PracaGrupypl.praca.dyskusje › praktyka dla programisty?

  • 1. Data: 2004-07-24 12:30:11
    Temat: praktyka dla programisty?
    Od: "Janek" <d...@p...onet.pl>

    Mam pytanie. Jak informatyk po UW (studia strasznie teoretyczne) może zdobywać
    praktyczne/wartościowe doświadczenia potrzebne do pracy w zakresie
    programowania?
    Dziękuję za info, pozdrawiam
    -J.

  • 2. Data: 2004-07-24 16:02:26
    Temat: Re: praktyka dla programisty?
    Od: "sirStacho" <s...@o...pl>

    To nie jest problemem jezeli jestes faktycznie dobry. Stworz kilka aplikacji
    (niech beda nawet amatorskie) w ktorych zastosujesz kilka swoich rozwiazan.
    Nagraj to na plyte (PORTFOLIO to polowa sukcesu) -> mozesz nawet postawic
    wlasna strone na ktorej zaprezentujesz wlasne umiejetnosc.

    Jezeli natomiast skonczyles uczelnie i wpadles na pomysl, ze moze to
    najlepsza chwila aby zaczac sie uczyc to powodzenia ....

  • 3. Data: 2004-07-25 17:24:46
    Od: "Damianos" <d...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie. Jak informatyk po UW (studia strasznie teoretyczne) może zdobywać
    > praktyczne/wartościowe doświadczenia potrzebne do pracy w zakresie
    > programowania?

    Powiedzmy, że odpowiadą ci technologie XML oraz Java. Dołącz do jakiegoś
    projektu open source, no programuj... zdobywaj doświadczenie.

    Z wykształcenia nie jestem informatykiem, ale zawsze wydawało mi się, że studia
    związane z inforamtyka to właśnie w cholere teorii.

    No i faktycznie, jeżli dopiero po studiach wpadło ci do głowy żeby zacząć
    zdobywać doświadczenie, no to ciężko to widzę.

  • 4. Data: 2004-07-25 17:44:33
    Od: "caatcher" <c...@g...pl>

    > Mam pytanie. Jak informatyk po UW (studia strasznie teoretyczne) może
    zdobywać
    widze ze studia baaaardzo teoretyczne i zyjesz w lekkim oderwaniu od
    rzeczywistosci.
    ale dobrze ze chociaz po studiach zaczynasz szukac jakiegos doswiadczenia w
    pracy, tylko dziwi mnie ze czlowiek po studiach nie wie kompletnie jak sie
    do tego zabrac. chyba warto sobie po pierwsze odpowiedziec na pytanie co
    dokładnie by sie chciało robic/co sie umie robic. jesli juz sobie mniej
    wiecej na takie pytanie odpowiesz, zacznij szukac ogloszen. generalnie dla
    ludzi bez doswiadczenia nalepszym sposobem na jego zyskanie jest
    praktyka/staż, tylko troche się pozno obudziles, bo najwiecej ofert tego
    typu pojawia sie w okresie marzec-czerwiec. nie zrazaj sie do tzw praktyk
    studenckich, mimo iz jestes juz po studiach. wprawdzie czesto zdarza sie, iz
    za 2 miesiace cizekiej pracy nie dostaniesz ani grosza(to zalezy od firmy)
    jednak jest to dobry wstep i wiele firm zatrudnia pozniej na stale swoich
    praktykantow - oczywiscie jesli sa z nich jako tako zadowoleni. ponadto
    szczerze mowiec pozno obudziles sie tez w tym sensie, ze warto bylo sie za
    tego typu praca rogladac w czasie studiow, no chyba ze pracowales gdzie
    indziej - w takim przypadku zwracam honor.

    zrodla ogloszen o prace/staz:
    *przede wszystkim idz do biura karier (czy jak to tam sie u was na uw
    nazywa), mozesz tez sprobowac "podkraść ogloszenia z biur karier na innych
    uczelniach, w tym sensie, iz sa tam po prostu zamieszczane ogloszenia z
    adresem bezposrednio do pracodawcy.
    *strony internetowe firm - po prostu poszukaj troche w interneci w sektorze
    ktory cie interesuje
    *pl.praca.oferowana - ale pewnie to juz wiesz
    *gazeta wyborcza - dodatek poniedzialkowy
    *rzeczpospolita - chyba środowy
    *internetowe portale pracy (np pracuj.pl, bank danych o inzynierach,
    jobpilot itd.

    no i good luck. nie poddawaj sie po pierwszych 10 niepowodzeniach.

