PracaGrupypl.praca.dyskusjepraca w szkole - może ktoś wie › Re: praca w szkole - może ktoś wie
    From: "Immona" <c...@n...googlemailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: praca w szkole - może ktoś wie
    Date: Fri, 7 Oct 2005 09:59:03 +0200

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <z...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:1lfguwtbm8rul$.1j439evtu57bz.dlg@40tude.net...

    > Z tego co ostatnio słyszałem zmieniła się interpretacja (zgadza się:
    > _interpretacja_) pojęć umowa o dzieło/zlecenie i sprawa wygląda tak, że
    > zaleca się podpisywanie tych umów tylko przy współpracy jednorazowej a nie
    > trwającej jakiś czas. I w tym przypadku umowa trwałaby jeden semestr lub
    > rok akademicki i zgodnie z tą 'nową interpretacją' pracodawca powinien
    > spisać umowę o pracę.
    > Czy może ktoś to potwierdzić? Pewien nie jestem czy to nie jest jakaś
    > polta;)
    > Inna sprawa, że to jest raczej problem pracodawcy ;)

    Z tego co wiem, to jesli umowa zawarta w ktorejs z tych form (zlecenie,
    dzielo) w praktyce ma cechy umowy o prace (stale lub wyznaczane przez
    pracodawce godziny pracy, zaleznosc sluzbowa itd.), to po pierwsze pracownik
    moze sądownie zażądac jej przeksztalcenia na umowe o prace, a po drugie
    kontrola skarbowa moze sie przyczepic unikania opodatkowania. W praktyce,
    nie widzialam, zeby kogos to dotknelo i powszechnie ucieka sie przed
    kosztami pracy w umowy cywilnoprawne.

    I.