PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracodawca nie chce zapłacić ostatniej pensji i wciska "kit" - pomocy..

  • 1. Data: 2006-07-11 12:27:47
    Temat: pracodawca nie chce zapłacić ostatniej pensji i wciska "kit" - pomocy..
    Od: "Luiza" <z...@n...org>

    Witam!

    Mam bardzo poważny dla mnie problem i nie wiem, do kogo się zwrócić ani co
    zrobić. Pracowałam jako ekspedientka w sklepie spożywczym w okresie
    luty-czerwiec bieżącego roku na umowę-zlecenie. Moja "umowa" skończyła się w
    piątek i wtedy też miałam dostać ostatnią zapłatę za moją ciężką pracę u
    tego "pana", niestety nie dosyć, że się nie odzywa nawet do moich
    kierowniczek, to jeszcze za ich plecami "przekazał" wszystkie swoje sklepy
    innemu człowiekowi (nie wiem, w jaki sposób, czy sprzedał, czy ktoś mu
    zabrał za długi.. nie powiadomił nas o niczym).

    Obiecywał, że w poniedziałek na pewno zapłaci nam wszystkim i wręczy
    wymówienia, ale zadzwonił w ostatniej chwili, że będzie dzisiaj. Oczywiście
    nie było go dzisiaj i nie odbiera telefonu od nikogo. sprawa jest o tyle
    poważna, że te pieniądze są mi potrzebne na wyjazd na operację a wyjeżdżam
    15 lipca, czyli za chwilę.

    Jestem przerażona, facet obiecał i wie, jaką mam sytuację, bo powiadamiałam
    ich już w kwietniu o wyjeździe. Nie wiem, co zrobić.. To moja pierwsza praca
    i na dodatek nie mam w ręku żadnej umowy, że tam pracowałam, ponieważ mieli
    mi ją wysłać pocztą. teraz widzę, że byłam głupia, skoro nie wykłócałam się
    o kopie umowy zaraz po jej podpisaniu.

    Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś z was był kiedyś w podobnej sytuacji,
    błagam o jakieś wskazówki - to bardzo ważne!

    Z góry serdecznie dziękuję i pozdrawiam.

    L.

  • 2. Data: 2006-07-11 12:33:58
    Od: "Jacek" <j...@g...pl>

    > Bardzo proszę o pomoc, jeśli ktoś z was był kiedyś w podobnej
    > sytuacji, błagam o jakieś wskazówki - to bardzo ważne!

    wez interes w swoje rece!!
    zawolaj kierowcow, ktorzy was zaopatruja - zaladujcie kilka aut oczyszczajac
    caly sklep i po klopocie :)
    na pewno sam sie odezwie...

    --
    Jacek - j...@g...pl
    tel.: 505 57 99 63

  • 3. Data: 2006-07-11 12:50:36
    Od: "Luiza" <z...@n...org>

    heh zeby to było takie proste..
    Wszystko pięknie ;] tyle, że dostawcy już to robią.. tak zadłużony u nich
    jest, że przychodzili o wiele wcześniej i robili "nam" awantury..
    dziewczyny, którym nie skończyła się umowa siedzą teraz w sklepie i pakują
    towar, by oczyścić sklep dla nowego "pracodawcy"..

    pozdrawiam!
    L.

  • 4. Data: 2006-07-11 14:55:58
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > dziewczyny, którym nie skończyła się umowa siedzą teraz w sklepie i pakują
    > towar, by oczyścić sklep dla nowego "pracodawcy"..

    Nigdy nie podejmuj pracy bez umowy, nie ma mowy o wysylaniu umow poczta czy jakichs
    tam innych formach. Co prawda pracodawaca na 7 dni na zawarcie takiej umowy, ale
    żadaj skutecznie zawarcia takiej na pismie w dniu rozpoczynania pracy, jakktos ma z
    tym klopot, niech od razu spier.....a, i mozesz mu to w takiej formie dawać do
    zrozumienia.
    To na przyszłośc - bo na dzis to masz niezwykle skomplikowany przypadek prawny,
    mozesz jako osoba prywatna sięsądzić z właścicielem tego przedsiębiorstwa, ale
    zmusic go do zapłacenia czegokolwiek i na dodatek w szybkim tempie nie masz
    najmniejszej możliwości.

    Wojtek

  • 5. Data: 2006-07-11 15:28:52
    Od: "Luiza" <z...@n...org>

    No to mnie zmartwiłeś :P
    Dziękuję za odpowiedź i modlę się, że ktoś tu się w końcu opamięta..

    pozdrawiam!