Temat: problem z pracownikiem!!!
    Od: "=goma=" <h...@w...pl>

    Witam grupowiczów!
    Ośmielam się prosić o pomoc i opinie w następującej sprawie:
    Otóż zatrudniam młodą księgową, która od pewnego czasu
    wypełnia swoje obowiązki niezbyt sumiennie i haotycznie . Pracuje już dwa
    lata , a błędy które znalazł doradca podczas wewnętrznej kontroli polegają
    głównie na gapiostwie, nieuwadze i braku precyzji . Narażają jednak moje
    przedsiębiorstwo na kłopoty z US podczas ewentualnej kontroli.
    Ustne uwagi a w zasadzie prośby typu : wie pani ,że są zaległości w pracy ,
    proszę postarać się to nadrobić, ma pani termin do .... nie skutkują. Wręcz
    przeciwnie . Zaskakuje mnie wnioskami urlopowymi, nalega na częstrze
    zwolnienia z pracy np z ostatnich dwoch, trzech godzin pracy. Gdy dzisiaj
    musiała wyjśc 2 godziny wcześniej a ja poinformowałam, że jutro trzeba ten
    czas odpracować była szczerze zdziwiona.
    Nie chciałabym jej karać finansowo w sensie obniżania premii uznaniowej, tym
    bardziej , że nadchodzą święta .
    Wiem że to może być przykre i tak naprawdę nigdy z tej mozliwości nie
    skorzystałam. Nie chciałabym też się z nia rozstawać dopóki nie uznam, że
    wykorzystałam wszystkie możliwosci petrtaktacji .
    Proszę o info ,moze na podstawie wlasnych doswiadczen, jak ja przekonać do
    pracy nad sobą
    Jola

  • 2. Data: 2004-12-07 20:52:06
    Temat: Re: problem z pracownikiem!!!
    Od: "E B" <l...@N...gazeta.pl>

    =goma= <h...@w...pl> napisał(a):

    Witam Jolu,

    Ciężka sprawa bo jak widze Ty masz bardzo dobre serce. Rzadkość to dzisiaj
    wśród pracodawców, zwłasza w dobie okrótnego " cost reduction". Myślę, że zbyt
    pobłażasz tej pani. Skoro nie skutkuja Twoje prośby to uważam że powinnaś
    zastosować silniejsze środki perswazji. Kobieta widocznie poznałą Ciebie na
    tyle, że włazi Ci na głowę. Postaraj się być bardziej ostra i nie rób sobie z
    tego powodu wyrzutów. I tak na wiele tej pani pozwalasz.

    Ps. Nie masz tam jakiegoś wakatu u siebie?:) Taka szefowa to skarb:)

    pozdrawiam
    Ewa

  • 3. Data: 2004-12-07 20:58:35
    Od: "=goma=" <h...@w...pl>

    dzięki serdeczne , problem w tym, ze czuję się za nią odpowiedzialna i
    rzeczywiście , gdy tylko pomyślę o rozstaniu z pracownikiem, mam staszliwe
    wyrzuty sumienia. J.

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 4. Data: 2004-12-07 21:24:52
    Od: "Sandra" <s...@y...com>

    Z tego, co piszesz wynika, iż Twojej księgowej nie zależy zbytnio na pracy.
    Domyślam się, iż jest to osoba raczej w młodym wieku, i sporo musi się
    jeszcze nauczyć odnośnie szanowania pracy oraz jej poprawnego wykonywania.
    Osobiście, jeśli by mój pracownik coś takiego robił na drugi dzień nie miał
    by już, do czego wracać. Błędem jest twoje pobłażliwe traktowanie
    pracownika. Twoja księgowa jest przyzwyaczajona do takiej pracy, jaką
    obecnie wykonuje ( wpaść na kilka godzin, zrobić byle jak. byle szybko tak
    żeby wyjść przed czasem) i zmiana jej przyzwyczajeń jest już raczej mało
    możliwa, tym bardziej, że nie reaguje na Twoje prośby i argumenty.

