PracaGrupypl.praca.dyskusjepraktyka dla programisty? › Re: praktyka dla programisty?
    From: "Piotr Michalowski" <r...@w...home.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praktyka dla programisty?
    Date: Wed, 28 Jul 2004 21:47:47 +0200

    Witam uprzejmie,

    Użytkownik "Janek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:4f0d.000000ba.41025653@newsgate.onet.pl...
    | Mam pytanie. Jak informatyk po UW (studia strasznie teoretyczne) może
    zdobywać
    | praktyczne/wartościowe doświadczenia potrzebne do pracy w zakresie
    | programowania?

    Teorie prezentowane na UW są Twoimi zaletami, a nie balastem.

    Chcesz zdobyć doświadczenie, to zarejestruj własną działalność
    gospodarczą i naprzód !!!. W takim przypadku nie będziesz z potencjalnym
    klientem prowadził rozmów o d... Maryni, czyli o wyższości Delphi
    nad Builderem C++ i odwrotnie. Rozmowy ograniczają się
    wtedy do zakresu prac, ceny, terminu realizacji, gwarancji itp.
    Unikasz "miłych kontaktów" z działem HR i podobnymi.
    Zlecenia zdobywasz przez znajomych (oczywiście nie związanych z
    informatyką).
    Każdy ma jakiegoś znajomego "w potrzebie" np. architekta, któremy trzeba
    dorobić
    jakieś makro lub procedurkę, która "zrewolucjonizuje" mu pracę. Wbrew
    pozorom
    nadal istnieje duża grupa użytkowników komputerów, którzy się go boją i
    tracą
    głowę w sytuacjach awaryjnych.
    Zyskasz wtedy troszkę pieniędzy (eufemizm to zwrot za taksówkę) i
    wdzięczność
    znajomego. Możesz być pewny, że poleci Cię on innym znajomym (tu się
    przydają
    wizytówki) i grono Twoich dobrodziei-sponsorów się powiększy do tego
    stopnia,
    że można się z tego utrzymać.
    Drugim sposobem to udział w bezpłatnych konferencjach i prezentacjach
    produktów z branży. W trakcie takich imprez różne firmy wystawiają swoje
    produkty
    i rozwiązania. Wystarczy podejść, zapytać, pochwalić. Po kilku podejściach
    będą
    traktować Cię jak znajomego, a wtedy możesz zaproponować napisanie jakiegoś
    drajwerka lub podobnego programiku. Często zadzwonią i zamówią, a wtedy
    przyczółek
    zdobyty... Metoda ta nie sprawdza się w przypadku "gigantów z branży". Na
    takie imprezy
    firmy te wysyłają specjalistów od promocji, a wtedy kontakt kończy się na
    kubku, plakietce
    lub długopisie. Podobnie jest w przypadku firm zajmujących się tylko
    handlem.
    Życzę powodzenia,
    Piotr absolwent PW z 1992

    PS. Oczywiście, formalności związane z założeniem firmy załatwiasz, gdy
    interes już się
    troszeczkę rozkręca i dobrodzieje sugerują wystawianie fakturek.