  • 5. Data: 2004-07-26 16:39:06
    Od: "P.M." <m...@p...onet.pl>

    Trochę za mało napisałem. Doświadczenia oczywiście mam, pracowałem już na
    studiach. Mój problem leży w tym że każdej pracy zajmowałem się czym innym,
    chociaż zawsze było to związane z programowaniem (C++, VB, PROGRESS, ABAP/4)
    nie wyspecjalizowałem się wystarczająco dobrze. Faktycznie za późno, ale
    podjęłem decyzję o wyspecjalizowaniu się w .NET-cie, mam na razie za mało
    doświadczeń, żeby liczyć na pracę, muszę to szybko nadrobić, uczę się jednak
    sam, tzn. nie mam zleceń.
    I stąd moje pytanie, bo pracodawcy raczej oczekują doświadczenia zawodowoego a
    nie przerobionych tutoriali z przykładami.
    Dzięki za pomoc.
    (MP)

  • 6. Data: 2004-07-28 19:47:47
    Od: "Piotr Michalowski" <r...@w...home.pl>

    Witam uprzejmie,

> [...]
    zdobywać
    | praktyczne/wartościowe doświadczenia potrzebne do pracy w zakresie

    Teorie prezentowane na UW są Twoimi zaletami, a nie balastem.

    Chcesz zdobyć doświadczenie, to zarejestruj własną działalność
    gospodarczą i naprzód !!!. W takim przypadku nie będziesz z potencjalnym
    klientem prowadził rozmów o d... Maryni, czyli o wyższości Delphi
    nad Builderem C++ i odwrotnie. Rozmowy ograniczają się
    wtedy do zakresu prac, ceny, terminu realizacji, gwarancji itp.
    Unikasz "miłych kontaktów" z działem HR i podobnymi.
    Zlecenia zdobywasz przez znajomych (oczywiście nie związanych z
    informatyką).
    Każdy ma jakiegoś znajomego "w potrzebie" np. architekta, któremy trzeba
    dorobić
    jakieś makro lub procedurkę, która "zrewolucjonizuje" mu pracę. Wbrew
    pozorom
    nadal istnieje duża grupa użytkowników komputerów, którzy się go boją i
    tracą
    głowę w sytuacjach awaryjnych.
    Zyskasz wtedy troszkę pieniędzy (eufemizm to zwrot za taksówkę) i
    wdzięczność
    znajomego. Możesz być pewny, że poleci Cię on innym znajomym (tu się
    przydają
    wizytówki) i grono Twoich dobrodziei-sponsorów się powiększy do tego
    stopnia,
    że można się z tego utrzymać.
    Drugim sposobem to udział w bezpłatnych konferencjach i prezentacjach
    produktów z branży. W trakcie takich imprez różne firmy wystawiają swoje
    produkty
    i rozwiązania. Wystarczy podejść, zapytać, pochwalić. Po kilku podejściach
    będą
    traktować Cię jak znajomego, a wtedy możesz zaproponować napisanie jakiegoś
    drajwerka lub podobnego programiku. Często zadzwonią i zamówią, a wtedy
    przyczółek
    zdobyty... Metoda ta nie sprawdza się w przypadku "gigantów z branży". Na
    takie imprezy
    firmy te wysyłają specjalistów od promocji, a wtedy kontakt kończy się na
    kubku, plakietce
    lub długopisie. Podobnie jest w przypadku firm zajmujących się tylko
    handlem.
    Życzę powodzenia,
    Piotr absolwent PW z 1992

    PS. Oczywiście, formalności związane z założeniem firmy załatwiasz, gdy
    interes już się
    troszeczkę rozkręca i dobrodzieje sugerują wystawianie fakturek.