    Proponuje poważnie porozmawiać z pracownicą, odczekać 2 tygodnie, jeśli nic
    się nie zmienić na próśbe zatrudnić kogoś innego. Dzisiaj na prawdę wiele
    dobrych ludzi w swoim fachu poszukuje pracy a jedynie tacy ludzie jak Twoja
    księgowa dzięki temu, że się "zaczepili" gdzieś nie wykonując poprawnie
    swojej pracy utrudniają znalezienie pracy naprawdę wartościowym ludziom.

    Jeśli trafisz na kogoś dobrego to będziesz zadziwiona efektami pracy tej
    osoby, a Twoje dotychczsowe problemy miną

    Pomyśl o zmianie pracownika...

  • 5. Data: 2004-12-07 21:41:04
    Od: Mo <l...@g...nie-smiec>

    Ktoś (=goma=, a któżby!) wyklepał:

> [...]
    > wypełnia swoje obowiązki niezbyt sumiennie i haotycznie . [ciach]
    > Nie chciałabym jej karać finansowo w sensie obniżania premii uznaniowej, tym

    A za co Ty jej wobec tego tę premię dajesz? Jak sama nazwa wskazuje,
    jest ona uznaniowa, czyli OIR, za zasługi w pracy, czyż nie? (nie wiem,
    nigdy nie dostałam ;-)). Z tego, co piszesz, ta pani na premię po prostu
    nie zasługuje i myślę, że bez wyrzutów sumienia możesz po niej
    "pojechać". A na święta (jeśli już nie chcesz być aż tak niedobra) daj
    jej "karpiówkę", albo 13 i tyle.

    M.

    Bywają takie chwile z życiu człowieka, kiedy żadne radio nie gra jego
    ulubionej piosenki...

  • 6. Data: 2004-12-07 21:45:01
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    ujme to tak.. jest tylu zdolnych bezrobotnych absolwentow... i innych
    zdolnych ludzi ktorzy bardziej by szanowali prace..

    nie ma ludzi niezastapionych ;) moze trzeba tej pani to uzmyslowic?

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 7. Data: 2004-12-07 21:45:51
    Od: "=goma=" <h...@w...pl>

    dziekuje bardzo za wskazówki
    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci

  • 8. Data: 2004-12-07 21:49:18
    Od: "=goma=" <h...@w...pl>

    Wiesz,dziewczyna jest harda, nie potrafi przyznać sie do błedu, nie stać ja
    też aby powiedzieć sorki, bedę się starać . Z drugiej jednak strony znam jej
    rodzinę . Jest bardzo liczna ( 9 rodzeństwa) i niewiele z nich zarabia na
    życie. Poza tym jest ze wsi i dojeżdza , więc powinna mieć swiadomość , że
    na miejscu nie ma dla niej pracy

  • 9. Data: 2004-12-07 22:00:15
    Od: Pajączek <p...@o...pl>

> [...]
    na
    > życie. Poza tym jest ze wsi i dojeżdza , więc powinna mieć swiadomość ,

    Proponuję szczerą rozmowę: nie jestem zadowolony/a z twojej pracy. Musisz
    zmienić w swoim postępowaniu to i to. Jeśli za miesiąc nie będzie
    poprawy-żegnam.A teraz wypłacam pensję bez premii.

    Jeśli pozwolisz jej w dalszym ciągu na takie postępowanie, pracownik
    wejdzie ci na głowę, bedziesz robić za nią pracę a w efekcie srogo się
    zawiedziesz, bo pracownik będzie miał dodatkowo do ciebie pretensje, jeśli
    już się naprawdę wkurzysz i ją wylejesz.

    Pozdr.

  • 10. Data: 2004-12-07 23:03:32
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >dziekuje bardzo za wskazówki

    nie ma za co :) takie sa realia .. sama do niedawna bylam bezrobotna
    absolwentka i wiem jak trudno znalezc dobra, stala prace

    CanoE
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)